Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-07-2005, 23:41   #1
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,519
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sove på magen?

Malin har begynt å snu seg over på magen da hun sover.....problemet er at hun ikke snur på hodet, hun ligger med det rett ned i madrassen. Har prøvd å bygge opp med tepper sånn at hun ikke skal klare å snu seg, men hun kommer seg rundt allikevel. Dette ødelegger veldig for nattesøvnen min siden jeg blir livredd for krybbedød...og tenker veeeeeldig masse på dette. Idag har jeg bare måtte putte henne i en sånn babysafe pose....sitter her med skikkelig dårlig samvittighet, for synes det er for galt hun ikke skal få lee skikkelig på seg, men jeg orker ikke å sitte å passe på henne hele tiden. Jeg føler meg som verdens verste mor som bare tenker på meg selv. Er detflere med barn som snur seg og ligger med ansiktet ned i madrassen...eventuelt hva gjør dere?
Har set det har vært en tråd her et sted om babysafe pose, orket ikke å lese en gang...da føler man hvertfall at man er en barnemishandler.
Sorry folkens, måtte bare få det litt ut.....
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 23:56   #2
Medlem

bejo sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Solå
Meldinger: 255
MP Rating: 0% (0)
bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.bejo er et navn alle kjenner.
Sv: Sove på magen?

Junior snur seg på magen og ligger med nasen trykt i madrassen eller i hjørnet av sengen. Så lenge de snur seg selv er det ingen fare. Du kan jo ikke sitte å snu henne hele natta. Jeg har hatt babysafe på han, men så var det så varmt. Men med den kom han også rundt. Håper dette hjapl litt!
Gammel 29-07-2005, 00:29   #3
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Nikolai snur seg noen ganger i sovne, men han våkner stort sett etter en stund og vil bli snudd tilbake, spesielt når han er helt klistret inn til sprinklene i sengen.

Jeg tror de er såpass sterke nå at de klarer å gi beskjed hvis de ikke får puste, men hvis du føler deg tryggere med babysafe så syns jeg du skal bruke den. Jeg har vurdert den, men bare fordi Nikolai sparker av seg dyne og teppe og er ofte litt kald på morran når jeg plukker han opp.

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2005, 06:47   #4
Medlem

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 407
Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.Mikromamma er fantastisk mot andre.

Vi har også gått til anskaffelse av babysafe da lille vennen var helt propell i senga og det var umulig for han å sovne. Snudde seg alle veier og klarte ikke finne roen. Snudde seg også etter han hadde sovna og hadde da en tendens til å våkne igjen. Ble jo ikke noe særlig soving for noen av oss, men det går mye bedre med babysafen. Selv om de sier det er greit at de ligger på magen når de snur seg selv, følte jeg meg ikke helt trygg og selv om det at han legger seg på magen ikke var hovedgrunnen til av vi begynte å bruke babysafe, syns jeg det er en greit bivirkning. Syns også det er litt ille at han ikke får bevege seg som han vil. Han vil jo helst ligge på siden, men det går jo ikke nå og jeg syns jo litt synd på han som ikke får lov til det. Men han sover jo godt likevel, så da syns han vel det er greit.
Gammel 29-07-2005, 07:26   #5
Supermedlem

Bergensmamma sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 1,260
Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.Bergensmamma har mye å være stolt av.

Emma sover foreløpig på ryggen, men jeg regner med at når hun begynner å snu seg og eventuelt ligger med nesen rett ned i madrassen vil jeg skaffe meg en babysafe. Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for det, hun skal jo kun ligge i den i en begrenset periode. Det er vel så viktig at vi som mammaer får nok søvn. Så ikke ha dårlig samvittighet for at du bruker babysafe
Gammel 29-07-2005, 10:05   #6
Veteranmedlem

C@mill@ sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,569
C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.C@mill@ har et ubeskrivelig bra rykte.

Truls har snudd seg over på maven en liten stund, men med hele ansiktet ned i madrassen. Jeg er også kjemperedd for krybbedød, og har vært oppe ett par ganger om natten for å snu han. Men plutselig for ett par dager siden klarte han å skjønne at det var bedre hvis han snudde hodet tilsiden. Nå snur jeg han bare når jeg går og legger meg.
Gammel 29-07-2005, 10:16   #7
VIP-Medlem

Elise_ sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Telemark
Meldinger: 5,267
Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.Elise_ har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er INGENTING galt i å bruke babysafe. Bruk den med god samvittighet, så får både du og henne god nattesøvn.

Gammel 29-07-2005, 10:46   #8
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Else81
Det er INGENTING galt i å bruke babysafe. Bruk den med god samvittighet, så får både du og henne god nattesøvn.

Signerer
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2005, 12:11   #9
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,519
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for alle svar. Godt det er flere som bruker babysafe. Jeg sov mye bedre i natt, når hun ikke kunne snu seg. Jeg får jo helt panikk når jeg oppdager at hun ligger på magen med ansiktet ned i madrassen.
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2005, 13:57   #10
Lavendelen
Gjest

Meldinger: n/a

Nora sover ofte på magen, men hun snur også hodet på siden da.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:13.