Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-06-2005, 18:30   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
Vann..

Jeg gir Hedvig litt vann om dagen og det går ned., Virker som hun liker det.. Men.. Hvor mye er max å gi de? Altså i ml? Vil ikke at hun skal drikke seg mett på vannet.. Hun drakk 30 ml i stad, og ville ha mer, så da la jeg til puppen i steden.. Redd for at hun var sulten også.. Som regel ser jeg når hun bare er tørst, men greit å vite litt mer om det.. Få litt råd

Også lurte jeg på, er det best å gi det i sånn tutekopp eller i flaske med tåtesmokk? Hun har fått fra begge deler så langt.. Tutekoppen er fra 3 mnd+ og tåtesmokken har jeg i str 1 og 2 (Avent).
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2005, 19:28   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,599
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vann..

Hva med å la henne drikke så mye vann hun vil i tiden etter mat? Når du vet at det er 1-1 1/2 timer igjen til mating, så er det jo bare å la være å tilby vann.

Hvordan du foretrekker å gi vannet, spiller mindre rolle. Jeg valgte å bruke flaskesmokk kun til melk og serverte vann fra tutkopp. Dette er fordi jeg ikke liker å se 2-3-4-åringer med flaske .

Sist endret av Happy; 19-06-2005 kl 20:30.
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2005, 20:06   #3
Supermedlem

Siggi sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 833
MP Rating: 0% (0)
Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.Siggi har mye å være stolt av.

Varmer du opp vannet først??? Jeg prøver p gi til Troy, men han vil ikke ha. Tenkte kanskje å gi kaldt vann, men kokt opp først? Hva gjør dere?

Troy født 20 feb,05.feb 09
Vi har fått en prins, han er det fineste som fins!
Siggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2005, 20:14   #4
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Happy
Hvordan du foretrekker å gi vannet, spiller mindre rolle. Jeg valgte å bruke flaskesmokk kun til melk og serverte vann fra tutkopp. Dette er fordi jeg ikke liker å se 2-3-4-åringer med flaske .
Det er sånn jeg har tenkt også. At den sugeteknikken kun skal være til melk; jeg fullammer jo, men innimellom får hun utpumpet på flaska hvis jeg skal noe. Da prøver jeg å kun bruke koppen.

Sitat:
Hva med å la henne drikke så mye vann hun vil i tiden [/i]etter[i] mat? Når du vet at det er 1-1 1/2 timer igjen til mating, så er det jo bare å la være å tilby vann.
Ja, det er sånn jeg har gjort så langt. Men i dag var litt unntaket. Vi har vært mye ute, samt på besøk hos noen. Og vannkoppen var glemt hjemme. Dermed ville snuppa ha pupp litt oftere, men slapp fort når tørsten var stillt.. Og derfor ble jeg litt usikker på om det var vann eller melk hun sutret etter..

Sitat:
Opprinnelig postet av Siggi
Tenkte kanskje å gi kaldt vann, men kokt opp først?
Jeg gjør det, men tror ikke det er så nødvendig å koke vannet lenger. Men jeg lager meg ofte te om morran, og da koker jeg opp litt mer vann enn jeg trenger og fyller det over på koppen hennes når det er romtemperert.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2005, 20:31   #5
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 9,599
MP Rating: 100% (2)
Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.Happy har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg gir vann fra springen. Prøver å fylle kaldt vann i koppen i god tid før jeg skal servere det til Liten, sånn at det er romtemperert når han får det.

*meja*: Når det er vamt drikker babyen mm for å slukke tørsten, da er det den første, tynne melka babyen vil ha. Strengt tatt behøver du ikke å gi vann før du begynner med fast føde.

Sist endret av Happy; 19-06-2005 kl 20:33.
Happy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2005, 20:47   #6
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
*meja*: Når det er vamt drikker babyen mm for å slukke tørsten, da er det den første, tynne melka babyen vil ha. Strengt tatt behøver du ikke å gi vann før du begynner med fast føde.
Nei, jeg vet det Men synes det er greit å se at hun kan venne seg til å få litt vann. Sønnen til venninna mi har vært så vrang på alle punkter så jeg er vel engstelig for at Hedvig skal bli sånn..
Jeg har bare såvidt de siste dagene med varmere vær prøvd å gi litt vann. Ikke mye, men nok til å se at det falt i smak.
Gammel 20-06-2005, 00:17   #7
Tidl. bruker
Gjest

Har begynt å gi Nora litt vann jeg også, for å venne henne til smaken!
Gammel 20-06-2005, 09:36   #8
Anu
Supermedlem

Anu sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 1,188
MP Rating: 0% (0)
Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.Anu er fantastisk mot andre.

Her får de også litt vann, til bl.a grøt og om de er litt sutrete mellom måltidene. Tror jeg leste i en bok at det var maks 100 ml om dagen når de er så små som de er nå.

Jeg har kokt vann, som står på kopp/flaske og er romtemperert når de drikker.
Anu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:08.