Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-07-2006, 13:35   #1
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,532
MP Rating: 100% (1)
matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.
Spisingen

Hvor ofte og hvor lenge går det mellom måltidene på barna deres?

Er litt usikker på greia vår her jeg... Det meste blir styrt etter når tulla mi virker sulten, og i det siste synes jeg det blir ganske ofte. Også på natten spiser hun oftere enn hun har pleid. Hun sover ca 2-3 timer i strekk mellom hver amming. Jeg er så sliten!!!
Har prøvd å gi henne drikke på flaske for å se om hun bare er tørst, men det er hun ikke særlig begeistret over. Også får hun 1-2 måltider grøt om dagen(morgen/kveld), og de dagene hun bare får 1 gang grøt, får hun fruktmos det andre måltidet. Ellers bare pupp. Skjønner ikke no jeg.
Gammel 15-07-2006, 14:50   #2
Supermedlem

Kiki2 sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 552
MP Rating: 0% (0)
Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.Kiki2 er fantastisk mot andre.
Sv: Spisingen

Men er du sikker på at hun er sulten hver gang da? Isabel har nesten sluttet å sove , men spiser fortsatt ca. hver 4. time.
Men det kan vel også være at hun trenger mer mat nå? Fruktmos blir jo ikke noe måltid på lik linje med grøt f.eks.
Gammel 15-07-2006, 15:12   #3
Seniormedlem

Jacobs_mamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 1,569
Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.

Här har vi en till som börjat vakna på natten. Hon har sovit hela nätter sedan hon var 3 mnd, men nu vaknar hon redan kl 1 och vill ha mat. Ger smokk i första hand, och oftast klarar vi att hålla henne till kl 5.

På dagarna kan hon äta varje timma, varannan timma. Går sällan mer än 2 timmar mellan måltiderna. Hon får gröt antingen 1 gång eller 2 ggr per dag.

Tycker det liksom är litt "lätt" att ta fram puppen då hon är litt sur liksom...
Gammel 15-07-2006, 15:20   #4
Supermedlem

Ruby sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Karmøy
Meldinger: 619
Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.Ruby er et navn alle kjenner.

Jenta mi sov fra 20 til 04 innen hun var 3 mnd, noen netter kunne hun til og med sove til 06. Men den siste mnd har hun våknet kl.24, 03 og 06 omtrent hver natt - og hun er sulten hver gang. Begynner å bli sliten, men føler ikke det er så mye jeg kan få gjort med det før hun er gammel nok til skrikemetoden.

Har begynt med middag også nå, i tillegg til to grøtmåltider (etter anbefaling fra helsesøster) men det har ikke hjulpet på natten. Men på dagen har hun 3-4 timer mellom måltidene igjen nå, så det er jo litt herlig.
Gammel 15-07-2006, 16:05   #5
Medlem

wing sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 365
wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.wing er fantastisk mot andre.

Min lille snuppelupp spiser ca 3.hver time og sover som regel gjennom hele natten. Og det har hun gjort siden hun var 3 mnd. Men hun våknet i natt av seg selv kl 04 og måtte ha mat. Håper det bare var for denne gangen. Skal begynne å gi henne mer regelmessig grøt slik jeg ser mange av dere andre gjør, kanskje morgen og kveld

wing er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2006, 16:16   #6
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,532
MP Rating: 100% (1)
matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.matelulla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Kiki2
Men er du sikker på at hun er sulten hver gang da? Isabel har nesten sluttet å sove , men spiser fortsatt ca. hver 4. time.
Men det kan vel også være at hun trenger mer mat nå? Fruktmos blir jo ikke noe måltid på lik linje med grøt f.eks.
Nei, når hun får fruktmos er det også melk samme måltidet, så det blir jo ikke ett måltid i seg selv nei. Men det virker som om hun er sulten hver gang ja, men hun spiser nok mindre hvert måltid. (Om natten derimot bruker hun laang tid på hvert måltid). Hun sover også dårlig på dagen. Kun 1/2-1 time om gangen, så jeg synes liksom dagene er så oppstykket og slitsomme.

Jeg var faktisk litt usikker på om jeg ga for mye grøt de gangene hun får 2 g dagen, men jeg ser at fler får det, så det er vel ikke uvanlig da... Var jo hos helsesøster i juni pga survingen hennes, og fikk nesten dårlig samvittighet over å tenke på å starte med grøt da, men det virker som det trengs...
Gammel 15-07-2006, 19:13   #7
Medlem

rime sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 312
rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.rime har en strålende fremtid.

Jeg har faste klokkeslett på måltidene til snuppa vår.Går som regel 3,5-4 timer mellom hvert måltid.Hun får kveldsmåltidet ca, kl 18.00 og pupp på senga før hun legger seg kl.19.00.Da sover hun til ca.2 tiden og får pupp,og sover til 7-8 tiden Men nå gir jo jeg grøt både til frokost,lunsj og kvelds + hun får middag.Hun får mm som tillegg til måltidene...holder på å trappe ned på ammingen.Synest vi har fått til gode matrutiner som funker kjempeflott
Gammel 15-07-2006, 19:24   #8
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.

Anette pupper ikke så mye på dagen legner. Hun får grøt og flaske til kvelds før hun legger seg kl 19.
Hun får pupp da jeg legger meg i 22-23 tiden, så er det pupp i 3-4 tiden og 6-7 tiden.
Hun får fruktmos rundt 12 eller grøt, kommer ann på hvor sulten hun er(merker det på puppingen).
Gammel 15-07-2006, 21:03   #9
Supermedlem

emma-80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 859
emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.emma-80 er fantastisk mot andre.

2-4 timer mellom på dagtid, etter om han sover eller ikke. Han har også for det meste bare sovet 1/2timesdupper den siste tiden på dagtid. Har hatt 3 sånne i dag. Nettene varierer veldig. Har fått full porsjon grøt rundt 1930 tiden denne uka. Og pupp i 21-tida, før han legger seg like etter. Og har sovet til 04-05-tida. Men inatt våkna han 0115 igjen, og 0515 og 0730. Han er også mye trengere til å spise om natten, sovner mens han sutter på puppen. Dager og netter er SÅÅÅ forskjellige her, at jeg tror ikke det er sult det handler om.
Gammel 15-07-2006, 22:21   #10
Jamba
Gjest

Meldinger: n/a

Lianah spiser 2. hver time på dagen (noen ganger klan det gå litt lengre tid år ett gigamåltid med grøt + pupp til kvelds og sover til 7 ca. Får pupp og sover som regel videre til ca 9.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:48.