Ja, jeg er med i en barselgruppe. Vi er 6 mammaer med barn som er født i mai 2001. Jeg har hatt stor glede av barselgruppa, selv om jeg også har mange venninner som har fått barn i vår/sommer. Det er kjekt med noen som har barn på akkurat samme alder og som bor i nærheten. Vi møtes 1 gang hver uke (hjemme hos hverandre, ut på trilletur, på babykino og en gang på et museum!) Ulempen er kanskje at jeg blir veldig fokusert på hvor langt (rettere sagt; kort) Johanne har kommet i utvikling i forhold til de andre i barselgruppa. Johanne er svært "lat" og tar det veldig med ro. (og det må hun jo få lov til, jeg blir bare litt "nervøs" når jeg ser hvor ivrige de andre babyene er).
Jeg forstår ikke at helsesøstra di ikke "gidder" å gjøre det selv om hun bare jobber 50 pst. Det er jo ikke mye jobb for henne. Helsestasjonene kalte inn til det første "treffet" som var på helsestasjonen. Deretter har vi klart oss selv. Så det er bare behov for et møte hvor helsesøster er med. Men jeg skjønner da at jeg har vært heldig med helsestasjon og helsesøster.
I tillegg har barselgruppa gjort at jeg har blitt kjent med 5 hyggelig jenter som ofte har gode tips om f.eks. barnehager i nærheten. Johanne har også stor glede av å "leke" med de andre babyene på samme alder.
|