Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-08-2005, 20:34   #1
Medlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 261
MP Rating: 0% (0)
mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.
Snøggelen min

Etter forrige runde med snøggelfeber i febbisklubben ble jeg bitt av basillen og sydde meg en.

Siden det nettopp var et tema igjen, tenkte jeg det kanskje var på tide med en ny skryterunde - sikkert mange som har sydd i mellomtiden.

Selv er jeg ganske stolt av prestasjonene på sydamefronten. Her er min (hvis jeg nå får til å legge inn bilde...)

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Når jeg først skryter så må jeg jo si at jeg er enda mer stolt av det jeg har prestert som ligger oppi snøggelen, da

Posen er sydd av dobbel fleece med delbar glidelås i den ene siden. Fronten er åpen nederst sånn at jeg kan legge inn et teppe eller en dyne hvis jeg vil. Bunnen er brettet opp foran fronten og festet med trykknapper. Hele snøggelen kan glides opp og brettes ut. Hunden har jeg sprettet av en pute, fôret med fleece og sydd på for hånd.

Dette ble uhemmet skryt... Åpner for at alle andre kan skryte like hemningsløst av seg selv i denne tråden - kom igjen, dere har fått se min, nå vil jeg se deres...!

Mamma til september 2002 og februar 2005

Sist endret av mammadonna; 21-08-2005 kl 20:38.
mammadonna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 20:42   #2
Lavendelen
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Snøggelen min

Oi, den var flott!!!

Kunne virkelig ønske jeg hadde samme talent!
Må nok klare meg uten jeg!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 20:52   #3
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,271
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.

Oiiii den var virkelig noe å skryte av altså Det er den fineste snøggelen jeg har sett, hekkan du er jammen flink altså

Har fått kjøpt meg symaskin da, men har ikke hatt sjangs i havet til å begynne enda... Huset tar jo al min tid... Gleder meg til ting roer seg ned, da skal jeg nok få sydd meg en

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 21:17   #4
Seniormedlem

Kosmokula sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim (Ylvingen)
Meldinger: 2,997
MP Rating: 100% (1)
Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.Kosmokula har et ubeskrivelig bra rykte.

Den var artig!
Kjempefin
Gammel 21-08-2005, 21:46   #5
Medlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 407
Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.

Veldig fin Snøggel. Har lyst å prøve å sy sånn. Hvor får du tak i oppskrift eller mønster eller hva det nå heter?
Gammel 21-08-2005, 21:52   #6
Supermedlem

knøttet sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 774
knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.knøttet har mye å være stolt av.

Åh, så kjempe fin den var Kan du lage en til meg også? .......... jeg kommer nemlig ALDRI til å få laget meg noe sånt..
Gammel 21-08-2005, 22:03   #7
Medlem

mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.mammadonna er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mikromamma
Har lyst å prøve å sy sånn. Hvor får du tak i oppskrift eller mønster eller hva det nå heter?
Jeg brukte ikke mønster. Hentet masse inspirasjon fra denne tråden:

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...2&page=1&pp=10

Målte i vogna hvor stor jeg ville ha den og klippet i vei... Hvordan du klipper kommer jo litt an på om du vil ha glidelås i begge sidene - da må du klippe front og bakdel hver for seg - eller om du vil gjøre som jeg og ha glidelås i bare den ene siden. Da kan du klippe en stor firkant (eller to, hvis du vil ha posen dobbel. Det blir ganske tynt med bare ett lag fleece).

Du klarer det fint uten mønster. Bare bruk litt tid på å først tenke ut hvordan du vil lage snøggelen, mål i vogna di hvor stor du må ha den, tenk deg om en ekstra gang før du klipper, og enda en gang før du syr i glidelåsen... Kikk i tråden jeg har lagt ved. Husker ikke alt som stod der (gidder ikke å lese hele en gang til nå...) men det er masse forklaringer der også.

mammadonna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2005, 22:10   #8
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,128
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Den var kjempefin
Gammel 21-08-2005, 22:17   #9
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av knøttet
Kan du lage en til meg også? .......... jeg kommer nemlig ALDRI til å få laget meg noe sånt..
Sorry... Hadde vært koselig å ha anledning til å hjelpe, men med to småtasser i huset må fritiden prioriteres knallhardt. For eksempel MÅ jeg bare få kommet i gang med babyalbumet til vesla snart.... Men koselig at du likte snøggelen min

Du får prøve lykken hos mamma eller svigermor, kanskje?

Forresten er jeg sikker på at du hadde fått det til selv også, hvis du bare våget å prøve

Gammel 21-08-2005, 22:23   #10
Medlem

Lillebitte sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Stavangerjente i USA
Meldinger: 350
Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.Lillebitte er fantastisk mot andre.

Superfin vennen!

Jeg har jo sett den "live" og alt jeg! Ble kjempeimponert!

...psssst...sender du meg din forklaring på e-mail plis?

Magnus Alexander : 18.02.05 & Kristina Helen : 11.09.02
Lillebitte er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:42.