Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-03-2006, 18:30   #1
Supermedlem

Thyresse sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: med havutsikt
Meldinger: 572
MP Rating: 0% (0)
Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.
Stimuli når de er våkne.

Ingeborg sover jo masse som babyer flest, men er også våken noen timer sammenhengende om kvelden eller etter at hun har spist litt.

Jeg kan legge henne fra meg og da ligger hun og ser i været og har det egentlig ganske så greit, men jeg synes jo det er kos å holde henne, få øyenkontakt og synge litt. Vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre for å stimulere henne og tenkte jeg kunne høre med dere hva dere gjør for å være sammen med barna deres når de er våkne?

Jeg vil jo ikke gjøre henne avhengig av meg heller, slik at hun alltid skal holde av meg når hun er våken, så jeg lar henne også ligge ved sidenav meg slik at hun hører stemmen min.

Er ikke lett dette her, å tenke konsekvenser av sine egne velmenende handlinger. Har jo bare lyst til å kose masse med henne for hun er jo så søt og kontaktsøkende når hun først er våken. Og huden er jo så myk og god å kose med og så lukter hun så godt
Thyresse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2006, 19:03   #2
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 102
Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.
Sv: Stimuli når de er våkne.

Vet hvordan du har det Thyresse, og kan trøste deg med at det blir litt enklere etterhvert dette her.
Ida er nå straks 2 mnd gammel og mye mere "med" når hun er våken. Det gjør det hele litt enklere.
Før så gjorde jeg som deg, koste masse og sang og kosepratet med henne. Du kan jo også legge Ingeborg på magen for å se at hun løfter hodet.
Nå kan jeg knipse i fingrene for å se at øynene hennes følger med. Lage lyder på begge sider av hodet for å se at hun snur seg i riktig retning.
Legger henne på magen og ser at hun løfter hodet fint (hun har forresten holdt hodet veldig bra helt fra dag 1!). Lar henne sprelle på flatt underlag.
I det hele tatt, det blir jo enklere og enklere å stimulere ettersom barnet blir sterkere og mere motorisk i seg selv.
Vi har fått time med fysioterapeut på helsestasjonen i april ang motorikk og trening, gleder oss til det!

Stolt mamma til solstråle født januar '06
Fillefransa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2006, 19:12   #3
Supermedlem

Thyresse sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: med havutsikt
Meldinger: 572
Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.

Jeg gjør alt det som du beskriver. Hun har løftet hodet fra dag en og alle kommenterer at hun følger veldig med og fester blikket. Har også tenkt å begynne med litt babymassasje. Nå har jo endelig navlestumpen falt av.
Thyresse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2006, 10:07   #4
Medlem

Optimist sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 129
Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.Optimist er som en lysfontene.

Man trenger ikke gi dem stimuli hele tide da. Babyer liker å ligge og se på mønstre i teppet, studere fingrene sine, titte på uro over senga...etc. Bea blir også veldig rolig av å høre på klassisk musikk .
Optimist er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2006, 10:34   #5
Medlem

Terti sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 61
Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.Terti vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Thyresse
Jeg gjør alt det som du beskriver. Hun har løftet hodet fra dag en og alle kommenterer at hun følger veldig med og fester blikket. Har også tenkt å begynne med litt babymassasje. Nå har jo endelig navlestumpen falt av.
Babymassasje er supert!! Jeg går på kurs, og vi kooooooser oss med det Lærer førstehjelp på babyer også.
Gammel 22-03-2006, 10:38   #6
Medlem

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 102
Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.Fillefransa er fantastisk mot andre.

Nei, skulle man stimulere disse små hele tiden så fikk man jo ikke gjort annet døgnet rundt innimellom!
Akkurat nå ligger Ida i vogga si og ser på en uro som henger over - den er skikkelig morsom og hun kan ligge å titte på den ganske lenge av gangen.
Hun er i det hele tatt "flink" til å ligge alene uten at vi må underholde eller stimulere henne.

Stolt mamma til solstråle født januar '06
Fillefransa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2006, 10:47   #7
Medlem

neon sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Bodø
Meldinger: 246
neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.neon er som en lysfontene.

Vi holder og koser og prater og leker masse med ungen - gidder ikke tenke på negative konsekvenser - kos er godt både for foreldre og barn!! Nyter spedbarnstiden mens vi kan, vi
neon er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2006, 13:52   #8
Medlem

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 457
Paris har slått av rykte

Vi snakker med henne, og vi leker med henne, både på fanget og på matta, og vi bærer rundt på henne. Av og til ligger hun alene på matta eller i vogna og kikker, men maser hun så plukker vi henne opp med god samvittighet.

Vi tror ikke at babyer blir bortskjemt av oppmerksomhet og nærhet, men trygge og glade Vi har gjort det samme med de to eldste, og de var/er flinke til å finne på leker selv, og jeg ser ikke at oppmerksomheten de fikk som babyer har slått negativt ut.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:33.