Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-03-2006, 11:17   #1
Veteranmedlem

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,897
MP Rating: 0% (0)
Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.
Tips mot hard mage

...og da gjelder den min mage.

Første uken etter fødsel var alt fin-fint, men nå føles det som jeg driter kjetting. Tar Lactulose hver morgen og kveld, men vil gjerne ha tips om andre remedier/drikker som kan få magen min i gang igjen. Og da helst få magen i gang uten at Fredriks mage slår seg vrang. Druer er f.eks ikke noe lurt. :erfart
Stavangerjentå er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2006, 11:20   #2
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.
Sv: Tips mot hard mage

Druejus har julpet meg noen ganger, ser at du ikke synes druer er lurt.

Regner med at du drikker mye vann. Prøv å unngå mat med mye stivelse og ikke spis for mye fiber. Mat med stivelse og fiber trenger mye veske for at man ikke skal bli hard i magen.
Gammel 21-03-2006, 11:23   #3
Boe
Medlem

Boe sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Haugesund
Meldinger: 338
Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.Boe er som en lysfontene.

Jeg hadde også trøbbel med hard mage , bokstavelig talt DRITTVONDT! Så begynte jeg å drikke MAAASSE vann, og det hjalp meg .
Gammel 21-03-2006, 11:25   #4
Seniormedlem

Jacobs_mamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 1,569
Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Stavangerjentå
...og da gjelder den min mage.

Første uken etter fødsel var alt fin-fint, men nå føles det som jeg driter kjetting. Tar Lactulose hver morgen og kveld, men vil gjerne ha tips om andre remedier/drikker som kan få magen min i gang igjen. Og da helst få magen i gang uten at Fredriks mage slår seg vrang. Druer er f.eks ikke noe lurt. :erfart
Just det med Lactulose är att man måste få i sig MYCKET vätska... Min 2-åring hade hård mage hela sitt första år + lite till - vi fick til slut besked om att ge lactulose och att han skulle dricka mycket vätska. Först DÅ fick vi bukt med magen.
Gammel 21-03-2006, 11:37   #5
Veteranmedlem

Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.Stavangerjentå har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg drikker sikkert fire liter vann til dagen for tiden... Håper det er nok!
Stavangerjentå er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2006, 11:41   #6
Seniormedlem

Jacobs_mamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 1,569
Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.Jacobs_mamma har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Stavangerjentå
Jeg drikker sikkert fire liter vann til dagen for tiden... Håper det er nok!
Mycket av vätskan du får i dig går ju till melkproduktionen, så kanske det inte är nog?

Jag är inte plågad av hård mage - och dricker nog alldeles för lite egentligen. Vet att det är vanligt med hård mage när man ammar - såg någon borosjyr om de på apoteket. Kanske de vet något du kan ta mot magen?
Gammel 21-03-2006, 15:36   #7
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette hjelper iallefall meg, et tips jeg fikk av mormoren min:
Legg 5-6 svisker i vann over natten, i en kopp.
Neste morgen drikker du opp vannet sviskene har ligget i og spiser opp sviskene. Gjør dette på tom mage.

I løpet av en times tid må du sørge for å være i nærheten av toalettet
Gammel 21-03-2006, 16:19   #8
Supermedlem

Haci sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Nordaførr
Meldinger: 892
Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.Haci har en strålende fremtid.

Kiwi har alltid hjulpet meg..
Gammel 21-03-2006, 16:50   #9
Medlem

Soløye sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 266
Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.Soløye er fantastisk mot andre.

På helsekosten har de noe som heter Frukt& Fiber, jeg vet det er mange med hard/treg mage som får hjelp av det. Nå vet jeg ikke akkurat hva slags frukt det er laget av, det står sikkert på innholdsfortegnelsen. (Siden du ikke skal ha druer så er det sikkert greit å sjekke om det er det i denne).

Lykke til!!!
Gammel 22-03-2006, 08:23   #10
Veteranmedlem

Takk for tipsene. Idag ar jeg forsøkt enda mere vann og kiwi metoden. Blir ikke det badre av det, så blir det svisker og sviskevann til kvelds og Frukt og Fiber imorra. Her skal jaggu meg dritten ut.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:07.