Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-11-2001, 22:14   #1
Boba
Gjest

Meldinger: n/a
Question Barselgrupper

Har dere barselgrupper?

Min helsesøster vil ikke ha barselgrupper fordi hun jobber 50%! Uflaks for meg og urettferdig.
Ellers er hun grei
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-11-2001, 22:20   #2
Veteranmedlem

Belle sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Trivelige Trøndelag
Meldinger: 3,686
MP Rating: 0% (0)
Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.Belle er et navn alle kjenner.
Ja!

De har barselgrupper på den helsestasjonen jeg går på, men jeg valgte å ikke delta på de da jeg har kontakt med en del her inne.Barselgruppene er jo først og fremst for at du skal bli kjent med folk i nærmiljøet, og dele erfaringer.

Føler disse sidene dekker mitt behov, samt mine venner her inne

Belle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2001, 08:10   #3
Shady
Gjest

Ja

Vi møtes en gang i mnd. Diskuterer ting og blir kjent. For vi er alle innflytterer til denne kommunen så vi kjente ikke hverandre fra før.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2001, 08:17   #4
Supermedlem

Hormonella sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 516
MP Rating: 0% (0)
Hormonella er en ukjent størrelse akkurat nå.
Niks!

Jeg er ikke med i noe barsel gruppe.
Ingen som fødte her oppe rundt da jeg gjorde det.
Og det gjør meg heller ingenting, for jeg kjenner flere fra Snartmamma (eh..nybaktmamma...) og et par andre i nærmiljøet som har barn.
Hormonella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-11-2001, 10:47   #5
Snutedyr
Gjest

JA!

Ja, jeg er med i en barselgruppe. Vi er 6 mammaer med barn som er født i mai 2001. Jeg har hatt stor glede av barselgruppa, selv om jeg også har mange venninner som har fått barn i vår/sommer. Det er kjekt med noen som har barn på akkurat samme alder og som bor i nærheten. Vi møtes 1 gang hver uke (hjemme hos hverandre, ut på trilletur, på babykino og en gang på et museum!) Ulempen er kanskje at jeg blir veldig fokusert på hvor langt (rettere sagt; kort) Johanne har kommet i utvikling i forhold til de andre i barselgruppa. Johanne er svært "lat" og tar det veldig med ro. (og det må hun jo få lov til, jeg blir bare litt "nervøs" når jeg ser hvor ivrige de andre babyene er).

Jeg forstår ikke at helsesøstra di ikke "gidder" å gjøre det selv om hun bare jobber 50 pst. Det er jo ikke mye jobb for henne. Helsestasjonene kalte inn til det første "treffet" som var på helsestasjonen. Deretter har vi klart oss selv. Så det er bare behov for et møte hvor helsesøster er med. Men jeg skjønner da at jeg har vært heldig med helsestasjon og helsesøster.

I tillegg har barselgruppa gjort at jeg har blitt kjent med 5 hyggelig jenter som ofte har gode tips om f.eks. barnehager i nærheten. Johanne har også stor glede av å "leke" med de andre babyene på samme alder.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:39.