Sitat:
Opprinnelig postet av Happy
Hvordan du foretrekker å gi vannet, spiller mindre rolle. Jeg valgte å bruke flaskesmokk kun til melk og serverte vann fra tutkopp. Dette er fordi jeg ikke liker å se 2-3-4-åringer med flaske  .
|
Det er sånn jeg har tenkt også. At den sugeteknikken kun skal være til melk; jeg fullammer jo, men innimellom får hun utpumpet på flaska hvis jeg skal noe. Da prøver jeg å kun bruke koppen.
Sitat:
Opprinnelig postet av Happy
Hva med å la henne drikke så mye vann hun vil i tiden [/i]etter[i] mat? Når du vet at det er 1-1 1/2 timer igjen til mating, så er det jo bare å la være å tilby vann.
|
Ja, det er sånn jeg har gjort så langt. Men i dag var litt unntaket. Vi har vært mye ute, samt på besøk hos noen. Og vannkoppen var glemt hjemme. Dermed ville snuppa ha pupp litt oftere, men slapp fort når tørsten var stillt.. Og derfor ble jeg litt usikker på om det var vann eller melk hun sutret etter..
Sitat:
Opprinnelig postet av Siggi
Tenkte kanskje å gi kaldt vann, men kokt opp først?
|
Jeg gjør det, men tror ikke det er så nødvendig å koke vannet lenger. Men jeg lager meg ofte te om morran, og da koker jeg opp litt mer vann enn jeg trenger og fyller det over på koppen hennes når det er romtemperert.