Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-05-2006, 20:42   #1
Supermedlem

Tjukka sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Hurum
Meldinger: 637
MP Rating: 0% (0)
Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.
:( Synes synd på meg selv :(

Nå er jeg lei av å være alenemor med samboer!! Synes ikke sambo bidrar nok. Greit nok så jobber han ganske mye nå, men når han kommer hjem så er det bare å rote litt ,gafle i seg maten jeg har laget og gå å legge seg. Han er veldig flink med Selena når han har henne, men det er for lite. Jeg hadde aldri overlatt henne med han et par timer -tror ikke han vet hva hun trenger. Han gjør aldri noe hjemme lengre. Jeg gjør alt!!! Og det værste er at jeg har en smule støv på hjernen -det skal alltid se strøkent ut her. De siste dagene har Selena krevd mye av meg i forhold til før. Vil f.eks aldri ligge alene -må være i armene hele tiden, og jeg er småsyk og samsyneligvis senebetenelse i venstre hånd
Nå kunne jeg tenkt meg litt selvpleie som en dusj og barberte legger.Men Selena sitter her på fanget mitt og sikler og sambo er på pub og drikker øl...

Jeg har skjemt bort sambo, men nå er jeg lei av å gi og ikke få noe tilbake

Sist endret av Tjukka; 05-05-2006 kl 20:47.
Tjukka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2006, 21:20   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.
Sv: Synes synd på meg selv :(

Skjønner at du synes synd på deg selv.
Du får bare si at nå går du en tur med henne så jeg kan ta meg en god dusj, stelle meg og slappe av litt.
God tur, ikke kom tilbake før det har godt 1 time. Det funker her, mannen gjør det med glede.
Gammel 05-05-2006, 21:59   #3
Seniormedlem

siljemoren sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 1,491
siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.siljemoren har mye å være stolt av.

Forstår godt at du er lei og synest synd på dag selv . Det hadde nok jeg også gjort.

Tror du bør ta deg en prat med samboeren din og fortelle han hvordan du har det. Kankje han får "øynene opp" og hjelper litt mer til. Dere kan jo lage en avtale om hvem som gjør hva i huset. Og så kan han kankje ta Selena når han kommer hjem, slik at du får litt egentid.

For han kan jo ikke drive og gå på pub, vist du ikke en gang kan ta en dusj. Dere er jo to om babyen.

I en hektisk småbarns periode er det viktig og gi og ta i ett forhold. Og ikke minst avlaste hverandre.

Tuppen 04 og lillemor 06
siljemoren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2006, 22:36   #4
Medlem

BethBerry sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 224
BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.BethBerry er som en lysfontene.

Samboer her har også tendens til å sette seg litt for lett ned og gjøre som han selv ønsker når han ikke jobber med noe hjemme. Men, hvis jeg ber han om å ta Mathias - så gjør han det.

Menn er sånn - de forventer at vi spør hvis vi trenger hjelp, mens vi forventer at de ser at vi trenger det. DET har jeg forstått at jeg bare kan glemme.. Ikke vær redd for å sette ned beinet og kreve. Det blir koseligere for han å være med dere hvis du viser at du trenger han.

Lykke til
BethBerry er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2006, 22:42   #5
Seniormedlem

Aivi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sunnfjord
Meldinger: 1,504
Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.Aivi er fantastisk mot andre.

Huff, så kjedelig at det skal vere sånn Håper du kan få tatt ein skikkelig prat med han, så situasjonen kunne bedra seg litt.
Ang bæring av jenta.. kunne du ikkje hatt ho i bæresele- eller sjal? Det hadde jo blitt mykje lettare for deg? Eg har begynt å ha Leander i bæreselen (til no er det berre mannen som har brukt den, men no har eg òg begynt så vidt). Han skrik litt oppi den, men roer seg og søv godt der etterkvart.

Salgstrådene mine: Flaske/pumpe-utstyr , Babyguttekle

Aivi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2006, 22:46   #6
Supermedlem

Thyresse sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: med havutsikt
Meldinger: 572
Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.Thyresse har en strålende fremtid.

Jeg synes på en side synd på deg fordi du virker sliten, men du sier det jo også selv, du har skjemt bort mannen din. Og har du støv på hjernen og han ikke har det så sier det seg selv at du blir sliten og lei når det flyter over.

Husk at mannen din falt for deg for den du er og er nå blitt så vant til at du steller og duller med ham, at hinting tar han ikke. Du må nok snakke med ham og veilede ham til å bidra mer. Gi ham konkrete oppgaver, f.eks slik som Solstråle foreslår. Det er veldig få mannfolk som tar hint.

Siden det er du som har skapt arbeidsmønsteret hjemme så er det også du som må forandre det.
Thyresse er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-05-2006, 23:31   #7
Supermedlem

Sted: rogaland
Meldinger: 771
linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.linea+1 har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av siljemoren
Forstår godt at du er lei og synest synd på dag selv . Det hadde nok jeg også gjort.

Tror du bør ta deg en prat med samboeren din og fortelle han hvordan du har det. Kankje han får "øynene opp" og hjelper litt mer til. Dere kan jo lage en avtale om hvem som gjør hva i huset. Og så kan han kankje ta Selena når han kommer hjem, slik at du får litt egentid.

For han kan jo ikke drive og gå på pub, vist du ikke en gang kan ta en dusj. Dere er jo to om babyen.

I en hektisk småbarns periode er det viktig og gi og ta i ett forhold. Og ikke minst avlaste hverandre.
Signerer
Gammel 06-05-2006, 10:04   #8
Medlem

Maaya sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Tromsø
Meldinger: 157
Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.Maaya er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Thyresse
Jeg synes på en side synd på deg fordi du virker sliten, men du sier det jo også selv, du har skjemt bort mannen din. Og har du støv på hjernen og han ikke har det så sier det seg selv at du blir sliten og lei når det flyter over.

Husk at mannen din falt for deg for den du er og er nå blitt så vant til at du steller og duller med ham, at hinting tar han ikke. Du må nok snakke med ham og veilede ham til å bidra mer. Gi ham konkrete oppgaver, f.eks slik som Solstråle foreslår. Det er veldig få mannfolk som tar hint.

Siden det er du som har skapt arbeidsmønsteret hjemme så er det også du som må forandre det.
Signerer denne mer enn gjerne.
Jeg har også skjemt bort gubben min. Jeg gjør alt i huset, og det meste med ungene. Men hvis jeg ber han om å gjøre ting, så gjør han det. Han er ikke like nøye som jeg er, så det kan godt "flyte" litt før det gjør noe for han.
Jeg tror det er mange som oss, vi forventer at gubbene våre skal se alt vi gjør, få litt dårlig samvittighet, og så hjelpe til litt mer. Men det ligger ikke i deres natur. De fleste har jo hatt en mor som har gjort alt, og da er det ikke lett å se at det burde være på en annen måte.

Mitt råd er: sett deg ned å prat med han, fortell hvordan du gjerne vil at det skal være. Og be om hjelp heller en gang for mye,enn en gang for lite. Det er du som blir sliten av det.
Gammel 06-05-2006, 11:22   #9
Supermedlem

Tjukka sin avatar

Sted: Hurum
Meldinger: 637
Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.Tjukka har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Aivi
Ang bæring av jenta.. kunne du ikkje hatt ho i bæresele- eller sjal? Det hadde jo blitt mykje lettare for deg?
Har bæresele som fungerer fint til tider, men ofte gjør det ikke det heller...
Gammel 06-05-2006, 11:32   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,353
saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.saxpia har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes du har fått mange gode råd her. Håper dere finner ut av det, for det er tungt å skulle gå rundt og ha det sånn. Synd og si det, men tror dessverre det er det som fører til at det er så mange som ikke klarer seg som par gjennom barnas første leveår.

Gjør noe med det nå, før du blir totalt utbrendt.

*klem*

Jeg vil heller smile på en sykkel, enn gråte i en limousin
saxpia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:27.