Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-07-2006, 17:52   #1
Medlem

seraphim sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Melhus
Meldinger: 229
MP Rating: 0% (0)
seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.seraphim er et navn alle kjenner.
Slutte med nattmat??

Gubben maser om at vi må slutte med nattmat til Ida. Hun spiser som regel en gang om natta. Når skal man slutte med det? Er det noen her som har planer om slutte snart?

Lille Ida ble født 04.02.06
seraphim er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2006, 18:11   #2
Medlem

wing sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 365
wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.
Sv: Slutte med nattmat??

Nora sluttet da hun var 3 mnd gammel. Gangen da var at hun fikk mat sent, ca kl 24, så våknet hun gjerne opp som vant i 03-tiden, men i steden for å få pupp, så fikk hun i stedet en smokk. Gråt hun, kom hun opp i senga vår, og slik ble hun avvent med puppen. Tror mye går i vane nå....
Tror ikke de små TRENGER mat om natten nå, så lenge de legger fint på seg....

Håper dere får til å slutte med nattmatingen om ikke så lenge. Skjønner at det er slitsomt. Lykke til.

wing er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2006, 20:59   #3
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 859
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.

Det sies vel at en kan begynne å prøve avvenne rundt 6 mnd alder, stemmer ikke det tro? Det er iallefall det jeg har hørt. Henrik tar ikke smokk, og når jeg tar han over i senga leter han febrils etter puppen. Og han spiser flere ganger om natta. Så bare en gang hadde vært som en drøm det Har ingen planer om det ennå jeg nei, men Henrik er jo nettopp blitt 5 mnd.
Gammel 22-07-2006, 21:02   #4
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2003
Sted: I rekkehus
Meldinger: 3,186
Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.Myrsnipa har et ubeskrivelig bra rykte.

Det sies 6 mnd ja, men jeg starter faktisk en slags avvenning i dag.

Hun har flere ganger sovet over, og er tydelig ikke sulten på natta. Spiser bare 60-70 ml.
Så i natt begynner jeg avvenningen. Mann og storesøster er på ferie og jeg har god tid. Skal ha en flaske vann klar hvis det blir for høylytte protester, men jeg har selvsagt som motto at det er ingen skam å snu.
Myrsnipa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-07-2006, 21:18   #5
Medlem

Vår sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 384
Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.

Lykke til, Myrsipa Her er det som hos Emma: pupp flere ganger om natten. Håper det blir bedre nå som jeg har fjernet skinnet i senga. Ellers har HS begynt å mase om at jeg må prøve å få henne til å sove hele natta, ja. Helst fra 6 måneder. Gid det blir sånn...
Gammel 22-07-2006, 21:28   #6
Medlem

rime sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 312
rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.

Her får snuppa mat 1 gang om natta.Har planer om å slutte med det etter vi har vert i Portugal.Orker ikke det maset når vi skal på ferie
Gammel 22-07-2006, 21:45   #7
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 859
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Vår
Ellers har HS begynt å mase om at jeg må prøve å få henne til å sove hele natta, ja. Helst fra 6 måneder. Gid det blir sånn...
Og hva er oppskriften fra helsesøster for å få det til?? Er det en selvfølge at de sover over nå da? Har prøvd med vann på flaske jeg ja, men da rota jeg til hele natta. Måtte stå der å holde flaska, og han ble fornøyd bare litt, før han våkna igjen og igjen. Så fikk han pupp etter 1/2 time rot, og etter det var han lys våken etter alt styret, midt på natta . Burde vel flytte han på eget rom hvs jeg skal få slutt på nattamming. Men klarer jeg det da
Gammel 22-07-2006, 22:01   #8
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Vet ikke "oppskriften" jeg heller...

Kanskje lettere for dem som har babyer som tar smokk itillegg.

Gutten min sover natta over (12 timer i strekk) og har gjort det i to måneder nå. Har ikke gjort annet enn å putte smokk flittig et par netter, og så var alt greit. Men han har jo alltid vært et sovedyr da, så har sluppet unna mange slitsomme våkenetter.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-07-2006, 09:52   #9
Medlem

Vår sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 384
Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.Vår er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av emma-80
Og hva er oppskriften fra helsesøster for å få det til?? Er det en selvfølge at de sover over nå da? Har prøvd med vann på flaske jeg ja, men da rota jeg til hele natta. Måtte stå der å holde flaska, og han ble fornøyd bare litt, før han våkna igjen og igjen. Så fikk han pupp etter 1/2 time rot, og etter det var han lys våken etter alt styret, midt på natta . Burde vel flytte han på eget rom hvs jeg skal få slutt på nattamming. Men klarer jeg det da
Helsesøster sa at vi skulle la henne skrike.Men skal jeg bare overse en sulten unge? Hadde jeg merket at hun ikke var sulten, men bare selskapssyk, hadde det stilt seg annerledes. Men nå skal jeg virkelig prøve å gi henne grøt om kvelden og stappe i henne masse mat om dagen, så får vi se om det hjelper.

Hadde jeg gitt vesla vann, hadde hun fått raseriutbrudd, tror jeg
Selv om jeg hadde ønsket det, kunne jeg ikke flyttet henne på eget rom. Vi har så liten leilighet (med hjemmekontor). Kommer jeg på noe lurt som får henne til å sove hele natta, så lover jeg å si fra, så får du gjøre det samme, ok?
Gammel 23-07-2006, 10:12   #10
Supermedlem

Haci sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordaførr
Meldinger: 892
Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.

Vi har det som emma-80 og synes også det høres ut som en drøm med 1 amming... Her er det stort sett tre nå og det er vi egentlig fornøyd med..
Det jeg har hørt er at man ikke skal venne de av før de er 6 mnd og får tre måltider pr. dag. Først da kan man være sikre på at de ikke er sultne om natta. Men det er jo forskjell på unger. Og helsesøstre tror av og til at ting er hokus pokus. Det er jo veldig enkelt for dem å sitte å si "gjør bare sånn" når det ikke gjelder de selv. Kan godt la lillemann skrike litt, men å nekte han mat hele natta??? Nei! Ikke enda ihvertfall. Storebror slutta med nattmat lenge etter 6 mnd... og han våknet om natta til han var rundt to(fikk ikke nattmat til da altså...) så det er ikke alle unger som går inn i A4 mønsteret!

Men tilbake til det egentlige spm.. Jeg hadde ikke stresset med avvenning hvis det bare var snakk om ett måltid iløpet av natta. De er så små enda og om det nå ikke er for maten så er det kanskje godt med litt kos også!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:10.