|
|
Vis resultat: Er du fornøyd med helsestasjonen din?
|
|
Ja
|

|
37 |
68.52% |
|
Nei
|

|
17 |
31.48% |
 |
|
24-04-2007, 09:22
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,716
|
Er du fornøyd med helsestasjonen?
|
|
Jeg lurer på om dere er fornøyd med helsestasjonen deres?
Jeg er ikke fornøyd med min. Den er vanskelig tilgjengelig (tar stort sett aldri telefonen når jeg ringer, når de svarer sier de at de skal ringe tilbake men gjør det ikke), vi får ikke kontroll når vi skal (eks. 6-mnd kontr ved 10 mnd), kontrollene foregår stort sett alltid på gruppe, helsesøster svarer ting som ikke stemmer/ er uoppdaterte.
En stjerne skinner i natt
|
|
|
24-04-2007, 09:31
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,326
|
Sv: Er du fornøyd med helsestasjonen?
|
|
Enig med deg... Er fornøyd med gruppekontrollene vi har, men om det er noe jeg lurer på, f.eks. den veldig milde eksemen til lillemor eller det at hun er litt "tynn" el.l. tar de jo helt av og får alle småting til å høres ut som fullstendig krise... Så jeg føler meg jo helt satt ut innimellom, men er veldig glad jeg er andregangsmamma, så jeg har litt selvtillit... Har sluttet å konferere med dem, tar det heller med legen om det er noe...
|
24-04-2007, 09:55
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 78
|
|
|
Er kjempefornøyd med hs her jeg  Bor på et litt mindre sted og her har de "Familiens hus" hvor man er hjertelig velkommen om man har kontrol eller ikke. Er åpen barnehage og helsepersonell tilgjengelig for spørsmål, vi kan veie og måle etc... De tar alltid tlf og ingen spm er for store eller små
Skal på 3 mnd kontroll på dagen da hun er 3 mnd faktisk
Veldig glad for den helsest vi har, skjønner det må være veldig frustrerende for dere å ha det sånn som dere beskriver!
|
|
|
24-04-2007, 09:58
|
|
|
Moderator
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,997
|
|
|
Vi er fornøyde vi....
|
|
|
24-04-2007, 10:02
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 553
|
|
|
Jeg er igrunnen fornøyd for vår del, men det er fordi vi har vært heldige og ikke trengt noe ekstra råd/veiledning eller hatt problemer av noe slag. Har jeg lurt på noe har jeg også en fantastisk fastlege som alltid tar seg tid til ekstra spørsmål om det meste.
Jeg svarte allikevel nei på spørsmålet da jeg er misfornøyd med måten kontrollene blir gjort på. Greit for oss som alt er i orden , men den ene jenta på gruppen min har hatt store problemer med gutten sin, dette har blitt tatt opp når alle har vært tilstede, hun har tydelig blitt lei seg for dette. Vet også at hun har bedt om å få ha kontrollene utenom gruppen, men fikk kun dette en gang da det var tidkrevende. Kjenner også flere med samme problemet.
Og noen av helsesøsterne er også sørgelig utdaterte.
|
|
|
24-04-2007, 10:08
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Apr 2002
Sted: Orkanger
Meldinger: 3,230
|
|
|
Oioioi, så kjedelig!
Her har vi vært kjempefornøyd med helsestasjonen i alle årene, og med alle ungene. De er oppdatert, og tar oss på alvor om det skulle være noe.
De har en ikke-hysterisk holdning til det meste, heldigvis - iallfall til meg  Jeg har ei ganske avslappa holdning til det meste, så lenge jeg vet jentene er godt innenfor normalen - og mine tre har vært ganske så ulike 
Ringer jeg eller sender mail, så får jeg alltid raskt svar.
Koselige er de også - alle sammen som jobber der.
Ene helsesøstra er forresten jordmor, og hun gikk jeg på kontroll til
|
24-04-2007, 10:08
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,311
|
|
|
Jeg er ikke fornøyd.
|
|
|
24-04-2007, 10:29
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Sted: Et brunt koselig hus
Meldinger: 246
|
|
|
Er ikke fornøyd!
24-04-2007, 11:12
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,691
|
|
|
Så synd at så mange ikke er fornøyde....
Her er vi kjempe fornøyde! De er oppdaterte, har alltid mange fornuftige råd å komme med, svarer kjapt på tlf og er behjelpelige med alt vi spør om. Kontrollene er lagt til riktig tid, og hvis vår hs ikke er tilstedet, kommer vi bare inn til en annen som på forhånd har satt seg inn i journalen.
Hver mandag og fredag er det åpen dag og da kan alle med barn fra 0-5 år møtes det. De steker vafler, legger frem kaffe og te, har tom en liten sangstund og er tilstedet hvis det er noe vi lurer på.
|
24-04-2007, 11:20
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,284
|
|
|
Kan vel ikke helt uttale meg ang hele helsestasjonen, men helsesøster er en smule snedig. Kan lage side opp og side ned om ting hun får seg til å si og gjøre. Fått meg til å gråte har hun også, og diskuterer meg og mitt med folk som ikke er tilknyttet helsestasjonen engang  Selv er jeg usikker på om jeg skal gå videre med det, for det er jo å bryte taushetsplikten liksom....
Så, om jeg må svare ett alternativ, blir det nei!
|
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:30.
|