Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2008, 15:14   #1
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Korgen!
Meldinger: 111
MP Rating: 0% (0)
Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.Lillepus18 er et navn alle kjenner.
Min fødselsrapport

Søndag 16.11.08:
Riene startet forsiktig på kvelden, med ca 15 min mellomrom. Uten bekymring og stress gikk jeg og la meg, og fikk sove til neste morgen (våken mellom riene selvfølgelig).

Mandag 17.11.08:
Sto opp og dusjet, riene varierte i styrke og hadde litt varierende mellomrom, alt fra 4 til 8 minutter. Dro til føden i 12-tida, fikk konstatert 2-3 cm åpning. Vi dro til byen for å prøve og "modnings trø" litt. Ca. 16.30 dro vi tilbake, fordi riene ble vondere og vondere, men fikk igjen konstatert ca. 3 cm åpning. Men siden riene var så vonde, ble vi på sykehuset. Riene ble lengre og lengre, og i i 20-tida ble jeg trillet inn på fødestua og fikk lystgass (Og det gjorde godt kan dere tro!). De neste timene så jeg ikke på klokka, men riene ble grusomme og åpningen utvidet seg fort! Plutselig sier JM at tulla har snudd seg! Hun hadde ligget med ryggen på venstresida under hele svangerskapet, men nå hadde hun lagt seg til andre sida! JM begynte derfor å vurdere og sette en epidural, men jeg nektet. Jeg hadde jo klart meg så langt med bare lystgass, da skulle jeg pinadø greie resten med bare lystgass også! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Tirsdag 18.11.08:
Jeg begynte å få trykketrang, men JM sa jeg ikke måtte trykke enda, fordi tulla hadde en "kant" rundt hodet, nesten som et gummistrikk, som hindret henne i å komme godt nok ned i bekkenet. Pga. denne "kanten" måtte JM veldig ofte vaginalundersøke meg, noe som var gruelig vondt! Det var nesten det vondeste med fødselen, jeg tydde til tårer hver gang hun lette fram engangshanskene. :'( Jeg har ikke resten av klokkeslettene i hodet (jeg lå jo tross alt og fødde! Klikk på bildet for å se det i full størrelse.), men etterhvert satte de på drypp og tok vannet, noe som resulterte i.. Ingenting annet en svakere fosterlyd og svakere rier. JM ringte lege, og klargjorde for et mulig keisersnitt, men de ville først prøve sugekopp. Noe som var helt ufattelig vondt! Jeg trykte og trykte, og etter en laaang stund (det virket i hvert fall sånn på meg) sa legen endelig: "To rier til nå, så er hun ute!". Og to rier etterpå, kl. 03:48, så jeg det nydeligste jeg noen gang har sett; nemlig lille Martine-jenta mi. Og dette var en glede jeg ikke fikk ha lenge; de tok henne med ut på gangen. Noe jeg senere fikk fortalt at det var pga. hun hadde navlestrengen rundt halsen og en arm. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Morkaka kom ut hel og fin, og jeg var snar å si at jeg IKKE ville se den. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Legen sa at jeg måtte ned på operasjonsstua å sy, for jeg hadde fått en stygg rift i endetarmsmuskulaturen, i tillegg til klippet. Så ventet jeg i halvannen time på å bli trillet ned, og da jeg endelig ble trillet ned, måtte jeg vente i nesten en time på anestesilegen som skulle legge meg i narkose. Klikk på bildet for å se det i full størrelse. Og PLUTSELIG; våkna jeg nede på oppvåkningen med et intenst ønske om å bli trillet opp på fødeavdelinga, så jeg fikk se tulla mi! Og det fikk jeg.
__________________
Lille Martine kom til verden 18. november, 2008!
Hun var 3660gr, 49cm og hadde en hodeomkrets på 35cm.
Lillepus18 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2008, 14:01   #2
Supermedlem
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 562
MP Rating: 0% (0)
Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.Katta har en strålende fremtid.
Sv: Min fødselsrapport

Gratulerer!
__________________
Katta
Katta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2008, 14:13   #3
Seniormedlem
 
Hege-Mor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Revetal
Meldinger: 1,993
MP Rating: 100% (1)
Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min fødselsrapport

Gratulerer så masse!
__________________
Ulrikke 95 Mats Fredrik 02 Matilde 06
Min Blogg

Hege-Mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2008, 22:20   #4
VIP-Medlem
 
tinwin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,331
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Min fødselsrapport

Gratulerer så mye med prinsessa
__________________
E 2005 & K 2007

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-11-2008, 01:00   #5
Medlem
 
Patilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 399
MP Rating: 0% (0)
Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.
Sv: Min fødselsrapport

Gratulerer så mye med prinsessen!
__________________
FØDT I KJÆRLIGHET
FØDT TIL KJÆRLIGHET
LEAH 24.07.07

Bryllupstråden
Patilla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:07.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com