Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-10-2005, 20:00   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Sliter litt..

Nora spiser nesten ikke på dagen. Uansett hva vi tilbyr henne så spiser hun bare bittelitt!
Tror det er pga at hun ligger på puppen omtrent hele natten.
Har prøvd flere ganger å venne av nattspisinga, men hun blir helt hysterisk. Raser og hylskriker! Jeg klarer bare ikke å høre på det, så da tar jeg bare frem puppen igjen!
I tillegg har vekstkurven hennes har flata ut de siste mnd, derfor syns jeg det er mye værre å nekte henne mat, selv om det er slitsomt for både meg og henne å våkne så mange ganger hver natt!

Og så lurer jeg på om vi bør kutte alle nattmåltidene på en gang, eller trappe ned? Bør hun ligge i sin egen seng, eller komme over i vår som hun er vant til?

I tillegg sliter vi med leggingen på kvelden. Noen ganger sovner hun ved puppen, og da er det jo bare å legge henne over i senga si. Men ofte hyler hun i minst en time før hun sovner. Pappan bruker ofte å bære henne i søvn, mens han synger. Har også prøvd å la henne ligge i senga si, eller sammen med en av oss i senga vår, mens vi stryker henne og synger, men det funker bare ikke. Det skal jo liksom ta noen dager før hun skal klare å sovne selv, men det blir bare værre og værre! Skjønner ikke hva vi gjør feil?

Har strevd med dette i flere mnd nå, så det kan ikke være tenner som er grunnen. Tror heller ikke det er magevondt!
Noen som har gode råd? Begynner å bli ganske fortvila nå....
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-10-2005, 20:42   #2
Supermedlem

Alica sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 767
MP Rating: 0% (0)
Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.
Sv: Sliter litt..

Samme problemet hadde vi her også med at hun hang fast i puppen hele natten og ville ikke ha mat om dagen. Vi ble nødt til og slutte/ trappe ned på natt maten. Men mye skriking og hyling men vi MÅ bare stå han av. Har holdt på i over to uker nå og snuppa har enda ikke sluttet og skrike når hun våkner og ikke får pupp. selv om hun skriker prøver vi og ikke gi pupp før i 4 tiden, det er sikkelig tøft men kjenner selv at jeg ikke makter og ha henne hengende i puppen hele natten det ødelegger nattesøvnen min. og etter vi startet men dette har hun begynnt og spise godt om dagen både pupp og annen mat merker også at hun ikke våkner så tidlig nå for natt puppen (som hun ikke får da) og er ikke så vanskelig som hun har vært til og få henne til og sovne igjenn. Men må inrømme at det er mange netter jeg har lyst og gi opp det har også hent at jeg gir etter men skal prøve litt lenger hun må vel gi seg en gang

ble vel ingen gode råd men håper ting ordner seg for dere

Alica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-10-2005, 20:48   #3
*matjamin*
Gjest

Huff,jeg skjønner at du har det tøft,vi sliter også veldig m sovinga!Har prata mye med helsesøster om dette,hun så: kutt tvert m nattpupp,gå heller inn og tilby vann el smokk,så skal du gå ut og stå utenfor rommet(hvis hun har eget da),i 3 min,roer hun seg ikke da,gå inn og gjør det samme,så stå ute i 5 min osv. Du skal vere lengere og lengere utenfor rommet! Dette er tøft,kan ta noen netter.. Får hun ikke mat på natta vil hun sikkert spise mer på dagen!

Jeg klarer ikke utføre dette,orker ikke skrikinga om natta. Å dessuten ser jeg ikke klokka nesten,så jeg har f.eks trodd kl var halv fem,men den var bare halv ett Jeg får bare være sliten en stund til,det må jo bli bedre snart!
Lykke til!

Klem...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-10-2005, 21:57   #4
VIP-Medlem

Pearly sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Kristiansund
Meldinger: 6,500
Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.Pearly har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff....skjønnerd eg godt. Her er lillgutt akkurat lik, han våkner sikkert 100 ganger på natta for pupp....veeldig slitsomt ja, men han spiser godt på dagen også da. Nei får begynne å kutte ut denne nattamminga nå, har prøvd tidligere men jeg gir etter med EN gang
Gammel 24-10-2005, 22:36   #5
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,271
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

Oiii dette hørtes skikkelig tøft ut!!! Har hatt det sånn selv og det eneste som funket var å legge henne på eget rom, ingen pupp UANNSETT!!! Helt forferdelig å høre på skrikingen, men det tok bare 3dager og så var det over... Helt fantastisk

Lykke til

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 01:21   #6
Supermedlem

*vickimin* sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 574
*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.

uff, hørtes slitsomt ut..

Har ingen råd å gi deg. Men vil gi deg en klem og håper det blir bedre på natta og spisinga etterhvert.

*vickimin* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 01:26   #7
Tidl. bruker
Gjest

Sitter her å griner jeg nå Dette er bare helt grusomt!!!
Ca. kl 00 våkna hun, og byssa og bærte henne, og hun sovna faktisk, men hun våkna da han la henne ned i senga igjen. Så la vi oss sammen med henne begge to, i senga vår. Da roa hun seg, og holdt på å sovne. Men hun sliter med å klare å sovne! Hun lukker øynene, men vrir seg fra side til side! Det er helt tydelig at hun ikke klarer å finne søvnen!
Nå er klokka strax 01.30 og hun skriker enda! Tett i nesa er hun også, fordi hun skriker sånn!
Hun har drukket masse vann, og vi har hatt på Dentinox på gommene. Men det er puppen hun vil ha, for hun gapte og sugde seg fast på meg da jeg lå ved sidenav henne i sted.

Nå klarte jeg bare ikke å være der mer..... det er så fælt!!! Men vi MÅ venne henne av med nattmaten!
Hun spiste en hel porsjon grøt (1 dl vann, 8 månedersgrøt) kl 19 + pupp etterpå. Så hun ble skikkelig mett! Men jeg er så usikker på når jeg skal gi henne igjen?? Neste gang hun våkner? (Det kan jo være om en time det!) eller ikke før 4?

Kan ikke dere fortelle meg hvordan dere gjorde det, dere som har vært igjennom det samme??
Er så usikker på alt dette jeg.......
Gammel 25-10-2005, 01:34   #8
Supermedlem

*vickimin* sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 574
*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.*vickimin* er et navn alle kjenner.

Uff.... Det er så fælt å høre på når de skriker sånn
Vicki har bare en sjelden gang våknet og vil ha mat på natta. Selv da jeg ammet henne, så heldigvis sliter ikke vi med det samme.
Bruker hun smokk forresten? Det hender Victoria våkner og da bare får å få smokken...

Men Daniel sleit vi mere. Han var på rundt samme alder som våre små er nå da vi sluttet med nattmaten. Det var et helvetes skrik i par tre dager, så innså han vel da at han ikke fikk noe og godtok det. (men det er så lenge siden så jeg husker ikke så mye, men mener at han skrek så han nesten kastet opp og han hyyyyylte i flere timer) Driiit sårt å høre på...
Uff, føler med deg.

*vickimin* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-10-2005, 06:53   #9
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,599
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Min erfaring er at det er lettere å slutte helt ned nattpupp ennå trappe ned. Det er et klarere signal til barnet enn når du bestemmer deg for å kutte ned/begrense nattmat. I tillegg er dette en greie som passer best for pappa, siden mamma lukter så deilig melk.

Det ER vanskelig å gjennomføre, både fordi man blir så forferdelig slitne og fordi det er forferdelig å høre barnet gråte. Men på den annen side er det jo en selvfølge at barnet gråter: det er ingen som liker å miste et privilegie og det er jo det barnet gjør nå. Kan du klare å tenke, hver gnag hun gråter, at dette faktisk er til det beste for dere alle? Både Nora og dere får det bedre når hun sover med på natta!!
Gammel 25-10-2005, 07:08   #10
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,267
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har vært gjennom det! Jeg bestemte meg for å ikke gi pupp kl 5, med det resultat at vi nå står opp 5 hver morgen.

Men her var det samboeren min som tok det. Lot henne ligge i senga, stryø, koste, sa SSSHHHH og sånn. Ikke ta henne opp, og jeg syns absolutt ikke dere skal bysse henne i søvn. Første natta vår tror jeg hun gråt 1,5 timer TRE ganger... det er MYE. Jeg satt med musikk på ørene, for jeg orket ikke å høre på.

Men altså... Jeg ville ikke tatt henne opp av senga, og det er beinhardt. Men dere får det BEDRE etterpå! MYE MYE bedre. Jeg sover ikke mye og ikke veldig godt om natta, men det er hundre ganger bedre å sove fra 1 til 5 sammenhengende enn å sove fra 23 til 7 avbrutt av 7 nattmåltider.

Har du mulighet til å reise bort et par netter - gjør det! Pappaen KAN ikke gi pupp uansett hvor mye hun gråter.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:30.