Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-10-2004, 20:02   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
De som gir barna sine MMR vaksinen er uansvarlige mener jeg.

I dag fikk jeg endelig helsesøster til å inrømme at JA selvføgelig var det jo et samfunnspolitisk motiv bak den masse vaksineringa som foregår i dag. Norge AS har jo ikke råd til å betale for at foreldre er hjemme i flere uker med barn som har kusma, meslinger og røde hunder. Vår generasjon, dvs jeg er født på tidlig 70 tallet hadde jo alle disse sykdommene UTEN noen problemer. De er IKKE farlige. Det enorme propaganda maskineriet fra staten og ikke minst presset fra de enorme pharmasistselskapene styrer jo folks hjerner i dag.

Hvorfor sprøyte gift og sykdom rett in i blodomløpet til barn?? Hvorfor har dere valg å ta MMR? Er dere også hjernevasket til å tro at meslinger, kusma og røde hunder er dødlige? HAdde ikke dere disse sykdommene når dere var barn?

Hvorfor ikke være litt mer bevisste på hva "staten" skal få bestemme hva vi gjør mot barna våre? Hvorfor tror dere allergier og masse sykdommer er et økende problem ? Allergier er jo et direkte resultat av massevaksinasjon.

Vet dere forresten hvor mange barn som blir sendt til Ullevål og Rikshospitalet hver uke med alvorlige forgiftninger pga av vaksiner?

Jeg vil gå så langt som å si at foreldre som gir små barn MMR vaksinen er uansvarlige rett og slett. Vent i det minste til barnet har utviklet immun systemet sitt. Og et siste tips - (dette er faktisk ganske morsomt) Neste gang du går på helsestasjonen for vaksine spør helsesøster følgende : "kan du bekrefte at denne vaksinen ikke er farlig for barnet mitt"? Da får de helt panikk for det kan de selvfølgelig ikke. De vet jo at alle forskningsrapporter som avkrefter at vaksiner er farlige er sponset av nettopp de som utvikler vaksinene så de blir bare for teite.

På tide å våkne opp folkens, åpne topploket og TENK SELV. Ikke la staten Norge diktere hva du skal gjøre med barnet ditt bare fordi det koster for mye at alle barna våre er hjemme i flere uker i året med vanlige barnesykdommer.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2004, 20:08   #2
Veteranmedlem

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,474
MP Rating: 0% (0)
Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.Nabbe har en strålende fremtid.
Sv: De som gir barna sine MMR vaksinen er uansvarlige mener jeg.

Datteren min lå på isolat på sykehuset i tre dager med messlinger. Jeg med barn som reiser til Nord Afrika, gidder ikke gamble med mine barn og andres barns helse!
Gammel 06-10-2004, 20:10   #3
Tidligere bruker
Gjest

Sjansene for å bli syke og å dø av å ikke ta vaksinen er MYE høyere enn om du tar den.
Uansvarlig er dem som ikke tar vaksinen.Prøv å motbevise, det biter jeg ikke på.
Dessuten.........alle oss i denne familien har et vanvittig godt immunforsvar.
Hopper over influensa og alt.Og ingen allergi.No problem her altså.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2004, 20:10   #4
Veteranmedlem

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Nordaførr
Meldinger: 3,206
D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.D'Arcy er som en lysfontene.

Jeg lurer egentlig mest på hvem som er hjernevasket, jeg. Og nei - jeg har verken hatt meslinger, kusma eller røde hunder.

D'Arcy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2004, 20:13   #5
Supermedlem

GamleMinni sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 533
GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Ikke hiss dere opp folkens.
Dette innlegget er jo uten tvil skrevet kun for å lage en heftig debatt.

Ingen med et rimelig normalt omløp i hodet lar seg vel styre så til de grader over hva en enkelt helsesøster måtte ha sagt, og samtidig betvile de fremste ekspertene vi har på temaet i Norge.
GamleMinni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2004, 20:16   #6
Veteranmedlem

Maiva sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Norges eldste by
Meldinger: 3,047
Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.

Jeg synes ikke jeg er uansvarlig som har gitt MMR vaksine til mitt (etterhvert mine) barn. et finnes selvfølgelig tilfeller av at barn har blitt syke av vaksiner, men det finnes også tilfeller av at barn blir alvorlig syke av de sykdommene det vaksineres mot. Jeg har ingen motforestillinger mot vaksinasjon. Kall meg gjerne hjernevaska. Men etter at "barnevaksinasjonsprogrammet" ble satt i kraft (var det ikke av WHO?) sÅ har flere sykdommer nærmest blitt utryddet på verdensbasis. De aller-aller fleste reagerer ingenting på vaksinene. Jeg synes det er en trygghet å vite at barne mine har blitt vaksinert. Kusma, meslinger og røde hunder er ikke lenger vanlige barnesykdommer.
Hvorfor skriver du uregistrert egentlig? det er sikkert flere som er enig med deg også! Bortsett fra at du kaller mødre uansvarlige som vaksinerer barna, var det jo et konstruktivt innlegg. Tør å stå for det du mener!
Gammel 06-10-2004, 20:16   #7
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av D'Arcy
Jeg lurer egentlig mest på hvem som er hjernevasket, jeg. Og nei - jeg har verken hatt meslinger, kusma eller røde hunder.
Hjernevasket? Hva med paranoia?
Innlegger virker som hun er paranoid når hun sier at vi lar oss hjernevaske....
Men hun lar seg ikke lure av skurkene der ute...........

Sitat:
Hvorfor sprøyte gift og sykdom rett in i blodomløpet til barn?? Hvorfor har dere valg å ta MMR? Er dere også hjernevasket til å tro at meslinger, kusma og røde hunder er dødlige?
Gammel 06-10-2004, 20:17   #8
Supermedlem

GamleMinni sin avatar

GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.GamleMinni er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Og i tilfelle du er seriøs; ta en titt her for å få litt faglig påfyll før du driter deg mer ut.
GamleMinni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-10-2004, 20:18   #9
Supermedlem

GamleMinni sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Maiva
et konstruktivt innlegg.
Gammel 06-10-2004, 20:20   #10
VIP-Medlem

Mini sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Gjemmer meg...
Meldinger: 7,911
MP Rating: 100% (1)
Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.Mini har et ubeskrivelig bra rykte.

Herlighet! Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge!
Selvfølgelig vaksinerer jeg jenta mi! Hun har ikke reagert hittil!
Ville følt meg mye mer uansvarlig om jeg ikke gjorde det!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:56.