Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-01-2008, 09:06   #1
Veteranmedlem

Reppis sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 4,034
MP Rating: 0% (0)
Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.
:( Spiser ikke mat.......

Nei, det gjør han ikke... Har ikke fått i han mat på mange dager. Hva er galt med sønnen min da??? Er så frustrert nå, sitter bare å griner. Så når jeg har roa meg ned her, så skal jeg ringe legen. De skal få sjekke halsen hans. Han virker skikkelig hoven. Har vært d lenge... Så kanskje det er vondt å svelge??
Fikk i han 4-5 skjeier med grøt i går kveld, samme i dag. Men de må inn med tvang!
Så våkner han på natta da, sikkert forferdelig sulten. Gråter og gråter, gir seg ikke... Så må jeg amme. Og det har vi jo slutta med på natta!
Er så frustrert og lei meg nå, at jeg vurderer ammeslutt på dagen! Bare for å se om han da spiser mere mat.
Kan jo ikke ha det sånn?? Jeg har vært tålmodig lenge nå synes jeg... Men dette går ikke over!
Iløpet av gårdagen spiste han kanskje 5 "tvang"skjeier med grøt til frokost, to biter brød, to skjeier yoghurt.... Samme til lunsj. Middag vil han ikke ha, prøvde med grøt da og, men samma tullet... Prøvde pannekaker som vi spiste, en liten bit, så var det nok....

Flere som har det sånn??? Eller noen som vet råd??? Ta han med til legen???
Reppis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2008, 09:31   #2
Seniormedlem

Mari-H1979 sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,683
Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.Mari-H1979 har en strålende fremtid.
Sv: Spiser ikke mat.......

Jeg har ikke så mange tips her for har ikke opplevd det samme med min. Men det er nok lurt å få seg en legetime for det er ikke alltid like lett å skjønne hva som er galt med disse små.

En til deg!
Gammel 23-01-2008, 09:35   #3
Supermedlem

plysj sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,038
plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.plysj har en strålende fremtid.

uff, Reppis. Syns du skal ta han med til legen, så kan han sjekke halsen og utelukke den om det ikke er noe der.
Veldig godt du fremdeles ammer da, så får han i seg det ihvertfall. Det går sikkert veldig greit å avvenne på natta igjen når den tid kommer.

Aner ikke hva jeg hadde gjort deretter... Hørt med helsesøster og her inne Velling, kanskje kald om halsen er vond.

Håper han spiser godt igjen snart

Gammel 23-01-2008, 09:40   #4
Medlem

BitteLille sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 284
BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.BitteLille har mye å være stolt av.

Akkuratt samme her, klin umulig å få mat i!
Vi var på helsestasjonen og sjekket vekten til slutt, og jammen hadde hun nesten den største vektoppgangen hun noen sinne har hatt.
Hun kever på luft og kjærlighet tydeligvis.
Gammel 23-01-2008, 10:00   #5
Seniormedlem

bille sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,705
MP Rating: 100% (13)
bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mari-H1979 Vis post
Jeg har ikke så mange tips her for har ikke opplevd det samme med min. Men det er nok lurt å få seg en legetime for det er ikke alltid like lett å skjønne hva som er galt med disse små.

En til deg!
Signerer. Så leit, Reppis, håper det ordner seg

"This too shall pass"

bille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2008, 10:09   #6
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff. Skikkelig frustrerende.

Men du, du må stole mer på at han vet selv når han vil ha mat..Kan ikke tvinge ham i alle fall, det blir det bare ennå mer tull av.

Først og fremst; få en time hos legen for å utelukke noe med halsen.

Så senker du skuldrene og sier til deg selv at friske barn sulter seg ikke frivillig. Med andre ord tar han den maten han trenger. Om det så betyr at du må nattamme litt i en periode, gjør nå det så mye?
Jeg var veldig småspist da jeg var lita. Kunne fint leve på en halv banan og ei halv skive en hel dag. Vil ikke barnet ha mer så er det jo fint lite man kan gjøre annet enn å fortsette å tilby til faste tider (uten å stresse og bli sur). De små merker veldig lett en slik frustrasjon og da spiser de ennå mindre..

Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2008, 10:11   #7
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Vil han forresten spise selv?

Hva om du f.eks koker litt pastaskruer og litt pølsebiter og legger frem til han? Kanskje han er matlei.
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2008, 10:18   #8
Medlem

Friskis sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Buskerud
Meldinger: 454
Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.Friskis er som en lysfontene.

Vi hadde en slik runde med storebror her i huset da han var 8-9 mnd. Han ville ikke spise, han spyttet gjerne ut igjen mat jeg puttet inn i munnen hans. Ikke hadde han feber heller. Men pga av vi skulle til syden bare et par uker senere tenkte jeg at jeg kan jo ringe legen og få han til å se på guttungen. Og i vårt tilfelle viste det seg at guttungen hadde streptokokker i halsen. Vi fikk en penicillin kur, og når kuren begynte å virke så fikk guttungen matlysten tilbake!

Selvsagt trenger det ikke å være det sammen med gutten din, men ta en tlf til legen du slik at han/hun kan se på han!
Gammel 23-01-2008, 10:24   #9
Veteranmedlem

Reppis sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 4,034
Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.Reppis har en strålende fremtid.

Takk alle sammen!

Vi fikk time 10.40, så nå drar vi til legen.......
Reppis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2008, 12:31   #10
Medlem

MrsJ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 380
MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.

Håper det går over snart, hvordan gikk det hos legen?
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:28.