Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-02-2007, 19:56   #1
Supermedlem
 
Fru.Lillepål sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 539
MP Rating: 0% (0)
Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.
10 mnd og tannpuss

Snuppa er snart 10 mnd, og har 5 (snart 6) tenner i munnen. Tannpuss er jo kjempe viktig, selv om hun ikke får noe søtt, men denne jenta vil ikke. I begynnelsen kunne hun bite litt i tannbørsten selv, etterhvert gadd hun ikke det lenger og da jeg prøvde å pusse blei det hyl og skrik. Nå er det ett mareritt å få pusset tennene hennes og jeg føler at jeg nærmest "forgriper" meg på henne.... Men jeg kan jo ikke la være tannpussen..

Trenger noen gode tips, råd hva som helst.
__________________
Rakel 04.05.06 + Eira 25.07-07

Fru.Lillepål er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2007, 20:00   #2
Veteranmedlem
 
Bauche sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,558
MP Rating: 0% (0)
Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Har du forsøkt med zendium for barn?
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Prinsen får pittelitt tannkrem på og da synes han tannpussen er super. Vi pusser tennen morgen og kveld og han minner meg på det om jeg er trøtt en morgen.
Bauche er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2007, 20:06   #3
May
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 729
MP Rating: 0% (0)
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Burde kanskje ikke våge meg innpå her, siden mitt råd og tips antagelig ikke er spesielt godt... Her i huset nytter nemlig ikke annet enn rein tvang og maktbruk! Har pussa tenner i mange måneder nå, med vann, uten vann, med tannkrem, uten tannkrem, to forskjellige tannkremer (også Zendium, men med Idéfix istedet for Postman Pat ).... Samme hylet og jamringa hver kveld, orker dessverre ikke ta det om morgenen Tannpuss får hun uansett IKKE velge bort eller skrike seg fra, så vi biter tenna sammen og satser på at det går over innen vi ikke lenger klarer å holde henne...
__________________
Hilsen fra May
Gjermund, mai 2002 - verdens fineste gutt
Ingrid, februar 2006 - verdens vakreste - og staeste! - jente
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2007, 20:10   #4
VIP-Medlem
 
Ninapia sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 6,589
MP Rating: 0% (0)
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Var en periode snuppa ikke ville pusse tenner.
Da ble det gjort med makt. Pussing av tenner skal skje uansett om hun vil eller ikke. Alder spiller ingen rolle. Har de tenner skal de pusses.
__________________

2003 frøken
2001 bonusgutten
Ninapia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2007, 20:11   #5
Supermedlem
 
Fru.Lillepål sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 539
MP Rating: 0% (0)
Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Sitat:
Opprinnelig postet av May
Burde kanskje ikke våge meg innpå her, siden mitt råd og tips antagelig ikke er spesielt godt... Her i huset nytter nemlig ikke annet enn rein tvang og maktbruk! Har pussa tenner i mange måneder nå, med vann, uten vann, med tannkrem, uten tannkrem, to forskjellige tannkremer (også Zendium, men med Idéfix istedet for Postman Pat ).... Samme hylet og jamringa hver kveld, orker dessverre ikke ta det om morgenen Tannpuss får hun uansett IKKE velge bort eller skrike seg fra, så vi biter tenna sammen og satser på at det går over innen vi ikke lenger klarer å holde henne...
Kjenner følelsen, og det er helt pyton. Men når man ser og hører om tannproblemene blandt barn i dag, så har man ikke noe valg Vi får håpe noen kloke damer her kan hjelpe
__________________
Rakel 04.05.06 + Eira 25.07-07

Fru.Lillepål er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2007, 20:12   #6
Supermedlem
 
Fru.Lillepål sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 539
MP Rating: 0% (0)
Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.Fru.Lillepål har mye å være stolt av.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Sitat:
Opprinnelig postet av Bauche
Har du forsøkt med zendium for barn?
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Prinsen får pittelitt tannkrem på og da synes han tannpussen er super. Vi pusser tennen morgen og kveld og han minner meg på det om jeg er trøtt en morgen.
Har en tannkrem for barn med tutti frutti eller noe sånt, men jeg prøver gjerne denne også jeg
__________________
Rakel 04.05.06 + Eira 25.07-07

Fru.Lillepål er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-02-2007, 20:23   #7
Veteranmedlem
 
Bauche sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,558
MP Rating: 0% (0)
Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.Bauche har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Sitat:
Opprinnelig postet av Fru.Lillepål
Har en tannkrem for barn med tutti frutti eller noe sånt, men jeg prøver gjerne denne også jeg
zendium er anbefalt fordi den ikke inneholder såpestoffer som andre tannkremer har - mindre gugg å putte i barnekroppen
Bauche er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2007, 01:48   #8
Supermedlem
 
Bea81 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,336
MP Rating: 0% (0)
Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Har dessverre samme problem selv. Når han selv får holde tannbørsten går det fint. Da "pusser" han litt selv. Men med én gang vi overtar er det en hyling og skriking uten like. Det er slik at jeg er redd naboene skal høre oss... Men synes det er et større overgrep å la være å pusse tenner, enn å holde barnet fast en stund slik at de blir skikkelig pusset!
__________________
Poden-05 Snuppa-08
Bea81 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2007, 07:08   #9
Supermedlem
 
enel sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 975
MP Rating: 0% (0)
enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.enel har en strålende fremtid.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Erfaringene med storebror (nå snart tre) er at dette går veldig opp og ned. Noen måneder hyl og skrik (og tvangspussing), mens plutselig var det greitt igjen, også ille, også greitt. Det som hjalp best med han var å kjøre hardt på at jeg pusset først, og telte til ti, da visste han når han fikk overta selv.
Nå siste halvåret pusser vi bort løver, elefanter, kuer.....(og i går en mamma, baby og vogn ) fra tennene hans... han syns det er kjempegøy .

Minsten derimot tenner som ei kruttønne dersom han ikke får tannbørsten selv med en gang. Det som funker best der er å ha to tannbørster, når han pusser tennene mine får jeg lov til å pusse hans. Men ikke alltid dette fungerer, så da blir det dessverre litt tvang. Han er ikke gammel nok enda til å telle til ti
__________________
Emla på sm
Storestorebror april 2004, lillestorebror juli 2005, lillesøster september 2008.

Sist endret av enel; 27-02-2007 kl 07:11.
enel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-02-2007, 07:12   #10
Medlem
 
Lizzi sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Sted: vestfold
Meldinger: 392
MP Rating: 0% (0)
Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.Lizzi har mye å være stolt av.
Sv: 10 mnd og tannpuss

Her har vi hatt samme problemet. Det vil gå over skal du se. skrikinga kommer nok bare fordi det er andre tenner på gang, da kan det gjøre litt vondt å få tannbørsten borti. nå har vi bare de to siste (oppe) som er på vei, og det er bare når vi pusser oppe ho er missfornøyd nå. Jeg vil tipse om at når de er over året, kan det være lurt å gå over til voksen tannkrem, da får de i seg nok flor og enklere med vann på natten (sikkert noen andre her som også har hatt et problemet...)

er synger vi "puss puss, så får du en suss" når vi børster tennene
mamma først, så ho etter på
__________________

Lizzi og tulle jentene 05 og 06

Sist endret av Lizzi; 27-02-2007 kl 07:15.
Lizzi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:24.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com