Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-11-2007, 23:14   #1
Medlem

MrsJ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 380
MP Rating: 0% (0)
MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.
mumle Turning i senga = dårlig søvn...

Mia er helt håpløs i senga for tiden, hun snur seg over på magen og våkner av det. Da turner hun rundt, sutrer og klager helt til vi har snudd henne tilbake på ryggen eller siden. I kveld har vi vært inne hos henne sikkert 5-6 ganger på et par tre timer
Jeg lurer på om vi rett og slett er nødt for å skaffe oss en sånn sovepose som festes i senga, så hun kan slippe å vekke seg selv. Noen som har noen gode tips/erfaringer å dele?
Gammel 08-11-2007, 23:22   #2
Seniormedlem

Carmenzita sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sandefjord
Meldinger: 1,511
MP Rating: 100% (9)
Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.Carmenzita har en strålende fremtid.
Sv: Turning i senga = dårlig søvn...

Ja,slik var det her og, helt håpløs.
Vi kjøpte pose og fikk ett nytt liv.
Nå sover han natten gjennom,hvis han våkner er det bare å putte i smokken og så er det stilt.

Så her har vi bare positive erfaringer med nattpose
Gammel 09-11-2007, 08:02   #3
Supermedlem

-diCtE- sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 788
-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.

Jeg vet hvordan dere har det!
Isabel har sovet i pose i laaang tid, og vi klarer oss ikke uten!
Noen ganger klarer hun å snu seg, FØR jeg rekker å legge henne i posen! Så hun hadde ikke klart å sovne uten!

Løp å kjøp!!
Du må på BarnasHus - der selger de fra BabyDan!
Gammel 09-11-2007, 08:15   #4
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 40
Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.Snutus er som en lysfontene.

Vi har også pose. Den ville jeg ikke ha vært foruten.
Snutus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2007, 08:25   #5
Medlem

Nurket sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Hordaland
Meldinger: 341
Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.Nurket har mye å være stolt av.

Me har også sovepose, men den er ikkje festa i senga. Kjøpte den egentlig fordi me har det så kaldt på soverommet at småen vart heilt istapp

Go'guten kom til verda 15.02.07
er venta 04.02.09
Nurket er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2007, 09:30   #6
Medlem

MrsJ sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 380
MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.MrsJ har mye å være stolt av.

Ok supert, da må jeg ut å shoppe i dag! Hele natten var et lite helvete...
Men jeg har ikke bil i dag og kommer meg ikke på barnas hus.. får heller ta en tur på baby shop

Takk for svar!
Gammel 09-11-2007, 09:35   #7
Medlem

skorpion71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Sogn & Fjordane
Meldinger: 225
skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.skorpion71 har mye å være stolt av.

Vi slet med det der også i noen uker, han var håpløs og "makket" rundt i sengen hele natten.... Jeg tok det opp med HS og hun sa det kan være rutiner for søvn dag og natt som ikke var på plass. Kevin har vært så rolig og "flink" siden fødselen, men nå tok vi styringen og fant fort en ny rytme for søvn på dagtid og leggetid kveld. I løpet av 4-5 dager er han i rute igjen og er en helt ny gutt. Sover rolig og mye bedre, er mer opplagt og er trøtt og vil sove når det er sovetid

Vi har ikke pose altså, har aldri brukt det på noen av mine 3 barn faktisk.
Lykke til!
Gammel 09-11-2007, 09:38   #8
Supermedlem

Ninken sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 897
Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.Ninken har en strålende fremtid.

Jeg vurderte også sånn pose med feste fordi leggingene ble et lite mareritt når hun hadde lært å reise seg, men det har heldigvis blitt bedre. Nå holder det å legge henne ned igjen et par ganger. Var og kikket på de på en babyutstyrsbutikk og dama som jobbet der sa at de fleste som bruker sånne poser løsnet stroppene når barnet hadde sovnet. Får ikke inntrykk av at dere som bruker sånne her gjør det, hvis det er selve natta som er problemet liksom?

Jeg tenkte at det bl.a var sikkerhetsmessige hensyn som gjorde at man løsnet de, f.eks hvis det skulle begynne å brenne om natta .

Vi har akkurat kjøpt en pose uten seler på HM fordi hun sparker av seg dyna, så vi bruker den for at hun skal holde seg litt varmere.

Oskar juni 03,
Selma februar '07
Ninken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-11-2007, 10:53   #9
Supermedlem

-diCtE- sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Meldinger: 788
-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.-diCtE- har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ninken
Jeg vurderte også sånn pose med feste fordi leggingene ble et lite mareritt når hun hadde lært å reise seg, men det har heldigvis blitt bedre. Nå holder det å legge henne ned igjen et par ganger. Var og kikket på de på en babyutstyrsbutikk og dama som jobbet der sa at de fleste som bruker sånne poser løsnet stroppene når barnet hadde sovnet. Får ikke inntrykk av at dere som bruker sånne her gjør det, hvis det er selve natta som er problemet liksom?

Jeg tenkte at det bl.a var sikkerhetsmessige hensyn som gjorde at man løsnet de, f.eks hvis det skulle begynne å brenne om natta .

Vi har akkurat kjøpt en pose uten seler på HM fordi hun sparker av seg dyna, så vi bruker den for at hun skal holde seg litt varmere.
vi løsner ikke posen etter at hun har sovnet! for problemet forblir utover hele natten! hvis hun sovner, og i løpet av natten snur seg over på magen, våkner hun og reiser seg opp... men vi har løst det med at vi har en saks liggede ved sengen, sånn at hvis det skulle være noeklipper vi over stroppene!!
for at det ikke vil skje noe!
Mulig vi etterhvert prøver å få henne til å sovne, i posen, men ikke fastspent!
Gammel 09-11-2007, 12:11   #10
Supermedlem

Kavring sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,288
MP Rating: 100% (1)
Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg la inn dette et annet sted nå nettopp, kan legge det her også:

Vi har også hatt samme 'problemet'.

Men vi har gått inn X antall ganger og lagt han ned uten å si noe, om igjen og om igjen.
Til slutt skjønte han det. Det var ikke noe vits å reise seg, han fikk ikke komme opp uansett.
Er det ikke bare en del av utviklingen da? At de reiser seg, men ikke skjønner at de skal legge seg for å sove igjen?

Vi har ikke bundet fast Theo, både fordi jeg er redd for å ikke få han løs og med meg hvis det skulle begynne å brenne, samt at jeg er imot å binde fast noen bare for å få fred.
De ligger pal på ryggen med veldig liten mulighet for å bevege seg fra side til side og det må jo være helt forferdelig...
Jeg hadde ihvertfall aldri lagt han i pose på eget rom, men nå er jeg kjempe redd for brann da.

Men det blir bedre hvis du gidder å vise hvem som er sjefen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:23.