|
 |
|
10-01-2002, 12:24
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Vestfold
Meldinger: 1,649
|
Er dere fornøyde med helsestasjonen?
|
|
Jeg bare lurer litt, jeg...
Det virker som om det er så mange som er misfornøyde med oppfølging og behandling en får på helsestasjonen. Hvordan er det med dere? Blir dere godt ivaretatt?
Må bare si at vi er kjempefornøyde med "vår" helsesøster. Ei herlig dame som alltid tar seg god tid. Gleder meg til hver gang jeg skal dit, jeg
Vi er med i en barselgruppe i tillegg til de vanlige kontrollene, og trives veldig godt med det.
Spent på å høre hvordan det står til med helsestasjonene rundt omkring. Sikkert enorme forskjeller, kan jeg tenke meg..
og f. 05.05.03
|
|
|
10-01-2002, 13:02
|
|
Veteranmedlem
Sted: Drammen
Meldinger: 4,267
|
Ja, er kjempefornøyd jeg! Vi bor på et lite sted, så vi er ikke så mange mammaene, ingen med baby på Selinas alder tror jeg... (kanskje et par...), og vi har det veldig bra. Helsesøster er utrolig blid, og kjempekoselig! Hun er åpen for det meste, hun er ikke sånn som skal si hva vi SKAL gjøre, hun er kjempegrei å snakke med  Liker henne veldig godt.
Og de tar seg god tid med oss, og man får litt mer personlig kontakt, siden vi ikke er så utrolig mange heller...
|
|
|
10-01-2002, 13:27
|
|
Gjest
|
Vil helst slippe helsestasjonen jeg da!!
|
|
Jeg kan ikke klage på helsesøster som person..for hun er grei og hyggelig! Men MASER stadig om "feil".
Hun skal også fortelle hva jeg skal gjøre , ikke gjøre, og det finner jeg meg ikke i!
Jeg sa også RETT UT hva jeg mente om fastlegen jeg fikk tildelt på helsestasjonen; et skikkelig o av en lege!! Inkompetent!!...har vært hos han både med meg selv og Kasper....han ser ikke engang på meg når jeg snakker, men NED I GULVET!!....og HAN skulle liksom titte inn i underlivet mitt på etterkontrollen??????!!!!!!!!!!!!!!!!!!...NEI DU!!...fant en annen, jeg! Og sa ifra om hva jeg mente!
Ellers er det masse mas der nede, iskaldt når barna skal veies, måles etc...jeg blir irritert bare jeg går inn der!!!!
Stressa mennesker!
..så jeg håper jeg slipper å være der til oppfølging ved neste graviditet!..GÅR DET AN Å BYTTE???????
Jeg får MYE mer hjelp til ALT av dere jenter her og den kompetanse vi alle sitter på etterhvert!!..så jeg henvender meg hit isteden..pluss legen vi har til Kasper på sykehuset.
NEI TAKK til helsestasjonen for min del iallefall!
men ellers så er jeg i godt humør altså......bare sånn for sikkerhets skyld..he he!!!
|
|
|
10-01-2002, 13:47
|
|
VIP-Medlem
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,805
|
Er kjempefornøyd jeg
Helsesøster er ei veldig trivelig dame som kan utrolig mye. og noe av det jeg setter mest pris på er det at hun ser hvert tilfelle adskilt. Altså,hun skjærer ikke alle babyer under én kam. Alle er forskjellige,derfor trenger ikke alle like mye mat,søvn eller hva det måtte være. Dette er hun veldig nøye på,og det er jeg veldig glad for. Er med i barselgruppe,og vi har det storveis. Prater og ler og fjoller sammen,så har vi privat samtale med helsesøster etterpå. Og ungene leker på gulvet,det er godt og varmt og rent,og det er helt tydelig at helsesøsteren vår elsker unger. Hun ber ofte om å få holde de små,så synger hun for de osv. Og hun er utrolig flink til å oppdage hvis noe er i veien enten med babyen eller med mamma´n.
Så jeg er som sagt kjempefornøyd med vår helsestasjon
|
|
|
10-01-2002, 21:26
|
|
Gjest
|
Helsesøster har god tid. På hjemmebesøket etter fødselen var hun her i 2 timer,og hadde tid til alt vi lurte på.
Det er bare å ringe om vi lurer på noe, og helsestasjonen kan vi bruke til ammested, bleieskift sted, eller pausested når vi er i byen. Hun er forsiktig med å fortelle meg hva man skal gjøre eller ikke gjøre, og var veldig flink til å støtte opp når Adrian hadde kollikk.
Føler meg trygg og ivaretatt
|
|
|
11-01-2002, 13:11
|
|
Gjest
|
Vi er ikke fornøyd med vår helsestasjon!
Bor på et ganske lite sted, og de har ikke engang helsesøster på helsestasjon, (hun som var her før flyttet uten forvarsel) :trist!:
Vi går til legen når vi skal på kontroller, og det er vel egentlig greit nok det (de er jo veldig flinke), men det blir liksom ikke det samme som å gå til helsesøster. 
Det har faktisk også hendt _flere_ ganger at jeg selv har måttet ringe opp å spørre om når vi skal få komme på kontroll, og de har "glemt" oss av (selv om de sier at de "akkurat skulle til å ringe oss")
Vi var på 6 måneders-kontroll da Sunniva var 7 måneder,fordi de hadde glemt oss
Blir litt irritert av å tenke på det, synes de bør ta bedre var på babyene!
Men nå har jeg hørt at det skal komme en ny helsesøster hit, kanskje i februar  Håper hun er hyggelig, og at hun blir her.
Håper dere andre har en bedre ordning enn det vi har her!
|
|
|
11-01-2002, 13:31
|
|
Gjest
|
Der jeg går er de kjempegreie!
er tre helsesøstre der, og jeg har snakket med alle, selv om bare hun ene er "vår".
Herlig alle tre
|
|
|
11-01-2002, 14:26
|
|
Medlem
Sted: Utenfor Trondheim
Meldinger: 82
|
Vi er ikke fornøyde med helsestasjonen i det hele tatt, så vi (=jeg  ) har akkurat bestemt oss for å kutte ut helsestasjonen! Kontroller og vaksinasjoner utfører de på legesenteret like ved, så etter den siste diskusjonen med helsesøster, gidder jeg rett og slett ikke å ha mer med henne å gjøre! Høres drastisk ut men... Helt siden vi fikk Erika har det vært et evig mas om alt mulig tull, så nå er det nok! Det siste helsesøster fikk ut av seg var at foreldre ikke kan avgjøre hva som er best for barnet, det må helsepersonell ta seg av.... Takk og farvel! Heldigvis har vi ikke babyer lenger, og skal ikke ha flere unger..
Blir sååå frustrert
Men er blid og fornøyd ellers altså
Godt å høre at andre har bedre erfaringer enn oss da
|
11-01-2002, 15:26
|
|
Seniormedlem
Sted: Telemark
Meldinger: 1,973
|
Helsestasjonen på Bardufoss fortjener all ros den kan få. For koseligere og mer kompetente damer skal du lete lenge etter...! Gledet meg til hver eneste kontroll... Bestilte til og med kontroller utenom fordi jeg syntes det var koselig å komme dit!!
Nå har vi flyttet, og vi har ikke fått samme kontakten med vår nye helsestasjon, og det er jo synd... Synes Lille My har hatt altfor få kontroller; hun er nå 7 mnd. og jeg tror hun har vært på 4 kontroller... Er dette normalt?
|
 |
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:49.
|