Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-01-2004, 20:18   #1
Seniormedlem

Rarelillemeg sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 1,670
MP Rating: 0% (0)
Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.
Hjelpe immunforsvaret?

Nå er vi i tredje runde med feber og kraftig forkjølelse hos poden etter jul. Får helt vondt av ham - han har et enormt ubehag når feberen stiger, allerede like etter at den passerer 38. I tillegg er han et feberkrampebarn, så vi synes det er guffent hver gang han får feber, går i konstant bekymring for at han skal på kramper igjen. Og så er det jo grenser for hvor mye febernedsettende man kan putte i disse små, vi er allerede på max døgndoser, særlig de første 1-2 dagene av en ny infeksjon.

Jeg hadde jo forsåvidt regnet med en del sykdom første år i barnehage, og så lenge det "bare" er forkjølelser skal vi vel være glad til. Men er det noe vi kan gjøre for å hjelpe og styrke immunforsvaret hans litt? Sånn det er nå rekker han jo aldri å hente seg skikkelig inn før neste virus slår til, og han blir liksom litt dårligere for hver gang. Jeg ser for meg at omgangssyken slår til i barnehagen snart, og da har han liksom ingenting å slå tilbake med, og vi risikerer langvarig magetrøbbel... Eller andre og kraftigere sykdommer...
Rarelillemeg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2004, 01:03   #2
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

.....

Sist endret av Tidl. bruker; 21-05-2004 kl 18:38.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-02-2004, 01:28   #3
Veteranmedlem

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Tran eller andre midler som inneholder omega 3.
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-02-2004, 22:41   #4
Seniormedlem

Rarelillemeg sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 1,670
Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.Rarelillemeg er fantastisk mot andre.

Tran har han fått siden han var 4 uker...
Vi har nå kjøpt sanasol som han får i tillegg, da måtte vi halvere mengden av både det og tran, sa helsesøster, ellers kan de få for mye d-vitamin.
Han spiser godt med frukt og en del grønnsaker hver dag... Men kanskje vi skal prøve med litt mer c-vitaminrike saker.
Rarelillemeg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 20:35   #5
Veteranmedlem

Estrella sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Akershus
Meldinger: 3,092
Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.Estrella har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg vil anbefale at du tar ham med til en homeopat for å få styrket imunnforsvaret hans. Det gjorde vi med Nicholas rett før han begynte i barnehagen. Han begynte der i midten av november og siden jul har han vært veldig fin. Jeg synes at homeopatmedisinen har hjulpet ham veldig.
Gammel 11-03-2004, 13:25   #6
Seniormedlem

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 2,921
Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.Ginger2 har en strålende fremtid.

Som forebyggende og for å styrke immunforsvaret tar nå hele familien Biola! Det anbefaler jeg på det sterkeste - les mer her:

Biola

Lykke til!
Gammel 12-03-2004, 00:20   #7
Veteranmedlem

sofia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Midt på
Meldinger: 3,254
sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.sofia har en strålende fremtid.

Vi fikk en immunglobulin-sprøyte av barnelegen vår etter at poden hadde vært mer eller mindre syk de første 3 mnd etter barnehagestart. Det skulle hjelpe ham over den første kneika, i tillegg til at vi skulle på ferie og prøve å slappe av litt. Ville unngå at han ble syk igjen. Det hjalp litt, men han starta samtidig på astmamedisiner, så det var nok en kombinasjon av dette.

Liten matboksblogg
Lite på NM - send heller PM
sofia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-03-2004, 14:30   #8
Seniormedlem

sisle sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,806
sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.sisle har en strålende fremtid.

I april / mai i for, hadde vi flere syke dager enn friske... Stadig vekk hadde jeg ei lita feberhet jente, som ikke ville annet enn å sitte og sove på mammas fang.

Da feberen kom for n-te gang, gikk jeg i min forvilelse til legen - for jeg tenkte at dette MÅ jo bære galt av sted.... Legen sa da til meg at jeg skulle se på det som en bra og viktig trening av immunforsvaret. Så lenge hun ble frisk mellom hver gang, var det ingen grunn til bekymring.

For min del syntes jeg det hele artet seg som en evigvarende lang sykdomsperiode, men legen hadde nok rett. For "plutselig" var hun frisk igjen, og neste runde kom ikke før nå i januar. Og da virket hun mye mer "rustet", hun ble ikke så slått ut og hun ble fortere helt frisk.

Så ja - det er FORTVILET mens det står på, og spesielt må det være ille når dere er plaget med feberkramper, men jeg tror nok de tåler mer enn man kunne tro og de små kroppene har en utrolig evne til å stå i mot og bli friske igjen.

Har ingen "kjærringråd" - men ville bare dele vår erfaring og ønske LYKKE TIL!
sisle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:32.