Har akkurat vært på ettårs-kontroll på helsestasjonen med Patrick. Prøvde å prate litt om MMR-vaksinen og ymtet frempå at vi ønsket den oppdelt i monovaksiner, men der møtte jeg veggen altså. De var overhodet ikke interessert i å diskutere dette, fikk bare til svar at de slett ikke hadde kapasitet til hverken å bestille eller gi monovaksiner. Dessuten mente de at monovaksiner ikke hadde samme effekt som MMR-vaksinen. Det siste synes jeg var merkelig, for nå har jeg jo lest en del om dette og har aldri hørt noe om at monovaksiner skal gi dårligere effekt ???? Prøvde også å nevne at noen helsestasjoner faktisk var behjelpelig med dette, men det ville de tydeligvis ikke høre på. Jeg ble litt skuffet, selv om jeg var forberedt på at de ikke ville være overbegeistret. Har jo lest her inne at noen helsestasjoner hjelper til med å bestille vaksiner, mens andre til og med setter de. Hvordan kan det være så stor forskjell i praksisen på de forskjellige helsestasjonene da ? Burde de ikke vært litt mer samkjørte, og burde ikke alle helsestasjoner kunne gi like tilbud ?
Vel, da fikk jeg nå hvertfall lirt av meg litt frustrasjon, om ikke noe annet

Nå skal jeg kontakte fastlegen min, og får jeg ikke hjelp der heller skal jeg prøve å ringe Volvat. Noen må jo kunne hjelpe.

fra Sol