Bare for å sjekke om knipeøvelsene holder vil eg servere noen små drypp fra denne knallbra boka
Snartenkt fjerdegangsgravid - Jeg fikk akutt senestrekk! Helt fra den ene rumpeballen og ned til hælen! Da er det ikke annet å gjøre enn å plassere beinet høyt. Skulderen til mannen i kinosetet foran meg var det høyeste punktet der og da.
Etterpåklok første -og sistegangsgravid - Jeg skulle tatt ut batteriene på den hersens biologiske klokka,hadde jeg visst hvordan dette kom til å bli! Men nå har jeg ihvertfall tatt ut batteriene på badevekta.
Sliten og lei 39 åring - Jeg har begynt med knipeøvelser. Jeg satt her en dag og knep og knep,og da slo det meg plutselig at om jegg bare hadde knepet sammen den kvelden for 7 måneder siden,hadde jeg sluppet å sitte slik nå.
Forvirret førstegangsgravid - Brukes ikke ultralyd egentlig bare for å fange opp ultrahøy fosterlyd?
Varig traumatisert - Æsj,skal du stikke sånt KAMERA opp i meg?! Det gjorde gynekologen også.Jeg aner ikke hva han så,men jeg tror han kom borti synsnerven min.
Sarkastisk førstegangsgravid - Men i alle dager..Trer du en KONDOM på den derre kameradingsen?Er ikke det litt seint?
Jordmor:-Alt er helt normalt her.Hos førstegangsfødende fester vanligvis hodet seg først i 30.uke eller senere.
Far:-Fester seg?!Henger ikke hodet på babyen fast til kroppen?Ligger den inni der i flere deler?!
Førstegangsfødende - Jeg tror kanskje fødselen har begynt.Jeg har så innmari vondt nedi svingen.
Tredjegangsfødende på tlf m jordmor - Jeg tror nesten jeg må komme nå,for det TREKKER så innmari!
Førstegangsfødende - Menn er så innmari praktisk orientert!Vannet gikk,sa jeg til ham.Men i himmelens navn,vi skiftet jo hele røropplegget her i februar,svarte han og snudde seg på siden og sov videre.
Far:-Hun hyler og bærer seg og det er vann overalt!
jordmor:-Er dette det første barnet hennes?
Far:-Nei,det er MANNEN hennes!
1
Far:-Kan vi komme?Vannet har gått,og det er 3 minutter mellom riene.Har dere et ledig rom?
Jordmor (m humor på steingrunn) :-Det er stappfullt i herberget,men selvsagt kan dere kome.Ta med en feltseng!
2
(senere ,på Føden)
Jordmor:-Det tok jammen sin tid.
Far:-Var ikke SÅ lett å få låne en feltseng av noen klokka 3 om natta!
Jordmor:-Har vannet gått?
Far:-Vent litt ,jeg skal sjekke.
(pause)
Far:-Nei,vi har vann fremdeles,vi!