Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-05-2005, 00:12   #1
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,519
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.
vann

jeg hat tenkt å begynne å gi Malin litt vann, men hvordan foregår det...hehe...har fått beskjed at jeg skal koke opp vannet først.men hva gjør jeg etterpå. setter det i kjøleskapet? hvordan temp. skal det være på det når malin skal drikke det? hvordan varmer jeg det i såfall da?hvor mye kan hun få? sorry men jeg er sinnsykt blond...håper noen kan svare meg
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2005, 00:19   #2
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,063
MP Rating: 0% (0)
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: vann

Kristoffer ble født i Danmark. Vi ble anbefalt å starte med litt grøt til ham (vedsiden av morsmelken) da han var 4 måneder, for han var så stor og storspist. Det ble da narturlig å starte med vann også. De sa vi skulle koke vannet, og så bare la det stå på kjøkkenbenken i en mugge - for da hadde det romtemperatur, og det var fint. Jeg kjøpte en liten mugge med tett lokk. Vannet sto aldri mer enn en dag på kjøkkenbenken.
Noen ganger er jo uroen at de kjenner tørst, og da er vann supert!!
Lykke til
Gammel 04-05-2005, 00:27   #3
håpefull
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg visste ikke at vi skulle gi dem vann engang....så blond er jeg?! Er det flere som har begynt å gi dem vann? Hvor mye og når isåfall?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2005, 00:35   #4
Seniormedlem

IMAK sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,063
IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.IMAK har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av håpefull
Jeg visste ikke at vi skulle gi dem vann engang....så blond er jeg?! Er det flere som har begynt å gi dem vann? Hvor mye og når isåfall?
Du SKAL ikke gi dem vann kjære deg - men du kan
Det er mange gode grunner til å starte med vann; det er godt til å slukke tørsten (noen ganger kan de små også være kun tørstig) og det er i tråd med sunne kostvaner å lære dem at man kan drikke vann i stedet for saft, juice og lignende. Kristoffer startet med vann da han var 4 måneder. Da han begynte å kunne bevege seg rundt selv, hadde vi alltid en tutekopp stående (en tigergutt-tutekopp) i stuen med vann. Dette visste han etter en stund - så han kunne selv finne drikke når han var tørst. I dag når han er blitt 5 år, så ser vi at han foretrekker vann. (kan selvfølgelig være tilfeldig)
Jeg vente ham til tutekoppen helt fra begynnelsen, og han fikk det til grøtmåltidene i begynnelsen. Men det er ikke noe til hinder for at de får utover dette ... vi går jo en varm sommer i møte (men pass på at de ikke "drikker seg mett" på vann, så de ikke får nok mat i seg)
Gammel 04-05-2005, 08:01   #5
*Unicorn*
Gjest

Meldinger: n/a

Storm fikk faktisk kokt vann på flaske allerede da han var noen uker gammel, etter råd fra helsesøster.
Han hadde nemlig fremdeles snev av gulsott i kroppen, og HS sa at vann drev ut gulsotten bedre enn morsmelk.

Kjekt egentlig, for han hadde nemlig også for vane en stund å hyle etter pupp når han ikke var sulten, og da roet han seg om han fikk litt vann.
Så slapp han å overspise og få vondt i magen også...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2005, 11:39   #6
Supermedlem

pumama sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,153
pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.pumama har mye å være stolt av.

tenkte å begynne å prøve med vatn til ho før vi reise til spania om en mnd... må ej begynne lenge før? for om dei lika d so tek dei d vel ganske fort?
Gammel 04-05-2005, 13:12   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,599
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Så lenge man ammer trenger ikke barna å få annet enn morsmelk. Fordelen med mm er at den tilpasser seg til barnet og de får da både drikke og mat.

Når man gir mme eller grøt er det anbefalt å introdusere vann også (mme er mer mat enn drikke og noen babyer har derfor behov for ekstra drikke). Det kan gisd på flaske, av kopp ,med skje elelr med en medisinsprøyte, alt ettersom hva som passer for barnet. annet kokes i 2-5 min og settes så til avkjøling på benken. Serveres romtemperert.
Gammel 04-05-2005, 14:34   #8
Supermedlem

Alica sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 767
Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.Alica er et navn alle kjenner.

Vi bruker å gi Alexandra vann, koker først så kjøle av. Det virker ikke som hun er så begeistret for det, men det er jo greit å venne henne til det , helsesøster sa at noen ganger når de gråter kunne det være at de var tørst.

Alica er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-05-2005, 15:17   #9
Medlem

Lurveline sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Tønsberg
Meldinger: 283
Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.Lurveline har mye å være stolt av.

Jeg ville bare si at jeg akkurat leste spedbarnsboken ABC med Nina Misvær og der skriver hun at vannet i Norge er så rent at man allerede fra nyfødt av kan drikke vannet uten at det kokes, flere som har hørt det??

Jeg koker vannet for sikkerhets skyld, og Elias Alexander har fått vann fra han var 4 uker selv om jeg fullammer, dette fordi jeg ønsker at han skal venne seg til det fra starten av, han liker det fortsatt ikke noe særlig meste parten kommer rett ut igjen. Koppen til AVENT som ikke lekker er kjempe kjekk, og den er beregnet fra ca 3 mnd. alder, LilleGutt har drukket fra den siden han var 2 mnd.

Klem fra Lurveline
Gammel 04-05-2005, 17:24   #10
Seniormedlem

mamma i nord sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vesterålen
Meldinger: 2,459
mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.mamma i nord har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Happy
Så lenge man ammer trenger ikke barna å få annet enn morsmelk. Fordelen med mm er at den tilpasser seg til barnet og de får da både drikke og mat.
Sånn jeg og har forstått det.
Duttemann begynte vi å gi vann i den tiden han startet med grøt, var da noe over 5 mnd. og vi kokte det ikke.
For de som reiser til varmere strøk, eller oppholder seg i varme, mener jeg å ha lest at man må gi de ofte mm, hvist det er det de spiser. For det hjelper også på tørsten.

Tullemor-05 Duttemann-03 Dadda-89
mamma i nord er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:36.