Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-09-2008, 15:05   #1
Juniormedlem
 
Kaffepiken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Oslo
Meldinger: 48
MP Rating: 0% (0)
Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.Kaffepiken har en strålende fremtid.
rørt Min fødselshistorie

Det begynte med at jeg lå i senga og skulle til å stå opp torsdag den 11.09 kl. 11.45 da jeg kjente at noe lakk... Jeg gikk på do og så at trusa var våt. Vannet holdt på å gå. Da ringte jeg føden og fikk beskjed om å komme. Der ble det foretatt ctg-registrering, babyen hadde det bra. Også ble jeg sjekket, og det ble bekreftet vannavgang. Likevel ble jeg sendt hjem, med beskjed om å komme tilbake dagen etter for innleggelse, om ingenting skjedde før. Om natta fikk jeg tak i ryggen, men de ga seg om morgenen. Klokken 9 den 12.09 ble det foretatt en ny ctg, og jordmor sjekket modningen. Jeg var ganske moden, så da fikk jeg modningsgele og klokken 10, ganske raskt, begynte riene å komme. De tok seg opp og smertene var på det verste i 12 tiden. Jeg lå og vrei meg i smerte og skrek. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Så måtte jeg kaste opp. Jeg fikk beskjed om at det var normalt å kaste opp av smerte. Så jeg drakk vann og kastet opp igjen. Det var helt forferdelig! To av mine venninner kom på besøk og jeg klarte å prate med dem imellom riene. De byttet på å gi meg ryggmassasje i korsryggen da det var på det vondeste, og jeg fikk saft for å få sukker i meg. Da jeg hadde 4-5 cm åpning litt utpå dagen, ble jeg flyttet over til en fødestue og der ble lystgassen en god venn Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Men jeg fikk visst i meg for mye av det gode, så jeg ble sløv og trøtt og snakket rart Klikk på bildet for å se det i full størrelse. En tredje venninne meldte sin ankomst kl. 18.30 så nå var det ganske folksomt inne på fødestuen. Så fikk jeg stå en halvtime i prekestol for å få fart på sakene. Da jeg hadde 8 cm åpning, ba jeg om epidural. Sammenliknet med de smertene jeg hadde, var stikkene ikkeno i forhold Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Det lindret veldig bra. Så fikk jeg plutselig trang til å presse. Da hadde jeg 9,5 cm åpning. Jordmor sa at jeg måtte ikke presse enda, det var for tidlig og ville bare slite meg ut. Så jeg stod imot så godt jeg kunne. Jeg fikk riestimulerende drypp for å forsterke pressriene. Ved midnatt hadde jeg full åpning og nå fikk jeg beskjed om at det var greit å presse. Etter en stund fikk jeg beskjed om å stå over et par pressrier og ligge på siden for at babyen skulle snu seg. Pressriene var vonde når jeg ikke skulle presse! Alle de tre venninnene heiet på meg og sa jeg måtte gi alt. De ble spurt om hvem som skulle klippe navlestrengen, den ene venninna trakk seg med en gang mens de andre tok stein-saks-papir for å avgjøre. Jeg spurte konstant hvor langt hodet var kommet, og etter en stund fikk jeg endelig kjenne på hodet da det nesten stod i åpningen. Det gav meg ny styrke til å presse, og da hodet stod i åpningen var det så vondt at jeg trodde jeg kom til å sprekke Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Endelig kjente jeg hodet, og kroppen komme ut. Det var en helt spesiell opplevelse! Venninna mi klippet navlestrengen og den lille ble lagt på brystet mitt. Det var helt utrolig å se hvem som hadde bodd i kroppen min i 9 måneder! Venninnene mine var kjappe med å finne fram kameraet og tok masse bilder. Jeg fikk rift grad 2 og måtte sy noen sting under lokalbedøvelse. Alt i alt gikk fødselen veldig bra og var en fin opplevelse Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.



Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
__________________
What doesn't kill you, only makes you stronger...
Kaffepiken er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 18:30   #2
Supermedlem
 
kAninen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,328
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min fødselshistorie

Gratulerer med ei flott jente! Du så da uforskammet fresh ut!! hehe
__________________

kAninen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 18:34   #3
VIP-Medlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,369
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min fødselshistorie

Gratulerer så masse, Kaffepiken!!
__________________
Awake and unafraid
Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2008, 14:54   #4
Supermedlem
 
Theamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,320
MP Rating: 0% (0)
Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.Theamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min fødselshistorie

Gratulerer, lykke til!
__________________
Theamor & prinsessene 05 og 08
Theamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 16:00   #5
Veteranmedlem
 
saramamma sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,236
Blogginnlegg: 2
MP Rating: 0% (0)
saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min fødselshistorie

Flott fødsel da gitt!
__________________
Tanker og visvas: http://junesverden.blogspot.com/
saramamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-10-2008, 16:32   #6
Supermedlem
 
tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,318
MP Rating: 100% (10)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min fødselshistorie

Gratulerer så masse
__________________

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-10-2008, 11:52   #7
Veteranmedlem
 
LilleVims sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 3,934
MP Rating: 0% (0)
LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.LilleVims har en strålende fremtid.
Sv: Min fødselshistorie

Flott rapport - og flotte bilder av vidunderet!

Gratulerer!
__________________
LilleVims
MiniVims 030505
Hjemmesiden vår

LilleVims er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2008, 20:04   #8
VIP-Medlem
 
tinwin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,331
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min fødselshistorie

Så flott det var en fin opplevelse!
Gratulerer så mye
__________________
E 2005 & K 2007

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:10.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com