Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-07-2005, 18:55   #1
Veteranmedlem
 
Missi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 3,293
MP Rating: 0% (0)
Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.Missi har et ubeskrivelig bra rykte.
Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

Her kommer omsider min fødselsrapport ..En skikkelig styrtfødsel

Jeg hadde vært til Jordmor den 7 juni og fått påvist 3-4 cm åpning og vannblære og jeg trodde at vannet ville gå først så jeg lå optimistisk med bind første natta etter kontrollen..ingen ting skjedde ...natta etter la jeg meg uten bind men ombestemte meg ettersom jeg hadde drømt for lenge siden at jeg skulle føde 9 juni og at det skulle bli transportfødsel ..

Vel natt til 9 juni lå jeg i senga mi og sov ..drømte men ble brått våken .. hørte plutselig et høyt å tydelig "boff" (føltes som om knotten hadde sparket hull på fostersekken med full kraft )..lå der nesten i benektelse ..rørte meg ikke på ca ett min og tenkte "den DER lyden har jeg hørt før " ..klokka viste da 05:20 ..reiste meg opp og sjekket bindet ingen tvil vannet var gått for det var rosa farge i bindet og søkk bløtt..jeg vekkte samboern og sa at vannet var gått ..hæ sier han søvnig ..jeg gjenntar igjen at vannet er gått og han hopper opp av senga..
Jeg forter meg ned og ringer Jordmor får først ikke tak i henne men tenker på drømmen om transportfødsel og gir meg ikke og ringer mobilen hennes igjen..endelig tar hun telefonen..jeg forteller at vannet er gått men at jeg ikke har rier ..bare noen kynnere nå og da ..plutselig sier jeg "å herregud" Jordmor spør om jeg fikk ei rie nå ..nei sier jeg og ler ..vannet pøste ut av meg i en STOR dam ..selv med fødebind holdt det ikke ..samboern henter to håndduker for å tørke opp.
Jordmor sier at hun skal bestille ambulanse og at de kommer snart ..det tar sin stund jeg rekker en kjapp dusj .. etter ca 15-20 min begynner de første riene..de er sterke ..jeg lekker stadig MYE fostervann..det ene bindet etter det andre skiftes og til slutt gir jeg opp sitter på do og bare lar det renne..sier til samboern at han må ringe Jordmor igjen for å høre om de kommer snart for riene er harde..varmer opp en rispose som jeg har laget og holder nederst på magen der smertene er værst..
Samboern ringer Jordmor ..og hun er på helsestasjonen med ambulansen og henter utstyr men de kommer de kommer sier hun..
Han har vekket barna og drar for å levere dem til foreldrene mine og ambulansen kommer 06:15..de kommer inn med båra og jeg sier at jeg skal varme risposen først og ha med den ..noe smertelindring skal jeg i allefall ha ..
Jordmor henter papirene mine og ber meg ta med noe å drikke ..legger meg på båra og får ei kraftig rie mens de bærer meg til ambulansen..Jordmor spøker med mannen som sitter baki ambulansen om at jeg hadde drømt at jeg skulle i dag og at jeg drømte transportfødsel..hun hadde egentlig ikke vakt i dag men hadde tenkt på den drømmen jeg hadde fortalt henne om og hatt på mobilen likevel..riene kommer med 2-3 min mellomrom og er sterke ..jeg bruker risposen for å lindre smertene og puster meg igjennom riene.. Jordmor gir meg en slurk vann mellom riene...kjempegodt for jeg blir tørr i munnen.
etter kort tid blir riene ukjennbare.. de varer unormalt lenge ..midt i en rie spør Jordmor om den er på vei ned ..nei den bygger seg opp ennå klynker jeg ..Jordmor og ambulansemannen diskuterer seg i mellom og jeg hører han sier "men det er jo to min mellom riene ennå"..."ja men de varer for lenge" sier hun ..Jordmor sier til meg at vi rekker nok ikke inn med denne nei og stryker meg på skulderen og smiler.
Flere rier kommer og går og blir stadig sterkere de varer godt over to minutter og jeg ber om oksygen fordi det prikker og stikker i hender og ansikt og Jordmor sier at det skyldes at riene er så lange og at jeg puster fort under dem..jeg får oksygen og det er hærlig ..føler jeg blir mer klar i hodet og holder ut riene..men ber om å få holde i Jordmor sin hånd..for nå er riene skikkelig sterke Hun fjerner buksa og undertøyet mitt og sier enn at du drømte dette og smiler.
Jordmor roser meg og sier jeg er kjempeflink og sier at dette klarer jeg fint ..hun måler stadig hjertelyden til babyen og sier den er fin...plutselig begynner knøttet og sparke og bokse med hender og føtter inni magen min UNDER riene av alle ting ..jeg blir urolig og spør hvorfor han gjør det ..vondt er det også..hun aner ikke ..har sjelden eller aldri hørt om noen som har klaget over dette under en fødsel..jeg tenker på om knøttet har fått avklemt navlestreng eller noe og er i fare ..hun måler hjertelyden igjen og den er fin ...riene er intense og lange men jeg takler det faktisk
..Jordmor spør om det presser ..nja litt sier jeg ..ok hun skal sjekke om det begynner å nærme seg full åpning ..hun sjekker og jeg spør om det er 10cm nå?? Nei sier hun sjokkert det er et hode rett innenfor her så det er bare å begynne å presse når du vil ..
Hun legger under fødelaken,plast osv under rompa mi . og sier at de skal stoppe ambulansen.
jeg blir så forvirret over hvor fort det går at jeg i sjokket glemmer å presse på de første pressriene..det ser ut til at det kan ta litt tid likevell sier Jordmor og sier at de kan kjøre litt til til,men rolig .
Så kommer skikkelige pressrier og bare etter noen meters kjøring roper hun "stop! " til ambulansemannen.
aner ikke hvor lenge jeg pressa men ikke særlig lenge Må slippe Jordmor `s hånd ettersom hun må følge med der nede ..men ambulansemannen sitter like bak meg og støtter meg opp og sier "dette går bra ..du er så flink" ..kjenner at hodet til babyen stadig kommer lengre ned og kjenner det svir skikkelig i underlivet og jeg hyler under de siste riene ..hodet sklir tilbake et par ganger ..så sier Jordmor plutselig her ser hun hår ..jeg presser og presser og kjenner at jeg ant. revnet litt (..ikke så ille som det høres ut som ..det bare svei ekstra en liten stund.)
kjenner Jordmor haler gutten ut og plutselig kl 07:00 ligger gutten der 45 min etter vi dro hjemmefra
Jordmor løfter han opp på magen min..bretter opp genser og bh som jeg ennå har på meg og jeg får gutten på brystet ..så perfekt og bitte liten ..det rannt noen tårer da gitt

Han skrek straks og var i fin form..svart hår og mørke fine øyne.
Jeg ,jordmor og ambulansemannen bare smiler til hverandre og beundrer den lille..
Hun tar to bilder av meg og knøttet som minne .
Jordmor sier til ambulansemannen som kjørte at "du gikk vel glipp av dette du ??
Hvor han svarer spøkfullt...Næhei jeg stillte inn speilet så ..hehe

Morkaka kom bare 3-4 min etter gutten og jeg mistet ikke så mye blod.
jeg får låne mobilen til Jordmor og ringer samboern og forteller han at han er blitt pappa..hæ må jeg snu sier han (han hadde kommet lengre enn oss) nei sier jeg du ER blitt pappa ..han kan ikke tro det ..blir kjempeglad og gleder seg til å se ham.

Når de skal til å dra båra ut av ambulansen kommer han som kjørte og gratulerer meg med gutten (kjenner han også fra før)og ber om å få se ham.."dutte dutte åhhh så søt" sier han og de er mektig stolte når de triller meg inn på mottaket ..jeg er den eneste fødselen de har hatt den dagen og så snøt jeg føden for den hehe.
Samboern kommer med roser til meg og en søt bamse til knøttet
På føden blir gutten veid ..han er 3610g og 49cm lang ..35cm rundt hodet.
Jeg har fått to smårifter i underlivet som må sys men de kan ikke bedøve der med sprøyte så de må bruke spray..svei som bare rakker men kjennte heldigvis ikke at hun sydde..ble bare to små sting..den andre rifta skulle få gro av seg selv.
etterpå ble det kos med gutten og samboern og frokost med flagg og greier.

Syns dette var det beste fødselen jeg har hatt selv om jeg ikke hadde noe smertestillende ..det gikk så fort og greit liksom.
og Jordmor og ambulansepersonellet var fantastiske.
Drømmefødsel bokstavelig talt
Skal jeg noen gang ha flere barn er det vell bare å planlegge hjemmefødsel ..Som jordmor sier jeg har en kropp skapt til å føde

Litt gøy at akkurat denne Jordmoren tok i mot ham ..hun er i slekt med min mor så det var ganske spesiellt.

Han har ikke fått noe navn enda .
Han er bare skjønn.





Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Her er han 1dag gammel


Her er det siste magebildet mitt..tatt kvelden før fødselen skjedde + bilder av go`gutten min
Vedlagte bilder
Filtype: jpg 3dagergammel.jpg (32.3 KB, 321 visninger)
Filtype: jpg lillebror.jpg (48.2 KB, 293 visninger)
Filtype: jpg veiing.jpg (41.8 KB, 304 visninger)
Filtype: jpg magebilde40uker.jpg (18.2 KB, 309 visninger)

Sist endret av Missi; 21-11-2007 kl 23:12.
Missi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 20:00   #2
Supermedlem
 
Cathrine* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,363
MP Rating: 100% (4)
Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.Cathrine* har en strålende fremtid.
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

For en fantastisk historie, da. Også at du var sanndrømt i tillegg, da. Helt utrolig. Gratulerer så utrolig masse.
__________________
Klem fra Cathrine, Prinsen født november 2003, Prinsessen født november 2004
Cathrine* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 20:04   #3
Seniormedlem
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Sted: Østfold
Meldinger: 1,613
MP Rating: 0% (0)
mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.mammami har en strålende fremtid.
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

Gratulerer med gutten - og for en flott fødselhistorie!! Gleder meg med deg over at det gikk så bra!!!!
__________________
mammami
17.09.07, desember 2004 , april 2003 , juni 2000
mammami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-07-2005, 20:16   #4
VIP-Medlem
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 5,246
MP Rating: 0% (0)
Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.Irma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

Så flott, rørende og nervepirrende fødselshistorie! Tusen takk for at du delte det med oss!
__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2005, 08:32   #5
Supermedlem
 
Babysyk sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Sotra
Meldinger: 559
MP Rating: 0% (0)
Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.Babysyk er et navn alle kjenner.
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

gratulerer med gutten
Ble helt av å lese historien din, takk for at du delte den med oss.
__________________
Babysyk mamma til
Marius født 23.03.2001 Ruben født 06.11.2004
Babysyk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2005, 08:43   #6
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

Åjøje meg for en fødsel.. Kjempeflink var du..

.. og så søt han er...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2005, 08:47   #7
Æresmedlem
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Sandnes
Meldinger: 11,662
MP Rating: 0% (0)
Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

Hellandussen som jeg gråter!
Nydelig rapport og en herlig historie!!!
Nydelig gutt!!!
Cazandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2005, 09:20   #8
Veteranmedlem
 
Stjerne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Vestlandet
Meldinger: 4,257
MP Rating: 0% (0)
Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.Stjerne har en strålende fremtid.
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

Sitat:
Opprinnelig postet av Babysyk
gratulerer med gutten
Ble helt av å lese historien din, takk for at du delte den med oss.
Signerer
__________________
Stjerne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2005, 10:08   #9
Supermedlem
 
Caro sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 1,097
MP Rating: 0% (0)
Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.Caro er fantastisk mot andre.
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

Gratulerer så masse med den lille gutten. Nydelig er han

For en fantastisk fødselshistorie! Ble helt rørt her jeg sitter
__________________
Caro
Storebror (01)
Lillesøster (03)




Caro er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2005, 16:10   #10
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Ambulansefødsel ..gutten vår hadde det travelt .obs laaangt!

ÅHH sier bare jeg..
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:26.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com