Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-01-2002, 17:44   #1
siss
Gjest

Meldinger: n/a
Helsesøster-grupper.

Jeg lurer jeg.

Hos den helsesøstra vi går til, blir det praktisert grupper på tre barn sammen når vi er der til kontroll.

Jeg lurer på om det er flere som går i grupper hos helsesøster, og hva syns du eventuelt om det??

Sist endret av siss; 24-11-2002 kl 10:45.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2002, 17:50   #2
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 39
MP Rating: 0% (0)
Anki er en ukjent størrelse akkurat nå.

Jeg er også med i en slik gruppe, men helsesøster sa at det var valgfritt om vi ville være med i gruppen. Vi kunne også avtale timer med henne dersom vi hadde noe spesielt å ta opp. Så jeg ville ha kontaktet helsesøster og bedt om en samtale med henne, for jeg forstår godt at du ikke vil ta opp slike ting i gruppen.

Klem fra Anki og Thor-Eirik
Anki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2002, 17:52   #3
Anne mor
Gjest

Hei Siss og Emil :o)

Jeg skjønner at det ikke er like lett å fortelle om private ting når det er fremmede der. Vi har også sånne gupper på helsestasjonen vår, men bare annen hver gang. Så da har vi helsesøster for oss selv annen hver måned. Det har faktisk hent flere ganger når vi har hatt disse gruppene at en eller annen mor har spurt om å få prate med helsesøster alene etterpå, og det har faktisk gått greit alle gangene. Så bare spørr du, for det ville jeg ha gjort. Eller du kan jo også ringe til helsestasjonen å bestille en privata time med helsesøsteren din, for de er der for deg. Lykke til, og håper det ordner seg for deg og Emil.
Mange fra oss
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2002, 17:56   #4
Nome
Gjest

Nei.

Her kommer man til kontroller alene såvidt jeg vet. Veiing og måling tas i fellesrommet , og der kan det nok være andre også, men selve kontrollen og praten foregår på hennes kontor uten andre til stede.

Kan det var en slags erstatning for barselgruppe de forsøker med eller? Har aldri hørt om denne måten å gjøre ting på.

Når vi har vært på barselgruppemøter har vi også fått beskjed at om det er noe vi vil ta opp med helsesøsteren kan vi bare si ifra, så går vi inn på kontoret hennes og får prate ifred.

rare greier altså...
Gammel 07-01-2002, 18:03   #5
Veteranmedlem

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Der jeg bor møtes vi ikke i grupper men har samtaler med helsesøster alene.
Jeg skjønner deg godt for det er ikke alt man har lyst til å dele med andre.
Be om en samtale alene med helsesøster og jeg er sikker på at du blir møtt med forståelse.

Lykke til.
Klemmer fra Nelle
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2002, 20:18   #6
Tidligere bruker
Gjest

Jeg kunne også velge... Men vi er bare to istedet for 4. Det er jo ganske greit!
Du kan helst sikkert gå ut av gruppen eller få timer utenom! Bare spør dem, du
Og det med mensen og amming... Når mensen er kommet tilbake er det visst en annen lukt fra melken eller noe sånt...
Mange som reagerer på det!
Gammel 07-01-2002, 20:31   #7
Supermedlem

Kjersti sin avatar

Sted: Høgt oppi lia
Meldinger: 536
Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.Kjersti er fantastisk mot andre.

Her er det valgfritt om vi vil være med i gruppe (4 stk) eller alene....Og selvfølgelig kan vi ta en time alene når vi vil snakke om noe spesielt og være med i gruppen neste gang!

Syns ikke du er sær eller rar eller noenting, jeg Be om en time alene, du! Da snakker man litt mer avslappet og husker mer av det man lurer på også!
Gammel 07-01-2002, 21:57   #8
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Sted: Rogaland
Meldinger: 5,805
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg går i gruppe på hver kontroll,bortsett fra de gangene det er legesjekk. Vi er 4 mammaer,og vi har det kjempekos. Helsesøster tar opp forskjellige ting som er aktuelle for den alderen barna våre har,så prater vi om mat og tenner og utvikling osv. Veldig greit å høre hvordan de andre har det. Så når veiing og måling er unnagjort og vi har tatt opp de temaene som er aktuelle,så har vi hver for oss en privat samtale med helsesøster på hennes kontor. Der kan vi ta opp ting som vi ikke ønsker å dele med alle andre. Så jeg er kjempefornøyd med sånn som vi har det.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt fra at jeg ikke ville være med i den gruppa. Synes ikke noe om at man skal dele private ting med fremmede folk. I alle fall hadde jeg bedt om å få alene-tid med helsesøster.
Lykke til.

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-01-2002, 22:13   #9
Wibe
Gjest

Tilbudet hos oss er

timer etter behov hos helsesøster. For vår del betyr det at vi har sett henne omtrent en gang i måneden.

I tillegg introduserte helsesøster oss for andre mødre med barn på samme alder noen uker etter fødselen, og vi fulgte et opplegg med "fellesmøter" på helsestasjonen der vi tok opp emner som var "felles" i sin natur, og nå er vi omtrent 6 damer som møtes jevnlig hos hverandre.

Jeg har bare positive erfaringer, jeg!
Gammel 07-01-2002, 22:36   #10
Åsemor
Gjest

Skjønner deg godt!

Hei!
Jeg også går i gruppe og synes det er litt rart å sitte der og være fortrolige med folk man ikke kjenner. På første gruppe måtte vi først fortelle om fødselen vår, så kommer helsesøster med følgende utsagn: Ja, og nå skal vi snakke om hemorrider. Er det noen av dere som er plaget med det??? Jeg er en ganske åpen person, men det føltes fryktelig rart der og da! Det ble til at ingen sa noe som helst... Men vi kan snakke med helsesøster alene hvis vi vil det.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:35.