|
 |
|
15-06-2005, 21:34
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 3,738
|
Svigermor har sagt en del sårende ting...
|
|
Det har seg slik at svigermor nå nettopp har vært på besøk en uke. Og hver gang jeg ga Henrik Leander pupp, fikk jeg høre sånn som: Gir du han nå igjen? Og herregud, gi ungen grøt, blir ikke mett av det der skvipet!
Jeg som er så stolt over å ha kommet over den vanskelige perioden jeg hadde i begynnelsen. Slet med å få det til. Men, så løsnet det hele etter et par uker og jeg ble så glad!!! Vi koser oss begge to og Henrik legger da greit på seg. Helsesøster er fornøyd og Henrik er en glad gutt. Men, noen ganger vil han altså ha mat litt oftere og noen ganger gråter han litt på kvelden pga. mageknip. Jeg sa det til svigermor, men hun mente altså at jeg sultet ungen min! Hun ble nesten sint altså. Nei, hun hadde hatt tre unger hun, så dette visste hun. (Hun ammet de kun til de ble 2 mnd selv og ga de også grøt og H-melk fra da.)
Jeg gjemte meg bort til slutt jeg. Satt til og med på do og ammet, bare for å komme bort fra maset hennes. Det var skikkelig ille altså. Det verste var at jeg ble usikker på meg selv og mine beslutninger om å fullamme i 6 mnd...!
Prøvde å forklare henne at tiden har forandret seg og at dette er det de anbefaler nå. Og hvis man skal begynne med grøt så anbefales det fra 4 mnd!Men, det var bare tull mente hun.
Måtte bare skrive av meg litt, for dette gikk så inn på meg... Hva mener dere da?
|
|
|
15-06-2005, 21:42
|
|
Medlem
Medlem siden: May 2005
Sted: Solå
Meldinger: 255
|
Sv: Svigermor har sagt en del sårende ting...
|
|
Ikke bry deg om hva svigermor sier. Noen unger trenger ofte mat andre ikke. Det var ikke så vanlig å amme før i tiden. Nå blir det anbefalt pga allergi ol. Bare si at du kjenner ungen din best. Og så lenge han er fornøyd og legger på seg, så har han det bra. Kos deg videre og gjør slik som du synes er det beste for deg og din baby. Klem fra meg.
|
15-06-2005, 21:42
|
|
Gjest
|
|
|
Herreguud, for ei kjærring!!! Hadde blitt så utrolig lei meg om noen sa noe sånt til meg!!
Men ikke bry deg om henne!
Stol på deg selv,  legger jo bra på seg og trives
|
|
|
15-06-2005, 21:43
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2004
Meldinger: 4,569
|
|
|
Hvis Henrik legger på seg som han skal og er en fornøyd gutt, så blås i hele dama
Ting var nå litt annerledes da mødrene våre og svigermødrene våre fikk barn. Og så vidt jeg vet, krever de små litt mere og oftere mat på kvelden enn resten av dagen.
Sender deg en kjempe klem jeg
|
15-06-2005, 21:43
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,153
|
|
|
Disse svigertrolla also
kjenne mej godt igjen, og du he lov å bli sint.. Må dei blande sej oppi alt? mi svigermor ( vi e på besøk me dei no..) he vel sagt omtrent 20 ganga: skal ho virkelig ikkje få anna enn MM? skal vi ikkje gi ho litt saft da??? Skal ikkje vi duppe smokken i brus?? skal ikkje ho få en liten smak da?? GAAAAAAAAAAAAD!!
Klikka nesten..
|
15-06-2005, 21:49
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 7,156
|
|
|
Drit i hele jævla møkka-kjerringen 
Fordi om hun har 3 barn selv, så betyr ikke
det at hun er verdensmester og får lov
til å rakke ned på deg.
Jeg anbefaler deg å amme så lenge du vil og
har muligheter, det er kos og ikke minst viktig
næring for den lille.
|
15-06-2005, 21:49
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av C@mill@
Hvis Henrik legger på seg som han skal og er en fornøyd gutt, så blås i hele dama
Ting var nå litt annerledes da mødrene våre og svigermødrene våre fikk barn. Og så vidt jeg vet, krever de små litt mere og oftere mat på kvelden enn resten av dagen.
Sender deg en kjempe klem jeg 
|
Det er akkurat det han er. Og det sa hun også! Han gliser jo dagen lang! Prøvde så godt jeg kunne å fortelle henne at dette var det valget jeg hadde tatt og at dette var rett for oss! Men, hun ville bare ikke høre! Dette har ødelagt det gode bilde jeg hadde av henne!!
Ja, han spiser oftere på kvelden, og det var da hun maste som verst.
Takker for klemmen, den trengte jeg nå!
(Får ikke prikke deg, men takk for svar!)
|
|
|
15-06-2005, 22:02
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 6,128
|
|
|
Møkkakjerring......
Sorry meg, men blir så irritert på bedrevitere og da spesielt svigermødre.
Kan godt hende hun har 3 barn, men de var vel ikke små i fjor. Ting har vel forandret seg siden den tid og ikke har vel hun noe med hvordan du gjør det.
Svigermor er også flink til å argumentere med at hun har da tatt seg av 4 barnebarn og har 3 selv, men ikke søren ta om hun får ansvaret for lillegutt på enda maaaange år.
Nei, stol på deg selv og lukk ørene for det hun sier
|
15-06-2005, 22:11
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av *star*
Møkkakjerring......
Sorry meg, men blir så irritert på bedrevitere og da spesielt svigermødre.
Kan godt hende hun har 3 barn, men de var vel ikke små i fjor. Ting har vel forandret seg siden den tid og ikke har vel hun noe med hvordan du gjør det.
Svigermor er også flink til å argumentere med at hun har da tatt seg av 4 barnebarn og har 3 selv, men ikke søren ta om hun får ansvaret for lillegutt på enda maaaange år.
Nei, stol på deg selv og lukk ørene for det hun sier

|
Nei, de var ikke små i fjor. Sambo blir 30 neste år!! Han har to brødre rett under seg.
Aldri verden at jeg turte ta meg en tur ut mens hun passet han. Da hadde hun kommet til å gitt han grøt med en gang. Spurte hele tiden om ikke vi skulle ta oss en tur ut, så hun kunne ha han litt.
Prøver å si til meg selv at jeg vet best for meg og mitt barn. Men, jeg er så lettpåvirkelig! Hun fikk overbevist meg da storesøster her i huset var liten, og det resulterte i skikkelig avføringsproblemer i og med at hun var født 3 mnd før tiden!!! Fortalte henne dette, men det gikk inn det ene øret og ut det andre! Kan hun ikke bare slutte å bry seg da! Måtte kommentere det hele tiden vettu!
|
|
|
15-06-2005, 22:16
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,519
|
|
|
Ikke bry deg om henne...du kjenner ditt barn best  Amme så lenge du klarer, det er absolutt det beste for barnet, og så er det jo bare så kos da
|
|
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:49.
|