Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-03-2006, 08:20   #1
Medlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 140
MP Rating: 0% (0)
solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.solpia er fantastisk mot andre.
Sovne på "egenhånd"

Kan dere legge de små våkne i sengen/vogga si, og så sovner de selv?
Her i huset vil lillegutt kun sovne på fanget eller tett inntil meg i sengen, og så må vi prøve å løfte han over i sin seng/vugge uten at han våkner (og ofte våkner han, så er det på´n igjen).
Helsesøsteren sa til meg at det er jo ok slik i starten, men dersom han er likedan når han er ca 3 mnd så har vi et problem. For når han er så stor så skal man kunne legge han våken, og så skal han kunne sovne selv.
Gammel 08-03-2006, 08:29   #2
Supermedlem

Ruby sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Karmøy
Meldinger: 619
Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.
Sv: Sovne på "egenhånd"

Hun sovner selv ca 50 %, resten av tiden trenger hun å ristes litt (da setter vi bag'en hennes på knærne og "rister" den forsiktig til hun sovner).
Gammel 08-03-2006, 08:45   #3
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.

Han kan sovne selv og vi har vært ganske bevisste på det helt siden dag én.
Vi holder han på fanget når han er våken og rett etter at han har spist så er det over i enten sengen eller vippestolen. Han kan faktisk ligge en god stund alene uten å sovne, men til slutt så sovner han.
Gammel 08-03-2006, 09:30   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av solpia
Kan dere legge de små våkne i sengen/vogga si, og så sovner de selv?
Her i huset vil lillegutt kun sovne på fanget eller tett inntil meg i sengen, og så må vi prøve å løfte han over i sin seng/vugge uten at han våkner (og ofte våkner han, så er det på´n igjen).
Sånn har vi det også, Anette sovner ved puppen og hun ligger å holder seg fast i ammetoppen eller ammebh så hun vill være hos mamma`n sin.

Sitat:
Opprinnelig postet av solpia
Helsesøsteren sa til meg at det er jo ok slik i starten, men dersom han er likedan når han er ca 3 mnd så har vi et problem. For når han er så stor så skal man kunne legge han våken, og så skal han kunne sovne selv.
Trur vi må jobbe litt med det dere, for jeg vill ikke ha en unge som må sovne vedsiden av oss før hun legges i sin seng. Vi får vel være litt strenge framover.

Anette har begynnt å ligge våken vedsiden av oss i sofa`n, og ikke MÅ ligge intill meg heletiden.
Gammel 08-03-2006, 09:34   #5
Medlem

BethBerry sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 224
BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.

Dessverre så er det sånn her også - Mathias liker best å sove i fanget eller på mammas bryst. Og hvis jeg legger han når han er våken så kan han klage litt, men hvis han virkelig er trøtt så sovner han.
Det er bare å måtte venne seg til sutringa uten å løpe og ta han opp (stakkars )
BethBerry er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 10:33   #6
Medlem

Leela sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 249
Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.Leela er bare skikkelig grei.

Hannah sovner på egenhånd ja, selvfølgelig forutsatt at hun er tørr og mett og har fått nok kos iløpet av dagen .

Hender hun ligger og småpludrer, ev hikker for seg selv en 10 minutter, men så sovner hun. Holder oss harde (selv om det ikke er like lett alltid) og tar henne ikke opp, -med mindre hun gråter da .

Sist endret av Leela; 08-03-2006 kl 10:47.
Leela er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 10:45   #7
Supermedlem

Snus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 734
Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.Snus er fantastisk mot andre.

Det er skjelden vesla sovner på egen hånd.
Det er som regel på puppen eller tett inne i hasgropa mi eller på brystkassa til min mann, så er det da å få lagt henne over før hun våkner igjen for da er det en ny runde.
Gammel 08-03-2006, 10:56   #8
Medlem

BethBerry sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 224
BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.

Sitat:
Opprinnelig postet av Leela
Holder oss harde (selv om det ikke er like lett alltid) og tar henne ikke opp, -med mindre hun gråter da .
Det er nettopp det som også er litt vanskelig.. Syns jo det er såååå deilig å kjenne pusten hans og kjenne bevegelsene når han ligger inntil meg Og når han ligger og sover lenge må jeg bort og kikke hele tiden.
BethBerry er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 11:00   #9
Medlem

Optimist sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 129
Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.

Hm... det er vel fåtall Bea sovner selv. Som oftest sovner hun ved puppen. Det er nesten ikke til å unngå om natten i hvert fall. Er vanskelig dette med barneoppdragelse. Vi finner vel en metode etterhvert.
Optimist er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2006, 11:02   #10
Supermedlem

Ruby sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Karmøy
Meldinger: 619
Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Leela
Holder oss harde (selv om det ikke er like lett alltid) og tar henne ikke opp, -med mindre hun gråter da .
Sånn gjør vi det også. Med en storebror i huset så er jeg litt avhengig av at hun kan ligge for seg selv litt. Så når hun er trøtt legger jeg henne fra meg med en gang og tar henne ikke opp igjen med mindre hun gråter mye. Prøver heller å gi henne tutt og vugge henne litt i bag'en til hun sovner hvis hun er urolig. Men det var litt hardt å legge henne fra meg i begynnelsen, når alt jeg ville var å kikke på henne 24 timer i døgnet

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:37.