Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-04-2007, 12:16   #1
Medlem
 
mita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 383
MP Rating: 0% (0)
mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.
Da vår lille prins ville ut!

Vi hadde vært i byen (en times tid kjøring hjemmefra), og skulle hjem. Klokken var rundt 17. Jeg fikk litt vondt i ryggen, lett murring, men tenkte det var de dårlige setene i bilen.. Var jo 10 dager til termin, og min første graviditet, så at noe var på gang falt oss ikke inn engang, selv om ryggsmertene kom og gikk..

Vi kom hjem og lagde til middag, hadde invitert svigerinna mi til middag, og ville ikke avlyse selv om jeg helst ville gå å legge meg da ryggen var blitt litt verre. Men jeg latet som ingenting, og bet tennene sammen når jeg fikk vondt. Var som sagt ikke så veldig vondt til da, men ble fort verre.

Da gjesten gikk la jeg meg på sofaen og sa til samboeren at det var ikke gitt seg, og han begynte å spøke om at det kanskje var gutten som ville ut. Men jeg tenkte at det var bare "lureri", hadde overhodet ingen tro på at jeg skulle være så heldig å få han ut før tiden!

Kvelden kom og samboer måtte tidt og stadig massere ryggen min. Han ble litt urolig da smertene ble verre og verre, og det var igrunn aldri lenger enn ca 8 minutt mellom hver gang. Nå var det rundt 6 minutter mellom. Han ville jeg skulle ringe jordmor, men jeg mente det kom til å gå over snart. Var jo bare livmoren som øvde seg litt..

Rundt midnatt ringte jeg jordmor. Fortalte historien og sa at nå var det bare 3-4 minutter mellom hver og at de varte i pluss/minus ett minutt. Noen ganger kom de tettere. Jordmoren virket tvilsom siden det var min første, og det var såpass lenge til termin, og ba meg se det an. Jeg tappet i et varmt bad og la meg nedi. Håpet dette skulle hjelpe. Det gjorde egentlig ikke det.. Så ble ikke liggende så lenge..

Da klokken ble halv 2 orket jeg ikke mer, og ringte på ny til jordmoren. (Det er fra oss ca. en time til sykehuset, og en halvtime til der jordmoren har kontor). Hun ba oss komme og møte henne en time etter.

Vel inne på kontoret hennes sjekket hun åpning, og kunne konstatere 2cm. Det gikk fortsatt ikke opp for meg at gutten ville ut, men samboer begynte å skjønne det nå. Hun sa at vi selv fikk velge om vi ville dra hjem igjen og vente litt, eller om vi ville dra inn på klinikken direkte --> vi kunne risikere å bli sendt hjem igjen. Vi valgte det siste alternativet, da vi hadde mulighet å reise til en leilighet i byen om vi skulle bli sendt hjem.

Vi tok oss god tid til klinikken, og var der rundt kvart på 4. Jordmoren der sjekka åpningen, som fremdeles var bare 2 cm.. Ble sååå oppgitt.. Hadde sååå vondt.. Hadde da bare rundt 30 sekunders pause mellom riene. De ville egentlig sende oss hjem ,men siden riene var så kraftige fikk vi bli.

Fikk klyster - joho! Og fikk rommet for meg selv en stund.. hehe..

En god stund etter ble jeg vist inn på føden. Da var riene mer intense enn noen gang, og det var dobbeltrier hver gang.. Med maks 10 sekunders pause mellom. Jeg hadde så utrolig vondt og ba om lindring. Da jeg ikke hadde 4 cm åpning enda kunne jeg ikke få annet enn et bad eller akupunktur. Da badet tidligere ikke hadde hjulpet særlig valgte jeg det siste. Det var helt grusomt for jeg måtte ligge helt i ro i 20 minutter - hvor enkelt er det!!!?!?! Ikke fungerte det heller..

Klokken var 5.30 og jordmoren konstaterte 4 cm åpning. ENDELIG kunne jeg få epidural! Hun ringte etter anestesilegen og gikk ut av rommet. Rundt 8 minutter senere kjente jeg noe merkelig; skikkelig pressetrang. Jeg dro i snoren etter jordmoren, for ble litt redd - kunne jo ikke presse med bare 4 cm åpning!!! Jordmoren kom inn fort, og skulle sjekke. Joda her var det 10 cm plutselig - på 10 minutter! Anestesilegen kom, men ble sendt på dør igjen.

Videre husker jeg ikke så mye av. Jeg ble løftet over fra sengen til en fødeseng. Plutselig var rommet fullt av leger og sykepleiere og samboer ble skubbet bort i et hjørne. Det stod damer på begge sider av meg og skulle hjelpe meg mens jeg presset. De oppmuntret og roste. Så hørte jeg jordmoren si "en-to-tre" så stakk hun hull på hinnen og vannet fosset ut. Gutten hadde det veldig travelt med å komme ut (stupfødsel kalte de det), men kom seg ikke gjennom hinnen. Pulsen var gått ned - derfor alle legene og pleierne. Jeg presset det jeg kunne, og en halvtime senere var gutten ute. Kl 0613, 2960gr, 49cm og h.o. 34cm.

Jordmoren tok gutten og gav ham oksygen som skulle hjelpe han å puste frem til pulsen var normal igjen. Så fikk jeg vår perfekte lille prins bort til meg, og koste med han mens jordmoren sydde det hun var blitt nødt til å klippe for å hjelpe gutten ut.

Fikk en veldig god forklaring fra jordmor etterpå om alt som hadde skjedd, og selv om man hører at stupfødsler ikke er noe særlig, er jeg glad for at fødselen ble som den ble. Og forresten veldig glad for at vi ikke dro hjem igjen fra jordmoren.. Ble litt rotete dette her, og ros til alle som leser alt..hehe
mita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2007, 12:37   #2
Supermedlem
 
Starlight sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2002
Meldinger: 1,488
MP Rating: 0% (0)
Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.Starlight har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Fint rapport .Grattis med lilleprinsen Jeg hadde styrtfødsler med mine to siste,og det er virkelig tøft mens det står på ja.
Lykke til videre med gutten og den nye familien.
Starlight er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-04-2007, 13:54   #3
Medlem
 
mita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 383
MP Rating: 0% (0)
mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Sitat:
Opprinnelig postet av Babycat
Fint rapport .Grattis med lilleprinsen Jeg hadde styrtfødsler med mine to siste,og det er virkelig tøft mens det står på ja.
Lykke til videre med gutten og den nye familien.
Tøft er nok riktig ord ja! Takk for det og takk det samme
mita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2007, 23:12   #4
Medlem
 
Pink Lady sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Østfold
Meldinger: 289
MP Rating: 0% (0)
Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.Pink Lady har en strålende fremtid.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Gratulerer så mye.
__________________
Sander 04.09.2001
Victoria 20.01.2006
Pink Lady er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2007, 23:16   #5
VIP-Medlem
 
tinwin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,639
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Gratulerer med prinsen
__________________
2005 & 2007
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-04-2007, 08:54   #6
Seniormedlem
 
Lilli3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 2,711
MP Rating: 0% (0)
Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Flott fødselsrapport, og det gikk jammen fort på slutten ja!
Gratulerer med lille prinsen!

Lykke til videre!
__________________
Stolt mamma til 3 flotte barn!
Lilli3 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-04-2007, 12:57   #7
Supermedlem
 
Mamacita sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 615
MP Rating: 0% (0)
Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.Mamacita har en strålende fremtid.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Oj, der gikk det fort på slutten ja. Bra dere fikk bli og ble godt i varetatt.

Gratulerer med prinsen.
__________________
Venter et nytt mirakel 1. april 09
Mamacita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2007, 07:40   #8
Medlem
 
mita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 383
MP Rating: 0% (0)
mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.mita er et navn alle kjenner.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Tusen takk for alle gratulasjoner, er virkelig herlig å ha en liten!
mita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-07-2007, 13:25   #9
Medlem
 
Mandelstang sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 210
MP Rating: 0% (0)
Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.Mandelstang er fantastisk mot andre.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Flott rapport
Mandelstang er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-07-2007, 16:36   #10
Medlem
 
Fanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 321
MP Rating: 0% (0)
Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.Fanta er fantastisk mot andre.
Sv: Da vår lille prins ville ut!

Gratulerer med gutten.
Fanta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:16.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com