|
 |
04-09-2005, 22:57
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: ClosebyLillehammer:)
Meldinger: 1,284
|
Vi trenger tips, råd og svar på spørsmål..
|
|
1. Ang min barnevogn, den har vært levert inn to ganger nå pga av at hjulene detter av og at understellet er skeivt sånn at lillegutt sklir nedi. Den ble kjøpt ny i Februar. Så nå er den ganske grei, men om hjulene faller av igjen? Hvilke rettigheter har vi, burde de snart sende den inn e.l? De kan jo ikke drive på sånn for alltid. De gir meg skylden for at jeg ikke vasker og smører hjulene ca hver 14. dag, gjør dere det? Og i henhold til garanti\reklamasjon, hva slags rettigheter har jeg? Nå har også den åpne\lukke mekanismen i kalesjen begynt å bli slitt å så den er skikkelig laus.. tross alt bare brukt den i 5,5mnd.. :\
2. Hvor får man kjøpt Hipp2 morsmelkerstatning?
3. Tips mot gulping, gir jeg for mye mat når han gulper masse og ikke går ned i vekt?
|
04-09-2005, 23:00
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: May 2004
Sted: Mummidalen
Meldinger: 9,568
|
Sv: Vi trenger tips, råd og svar på spørsmål..
|
|
Jeg sniker litt:
1. Jeg ville krevd ny vogn. Reklamer på den - det der må da være fabrikasjonsfeil?
2. Hipp2 får du ikke kjøpt i Norge, desverre... Men det er bare å fortsette med Hipp1. Det er ikke store forskjellen.
3. Hold han på skrå - sånn vippestol-stilling etter mating, og ikke stress for mye med rapingen. Ikke herj og ikke la ham ligge flatt med en gang. Det hjalp veldig hos oss. Og her i gården forsvant gulpingen omtrent over natten når vi begynte med fast føde

|
|
|
04-09-2005, 23:03
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,572
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Mamsen85
3. Tips mot gulping, gir jeg for mye mat når han gulper masse og ikke går ned i vekt?
|
sniker jeg å 
Lillekjæresten min var en vanvittig gulper...
men det ga seg medengang vi begynte med grøt..
å det å holde han i ro som trollet over sa, er også "viktig"
kan jo hende babyen din har prob. med musklen...
reflux det heter ? 
det er ofte guttebabyer har det problemet..
husker tilbake, hvor mange ganger Noah gulpa ut seg selv, meg , gulvet, sofaen, pappan, bordet, vippestolen+++
håper det snart går over
|
05-09-2005, 00:04
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 3,822
|
|
|
Hvis de har reparert vognen din 2 ganger og den fortsatt er i uorden kan du kreve å få en ny vogn eller heve kjøpet og få pengene tilbake.
Fra www.forbrukerradet.no
Hva har du krav på hvis varen har en mangel?
Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.
Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.
Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.
|
|
05-09-2005, 07:17
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,622
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Mamsen85
|
Lillegull gulper også masse og har gjort det hele tida. Helsesøster sier at han antakelig har et ørlite snev av reflux, som det heter, altså at lukkemuskelen er dårlig utviklet. Hun sier også at det ikke er noe problem så lenge han legger på seg og er fornøyd. En stund lurte vi på om han plagdes litt av halsbrann fordi han sov så dårlig og ikke ville ligge flatt i vogna. På råd fra helsesøster ga vi han Enfamil, en melkeerstatning som tykner i magen. Det gjorde gulpinga mye bedre, men han ble veldig hard i magen og virket ukomfortabel, så vi gikk tilbake til collett og gulping  . Han har aldri gulpet noe særlig av morsmelk.
Vi har bare avfunnet oss med at her i huset må man alltid ha en gulpeklut innen rekkevidde. Enn så lenge, for det blir stadig bedre og en vakker dag går det helt over.
Hvis du er interessert i å prøve Enfamil, har jeg fire fulle bokser stående som jeg gjerne vil bli kvitt. Send meg en PM.
|
|
|
 |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:22.
|