Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Er du fornøyd med helsestasjonen din?
Ja 37 68.52%
Nei 17 31.48%
Velgere: 54. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-04-2007, 09:22   #1
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,716
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Er du fornøyd med helsestasjonen?

Jeg lurer på om dere er fornøyd med helsestasjonen deres?

Jeg er ikke fornøyd med min. Den er vanskelig tilgjengelig (tar stort sett aldri telefonen når jeg ringer, når de svarer sier de at de skal ringe tilbake men gjør det ikke), vi får ikke kontroll når vi skal (eks. 6-mnd kontr ved 10 mnd), kontrollene foregår stort sett alltid på gruppe, helsesøster svarer ting som ikke stemmer/ er uoppdaterte.

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

En stjerne skinner i natt
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2007, 09:31   #2
Veteranmedlem

mammmamia sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 3,326
mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.mammmamia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er du fornøyd med helsestasjonen?

Enig med deg... Er fornøyd med gruppekontrollene vi har, men om det er noe jeg lurer på, f.eks. den veldig milde eksemen til lillemor eller det at hun er litt "tynn" el.l. tar de jo helt av og får alle småting til å høres ut som fullstendig krise... Så jeg føler meg jo helt satt ut innimellom, men er veldig glad jeg er andregangsmamma, så jeg har litt selvtillit... Har sluttet å konferere med dem, tar det heller med legen om det er noe...
Gammel 24-04-2007, 09:55   #3
Medlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 78
mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.mie78 & lille Julie er som en lysfontene.

Er kjempefornøyd med hs her jeg Bor på et litt mindre sted og her har de "Familiens hus" hvor man er hjertelig velkommen om man har kontrol eller ikke. Er åpen barnehage og helsepersonell tilgjengelig for spørsmål, vi kan veie og måle etc... De tar alltid tlf og ingen spm er for store eller små

Skal på 3 mnd kontroll på dagen da hun er 3 mnd faktisk

Veldig glad for den helsest vi har, skjønner det må være veldig frustrerende for dere å ha det sånn som dere beskriver!
mie78 & lille Julie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2007, 09:58   #4
Moderator

Diddlina sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,997
MP Rating: 100% (2)
Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.Diddlina har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi er fornøyde vi....
Gammel 24-04-2007, 10:02   #5
Supermedlem

mariasmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 553
mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.mariasmamma har en strålende fremtid.

Jeg er igrunnen fornøyd for vår del, men det er fordi vi har vært heldige og ikke trengt noe ekstra råd/veiledning eller hatt problemer av noe slag. Har jeg lurt på noe har jeg også en fantastisk fastlege som alltid tar seg tid til ekstra spørsmål om det meste.
Jeg svarte allikevel nei på spørsmålet da jeg er misfornøyd med måten kontrollene blir gjort på. Greit for oss som alt er i orden , men den ene jenta på gruppen min har hatt store problemer med gutten sin, dette har blitt tatt opp når alle har vært tilstede, hun har tydelig blitt lei seg for dette. Vet også at hun har bedt om å få ha kontrollene utenom gruppen, men fikk kun dette en gang da det var tidkrevende. Kjenner også flere med samme problemet.
Og noen av helsesøsterne er også sørgelig utdaterte.
mariasmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2007, 10:08   #6
Veteranmedlem

maribo sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Orkanger
Meldinger: 3,230
maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.

Oioioi, så kjedelig!

Her har vi vært kjempefornøyd med helsestasjonen i alle årene, og med alle ungene. De er oppdatert, og tar oss på alvor om det skulle være noe.
De har en ikke-hysterisk holdning til det meste, heldigvis - iallfall til meg Jeg har ei ganske avslappa holdning til det meste, så lenge jeg vet jentene er godt innenfor normalen - og mine tre har vært ganske så ulike
Ringer jeg eller sender mail, så får jeg alltid raskt svar.
Koselige er de også - alle sammen som jobber der.
Ene helsesøstra er forresten jordmor, og hun gikk jeg på kontroll til
Gammel 24-04-2007, 10:08   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 6,311
MP Rating: 100% (5)
Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.Mamma Rosa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er ikke fornøyd.
Mamma Rosa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-04-2007, 10:29   #8
Medlem

kanarimamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Et brunt koselig hus
Meldinger: 246
kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.kanarimamma har mye å være stolt av.

Er ikke fornøyd!
Gammel 24-04-2007, 11:12   #9
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,691
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.

Så synd at så mange ikke er fornøyde....

Her er vi kjempe fornøyde! De er oppdaterte, har alltid mange fornuftige råd å komme med, svarer kjapt på tlf og er behjelpelige med alt vi spør om. Kontrollene er lagt til riktig tid, og hvis vår hs ikke er tilstedet, kommer vi bare inn til en annen som på forhånd har satt seg inn i journalen.

Hver mandag og fredag er det åpen dag og da kan alle med barn fra 0-5 år møtes det. De steker vafler, legger frem kaffe og te, har tom en liten sangstund og er tilstedet hvis det er noe vi lurer på.
Gammel 24-04-2007, 11:20   #10
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,284
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan vel ikke helt uttale meg ang hele helsestasjonen, men helsesøster er en smule snedig. Kan lage side opp og side ned om ting hun får seg til å si og gjøre. Fått meg til å gråte har hun også, og diskuterer meg og mitt med folk som ikke er tilknyttet helsestasjonen engang Selv er jeg usikker på om jeg skal gå videre med det, for det er jo å bryte taushetsplikten liksom....

Så, om jeg må svare ett alternativ, blir det nei!

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:30.