Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-10-2006, 11:38   #1
Seniormedlem
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,170
MP Rating: 0% (0)
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.
En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

"EU-ja til kreftvaksine
EU godkjente fredag verdens første vaksine mot kreft.

Av Heidi Schei Lilleås EU godkjente fredag vaksinen «Gardasil», opplyser produsenten i en pressemelding.

Vaksinen er 100 prosent effektiv mot livmorhalskreft, som hvert år tar livet av 100 norske kvinner og rammer rundt 300.

«Gardasil» motvirker livmorhalskreft, livmorhalslesjoner, vulvalesjoner og kjønnsvorter.

Selskapet MSD har utviklet vaksinen, med viktige bidrag fra norske leger og forskere.

Vaksinen ble godkjent i USA i sommer, og det er ventet at norske myndigheter følger etter i løpet av november.

Globalt dør det en kvinne hvert 2. minutt på grunn av livmorhalskreft. "

Ja hva med denne da? Den kan bli tilbudt til 11åringer, dvs det er vi som må ta valget for dem.
JEg kjenner flere som har/har hatt livmorshalskreft så jeg ønsker ikke det for mine døtre. Men jeg kan stå oppi dette valget om noen år og vi får vel mer info.
Noen synspunkter?
__________________
Verdande 1996 1999 og Lillemor 2oo2
Verdande er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 11:59   #2
VIP-Medlem
 
lille krølle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,692
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Heldigvis har vi mange år til til dette evt blir aktuelt for oss.
Men jeg er litt usikker faktisk på om vi hadde valgt å vaksinere snuppa.

Tenker først og fremst at den kan være veldig til hjelp for dem som er arvelig belastet.
__________________
To krøllete solstråler 04 og 06
lille krølle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 12:12   #3
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østafjells
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Vet du noe om hvorfor de vil tilby den så tidlig? 11 år er jo veldig ungt. Tror kanskje jeg ville takket nei til vaksinen og ventet til hun var gammel nok til å ta valget selv. Hvis det da ikke var for sent å vaksinere, da.
pumba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 12:21   #4
Seniormedlem
 
Lindamor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 2,230
MP Rating: 0% (0)
Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.Lindamor har en strålende fremtid.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Sitat:
Opprinnelig postet av pumba
Vet du noe om hvorfor de vil tilby den så tidlig? 11 år er jo veldig ungt. Tror kanskje jeg ville takket nei til vaksinen og ventet til hun var gammel nok til å ta valget selv. Hvis det da ikke var for sent å vaksinere, da.
Vaksinen må tas før man blir seksuelt aktiv. Derfor den tidlige alderen. Viruset som forårsaker kreften er så vanlig at de aller fleste har det. mener at det var noe sånt som 2 av 3. Det er er sannsynlig at man blir smittet.
__________________
Hilsen Lindamor
gutt nov 98,
jente aug 00 og jente nov 02

Sist endret av Lindamor; 11-10-2006 kl 12:24.
Lindamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 12:24   #5
Seniormedlem
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,170
MP Rating: 0% (0)
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Sitat:
Opprinnelig postet av pumba
Vet du noe om hvorfor de vil tilby den så tidlig? 11 år er jo veldig ungt. Tror kanskje jeg ville takket nei til vaksinen og ventet til hun var gammel nok til å ta valget selv. Hvis det da ikke var for sent å vaksinere, da.
Det er som Lindamor sier viktig å vaksinere før de blir seksuelt aktive, og selv om man kan håpe at akkurat ens eget barn blir "gammel jomfru", så er det jo ingen av oss så kan være sikre på det...

Vår datter blir 11 år neste år, så vi blir muligens blandt de første som må ta et slikt valg.....
__________________
Verdande 1996 1999 og Lillemor 2oo2
Verdande er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 12:24   #6
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østafjells
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Sitat:
Opprinnelig postet av Lindamor
Vaksinen må tas før man blir seksuelt aktiv. Derfor den tidlige alderen.
Sånn å forstå. Da må jeg innrømmet at jeg er skeptisk til hvordan de har testet ut vaksinen. Men i alle fall, et vanskelig valg å ta, syns jeg!
pumba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 12:26   #7
Seniormedlem
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,170
MP Rating: 0% (0)
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Sitat:
Opprinnelig postet av pumba
Sånn å forstå. Da må jeg innrømmet at jeg er skeptisk til hvordan de har testet ut vaksinen. Men i alle fall, et vanskelig valg å ta, syns jeg!
jeg veit det var et forsøk med dette i Trondheim. Det var på større jenter, og en del har vel ventet da. Men lurer på om de søkte etter jomfruer...?
__________________
Verdande 1996 1999 og Lillemor 2oo2
Verdande er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 12:28   #8
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østafjells
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Sitat:
Opprinnelig postet av Verdande
jeg veit det var et forsøk med dette i Trondheim. Det var på større jenter, og en del har vel ventet da. Men lurer på om de søkte etter jomfruer...?
Ja, det kan man lure på! Eller om de har testet det ut på barn, det er jo i såfall ganske ille i seg selv.
pumba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 12:35   #9
Seniormedlem
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 2,170
MP Rating: 0% (0)
Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.Verdande har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Sitat:
Opprinnelig postet av pumba
Ja, det kan man lure på! Eller om de har testet det ut på barn, det er jo i såfall ganske ille i seg selv.
Ser ut som om de i det minste har ønkset å teste på barn :
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...d/4214496.html

Håper de visste hva de gjorde... men samtidig ser jeg dilemmaet.
__________________
Verdande 1996 1999 og Lillemor 2oo2
Verdande er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-10-2006, 13:22   #10
Supermedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østafjells
Meldinger: 517
MP Rating: 0% (0)
pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.pumba har mye å være stolt av.
Sv: En annen vaksinerdebatt, for dere med jenter

Sitat:
Opprinnelig postet av Verdande
Ser ut som om de i det minste har ønkset å teste på barn :
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...d/4214496.html

Håper de visste hva de gjorde... men samtidig ser jeg dilemmaet.
Ja, det får vi håpe. Jeg syns det er skummelt med uttesting av legemidler og vaksiner. Jeg har motforestillinger mot kosmetikk testet på dyr, og så skal vi få vaksiner testet på barn! Jeg skjønner jo at vaksiner er nyttig og kosmetikk er det ikke, så allerede der ligger jo en etisk forskjell. Men det er betenkelig, syns jeg.
pumba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:48.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com