Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Februar
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-02-2008, 14:08   #1
Seniormedlem

K@thrine.B@by sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nesodden
Meldinger: 2,257
MP Rating: 0% (0)
K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.K@thrine.B@by har en strålende fremtid.
Vet noen hvordan man kan snu døgnet?

Dina Linnéa virker til og ha snudd døgnet, slik har hun vært siden hun ble født. Fikk høre at siden hun er for tidlig født er var det mulig hun kom seg omkring termin, men det har ikke skjedd da.

Hun sover masse på dagen nesten ikke våken .Spiser hver 2-3 t på dagen. Og en gang mellom 21-23 spiser hun, i følge meg helst siste kveldsmåltidet .
Så våkner hun mellom 1-3 o da holder hun det gående til 4-6 . Hun er bare veeeeldig våken, klager ikke mye men stresser seg opp og da gulper hun , så hikker hun og slik holder på til hun omsider sovner. Og hun er ikke så flink til og ta smokken slik at hun kunne bli roet på den måten. Og hun faller ikke til søvn ved og ligge på mannen eller meg , virker til at hun rett og slett vil være våken bare. Men så klart helt feil tid på døgnet. Og jeg er ikke vant til slik nattevåke så jeg begynner bli ganske siten. I natt når jeg gikk rundt i mørten på rommet ble jeg skikkelig svimmel og følte nesten jeg besvimte, det var en grusom følelse, for slik har jeg aldri hatt det før.

Noen som har noen gode råd om snuing av døgnet???

Hun får bare morsmelk også.

Lykkelig gift 9/6.07 Nr.3 ?
K@thrine.B@by er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2008, 14:24   #2
Supermedlem

Camilla* sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Drammen
Meldinger: 1,362
Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.Camilla* er fantastisk mot andre.
Sv: Vet noen hvordan man kan snu døgnet?

Uff, det høres skikkelig slitsomt ut..
Blir temmelig tullerusk av å være så trøtt

Oliver har vært veldig flink og sovet på natta, men de nettene han har vært våken opptil 2-3 timer blir jeg smårar.
Har prøvd å holde han litt mer våken på dagen, selv om det ikke er så lett.
Så nå er vi i gjenge igjen, men jeg vet ikke om det var det som hjalp eller hva..
Gammel 26-02-2008, 14:31   #3
Medlem

Tassen79 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 135
Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.Tassen79 er fantastisk mot andre.

uff....jeg føler med deg, jeg blir heltuten søvn. Har vært (og er) priset med barn som sover om natten. Er livreddfor at snuppa skal snu døgnet. Jeg har vekkt henne på dagen for å sørge for at hun ikke sover lenge, men frem til i går har hun sovet MYE på dagen også. Hun har sovnet så fort hun er ferdig med å spise....men i går og i dag har hun holdt seg våken noen timer.

Har dessverre ikke noen gode ider om hvordan man snur døgnet tilbake, men vil gjerne vite det i tilfelle hun skulle ombestemme seg og være våken om natta.

Ønsker deg lykke til med snuingen, og i mellomtiden prøv å sove litt på dagen så du slipper slike ubehaglige opplevelser som du hadde i natt!

Tassen79 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2008, 16:26   #4
Supermedlem

mymlen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,368
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.

Sigurd hadde noe av de samme tendensene da han var bitteliten, våken i 4-5 timer i strekk om natten, men han hadde en lang soveperiode om dagen.. 5-6 timer i strekk... Dette kunne jo fungert, hvis ikke det var fordi jeg hadde begynt på skolen igjen, og måtte opp og avgårde kl 8-9

Men det jeg gjorde da, var at jeg vekket ham om dagen, lot ham aldri sove mer enn maks 2-2,5 time i strekk på dagtid, og da tok det ikke mer enn et par døgn, så var han i rute

Ser at Dina Linnéa ikke sover så lenge om gangen på dagen, men kanskje det å vekke henne er en idè alikevel? Er i hvert fall verdt et forsøk, nattevåking blir man ikke et godt menneske av...
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2008, 18:17   #5
Supermedlem

JALS sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 763
JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.JALS har et ubeskrivelig bra rykte.

Faste leggerutiner er alfa og omega her. Tror det lærte ham forskjell på dag og natt, og for meg var det å få sove en hel natt som å bli født på ny.. Hopper aldri over kveldskosen her Virket egentlig ikke som det var noen direkte sammenheng mellom hvor mye han sov på dagen og hvorvidt han var våken på natten, men det er sikkert det for en del.
JALS er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2008, 19:33   #6
Medlem

lillepi@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 281
lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.lillepi@ har mye å være stolt av.

Hei K@thrine.B@by!

Hun er jo veldig liten ennå, men jeg tror også jeg ville prøvd å vekke henne litt på dagtid. Kanskje særlig holde henne litt våken utover kvelden, selv om det sikkert er veldig vanskelig når hun ennå er liten.

Min store skrekk med var at han skulle snu døgnet, men heldigvis så fikk han en fin døgnrytme etter hvert, med faste kveldsrutiner. Husk å ikke slå på lys o.l om natta, slik at hun våkner enda mer.

Lykke til.

-03, vår-08

Sist endret av lillepi@; 26-02-2008 kl 19:37.
lillepi@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

« Tirsdag | Endelig.. »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:49.