Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-07-2005, 17:22   #1
Medlem

*Betty Boop* sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Vestfold
Meldinger: 453
MP Rating: 0% (0)
*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.*Betty Boop* er fantastisk mot andre.
sur stor-liten bare mas

jeg er så lei av at alle skal ha en mening om størrelser.

Når jeg gikk gravid kommenterte alle at magen var liten, noen lurte på alt var som det skulle eller var det noe galt. noe som resulterte i at jeg blei så redd.

nå har jo lille gutt blitt over 5 mnd og har fine bollekinn. og da skall alle mase masse om hvor stor han erfår ofte høre at selv om han er stor er det jo ikke sikkert at han blir det når han blir stor. gjerne med noen medfølende nikk som sier at jeg skal ikke være bekymret. noen blir bare stående og si så stor han er, han er glad i mat, så stor han er, ligger han over normalen? så stor han er.

jeg VEIT det ikke spiller noen rolle og syntes han er helt perfekt!! men er bare så lei av å høre på det maset hele tiden. kan ikke folk holde kjeft hvis de ikke har noe hyggelig å si?

*Betty Boop* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 17:31   #2
Veteranmedlem

Lille Blink sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,271
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: stor-liten bare mas

Uff så kjedelig

Får alltid høre -"'Oiiii hun var ikke stor..." Men for meg så blir det bare koselig da Men viss du får høre det på den måten "ikke bekymre deg" så blir man jo litt oppgitt da...

Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 18:22   #3
*matjamin*
Gjest

Meldinger: n/a

jeg hører også det også hele tia,vi får kose oss m de store barna våre!
Sitat:
Opprinnelig postet av kristin-81
jeg er så lei av at alle skal ha en mening om størrelser.

Når jeg gikk gravid kommenterte alle at magen var liten, noen lurte på alt var som det skulle eller var det noe galt. noe som resulterte i at jeg blei så redd.

nå har jo lille gutt blitt over 5 mnd og har fine bollekinn. og da skall alle mase masse om hvor stor han erfår ofte høre at selv om han er stor er det jo ikke sikkert at han blir det når han blir stor. gjerne med noen medfølende nikk som sier at jeg skal ikke være bekymret. noen blir bare stående og si så stor han er, han er glad i mat, så stor han er, ligger han over normalen? så stor han er.

jeg VEIT det ikke spiller noen rolle og syntes han er helt perfekt!! men er bare så lei av å høre på det maset hele tiden. kan ikke folk holde kjeft hvis de ikke har noe hyggelig å si?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 20:32   #4
Medlem

Yuni sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 220
Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.Yuni er som en lysfontene.

Enig med deg! Utrolig irriterende... Jeg får også høre : "Åhh, næmen hun var stor gitt" Og når de ser de fullstappa medisterpølse bena hennes så sier de " Dette kommer hun til å gå av seg når hun begynner å gå."
Kjære alpakka, jeg bryr meg døyt om det! Det er det siste som bekymrer meg.
Jenta mi er perfekt i mine øyne, og INGEN bebiser er like! Alle er like unike.
Men hva skal man si da, når folk begynner sånn...?

Yuni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 20:40   #5
Supermedlem

mor -igjen sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,369
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.

Arg... det der med å kommentere størrelse tror jeg det går sport i. Jeg har en lang baby, men slett ikke tykk. Han ligger under gjennomsnittet på vekt i forhold til lengde og har nesten ikke dobbelthake. Enda så klarer folk og få det til at han er stor og tykk. Særlig gamle kakler om det, og jeg tror kanskje det er fordi det er litt status fra gammelt av å ha tykke barn. Men man blir like oppgitt forde. Hjelpe seg, er det ikke annet å snakke om når man ser en søt baby. (-og når de ser min baby ser de jo verdens søteste også )

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 20:52   #6
Medlem

AnneMalene sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 133
AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.AnneMalene er som en uslipt juvél.

Har faktisk ikke opplevd så mye sånt mas, bortsett fra fra en venninne gjennom alle år. Det begynte da jeg var gravid, og hør bare her:

"Tenker du ikke mye på om det kan være noe galt med babyen?"
"Syns du ikke det er litt ekkelt å kjøre bil nå, er du ikke veldig redd for å kræsje?"
"Har du ikke lagt på deg litt lite?"

Og så etter hvert som Martin vokser til:

"Åh, han er bare verdens skjønneste baby, men er han normal størrelse? " (Jeg forklarer tålmodig at man snakker ikke om normal størrelse, men under og over gjennomsnittet, og at ja, han er under gjennomsnittet, men frisk og fornøyd...)

"Åhh, han er bare så skjønn, men guu, har han ikke litt store føtter??"

I all verden jente...Jeg blir ikke fornærmet eller noe, men innrømmer at jeg tenker " hvordan går det den dagen du får barn, hæ hæ hæ?"

MARTIN 03.02.05. 50 cm, 3240 gram
AnneMalene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 21:24   #7
Anu
Supermedlem

Anu sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 1,188
Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av AnneMalene
..., men guu, har han ikke litt store føtter??"
- det var da også noe å kommentere, noen kjærringer er bare helt utrolige når de åpner kjeften.
Anu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 22:13   #8
Tidl. bruker
Gjest

He he. Jeg bet merke i det samme som deg Anu!!

Er det mulig.......
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-07-2005, 22:15   #9
Tidl. bruker
Gjest

Utrolig bra skrevet kristin-81. dette er noe jeg har irritert meg på lenge jeg også. da jeg var gravid så var det det evige maset fra jordmora om at jeg hadde høye sf-mål (men magen var liten utover hvis du skjønner) og hun skremte livet av meg hver gang jeg var på kontroll at jeg kom til å få en svæær unge. ble henvist på ul og mente jeg burde slutte å spise mandariner ( ) slik at ungen ikke ble større osv ... ut kom det en gutt på 3630. og nå så er det så mange som komenterer at han er så svær osv, men jeg synes han er akkurat passe. rund og god i kinna, perfekt synes jeg men nå har jeg slutta å irritere meg over det, og gidder ikke komentere det når noen nevner det... er ikke lett med alle som skal ha meninger om disse små, synes det er alt for mye fokus på dette med vekt.
Gammel 29-07-2005, 00:06   #10
Veteranmedlem

Martis sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
MP Rating: 100% (1)
Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.Martis har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg syns det bare er koselig å få kommentarer av typen :"oj, så stor han er!" eller "han er rund og god". Jeg tror ikke de som sier det mener at han er gedigen eller overvektig, men at det er mer bare slikt man sier om babyer. Men så er det jo andre som sier "for en liten og søt gutt" eller "han kan ikke være gamle karen" så jeg tar det med en klype salt det som folk sier

Jeg er sikker på at lillegutt er helt perfekt, Kristin 81! Slike kommentarer viser bare hvor liten fantasi gamle tanter og bestemødre har, det er liksom aldri greit Bestemoren min sa til meg i sommer : Hva, gir du han ikke melk?! (kumelk), det måtte jeg bare venne han til med engang!

Growing old is inevitable, growing up is optional.
Martis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:20.