|
 |
|
27-05-2005, 12:12
|
|
Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Stavanger
Meldinger: 80
|
Tonje er forkjølet. Hun har nesten ikke stemme, så når hun skal lage de høye lydene, kommer det bare hvisking.. Stakkars. Kanskje hun får tenner, for hun gnager på alt, blir helt vill etter hvert, og gnager og gnager.
Men hun har blitt litt hvit på tunga, har trodd en stund at det bare er løs gulp, men det er nok en slags sopp, selv om jeg ikke merker noe på meg selv når hun ammer. Var på et barseltreff for fem - seks uker siden, og der nevnte legen som var der at en kunne lage noe til selv, slik at en slapp å dra til legen for å få noe på resept. Det var en mikstur av blant annet natron, vann, og jeg tror det var sitronsaft. Dette skulle pensles på m Q - tips før og etter hver gang hun fikk mat. Både på tunge, og brystvorte. Noen som vet akkurat hvordan denne blandingen skal være? Virker det?
På forhånd takk for alle svar!
|
|
|
27-05-2005, 12:47
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,459
|
Jeg har brukt Krystallfiolett, som man får reseptfritt på apoteket. Fungerer kjempebra. Eneste bakdel er att det blir noe blått. Så det kan bli litt griseri.
Men blåfargen forsvinner ganske fort når man er ferdig å bruke den
|
27-05-2005, 13:00
|
|
Gjest
|
Hei! Sondre har det samme, men da jeg spurte legen for noen uker siden trengte jeg ikke gjøre noe, for det kunne like godt forsvinne av seg selv. Nå synes jeg han har hatt det så lenge at jeg tar meg en tur opp på helsest. å får noe for det. Har hørt en kan riste kullsyren ut av farris å pensle på tunga.
|
|
|
27-05-2005, 14:27
|
|
Gjest
|
Krystallfiolett er tingen  , fungerer raskt og effektivt.
Trenger du å bruke noe hvis verken du eller snuppa di plages av det da?
Soppen forsvinner uansett av seg selv etterhvert...
|
|
|
27-05-2005, 14:28
|
|
Medlem
|
TAkk for svar! Skal ta meg en tur på apoteket om det ikke forsvinner snart. Regner vel egentlig ikke med det går over av seg selv, men, men. Kanskje jeg skal ringe og høre hvordan jeg skulle blande den natron - blandingen.. Den ammetåka... Det går inn det ene øret, og ut det andre like raskt...
|
|
|
27-05-2005, 14:31
|
|
Medlem
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Manon
Krystallfiolett er tingen  , fungerer raskt og effektivt.
Trenger du å bruke noe hvis verken du eller snuppa di plages av det da?
Soppen forsvinner uansett av seg selv etterhvert...
|
Nei, jeg hadde vel merket det om det hadde plaget henne, ikke sant? Takk for svar, jeg venter og ser om det går over av seg selv! Hvis ikke høres dette krystallfiolett ut som en bra ting å bruke.
Takker, takker!
|
|
|
27-05-2005, 15:43
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 400
|
Sitat:
Opprinnelig postet av mamma i nord
Jeg har brukt Krystallfiolett, som man får reseptfritt på apoteket. Fungerer kjempebra. Eneste bakdel er att det blir noe blått. Så det kan bli litt griseri.
Men blåfargen forsvinner ganske fort når man er ferdig å bruke den
|
Marcus har også sopp, og jeg var på apoteket for å få tak i krystallfiolett. Men da hun leste på pakken, sto det at den IKKE skulle brukes i munnen (slimhinner). Så da turte jeg jo ikke å kjøpe den..... Men du har brukt den i munnen allikevel?
|
27-05-2005, 19:20
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,153
|
Farris skal visst være tingen sa helsesøstra mi...
|
27-05-2005, 21:31
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,459
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Anki79
Marcus har også sopp, og jeg var på apoteket for å få tak i krystallfiolett. Men da hun leste på pakken, sto det at den IKKE skulle brukes i munnen (slimhinner). Så da turte jeg jo ikke å kjøpe den..... Men du har brukt den i munnen allikevel?
|
Ja vi har brukt den. Helsesøster sa det ikke var noe farlig.
På mitt glass står det bare at den ikke skal brukes i åpne sår.
|
28-05-2005, 14:22
|
|
VIP-Medlem
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,401
|
Eller du kan smøre på saften a v tyttebærsyltetøy. det har du sikkert i kjøleskapet allerede også

|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:21.
|