|
|
|
31-12-2008, 20:27
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,522
|
Hvorfor utsette MMR vaksine?
|
|
Hva er grunnene? Leste noe om mindre komplikasjoner da..?? Hvilke komplikasjoner?
Hvor lenge utsettes den da?
Yngste her skal "i ilden" om en mnd og jeg vil gjerne tenke gjennom dette.
|
|
|
02-01-2009, 21:05
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,522
|
Sv: Hvorfor utsette MMR vaksine?
|
|
Ingen?
|
|
|
02-01-2009, 21:22
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 802
|
|
|
Vet ikke om det er mindre komplikasjoner.
Men vi utsatte den rett og slett fordi han var så utrolig mye syk i den perioden han egentlig skulle hatt den.
|
02-01-2009, 21:27
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,856
|
|
|
Barna våre har utsatt denne vaksina et år fordi det da skulle være mindre sjanse for at de reagerte på den, evt ville de tåle reaksjonene bedre enn om de var yngre og reaksjonene lettere å behandle enn om barna var veldig små.
Vi ville egentlig ha den oppdelt, men den muligheten ble borte i 2003.
Det var her snakk om fare for blant annet anafylaktisk sjokk pga andre i familien som har tålt ulike vaksiner svært dårlig og dermed fått dem satt på sykehus med akuttberedskap i bakhånd.
|
03-01-2009, 00:37
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 4,994
|
|
|
Vi utsatte pga allergi mot egg (som kan gi anafylaktisk sjokk) siden det er egg i den. Tok den litt senere på sykehus når hun var helt frisk.
|
|
|
08-01-2009, 21:28
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,774
|
|
|
Pga allergi her og pga jeg liker ikke mmr-vaksinen. Mine har ikke fått den. Jeg stoler ikke på den vaksinen.
|
|
|
08-01-2009, 22:37
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 3,500
|
|
|
Det har vært en del spekulasjoner i om denne vaksinen kan utløse autisme (dette er trekt tilbake av den aktuelle forskeren men førte til mye uroligheter). I tillegg vil den i svært mange tilfeller gi bivirkninger som feber etter 8-10 dager. Hvis barnet av en eller annen grunn har nedsatt imunforsvar når vaksinen skal settes så anbefaler de å vente til almenntilstanden er bedre.
|
|
|
09-01-2009, 10:20
|
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2008
Meldinger: 138
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tertitten75
Det har vært en del spekulasjoner i om denne vaksinen kan utløse autisme (dette er trekt tilbake av den aktuelle forskeren men førte til mye uroligheter). I tillegg vil den i svært mange tilfeller gi bivirkninger som feber etter 8-10 dager. Hvis barnet av en eller annen grunn har nedsatt imunforsvar når vaksinen skal settes så anbefaler de å vente til almenntilstanden er bedre.
|
De har visstnok hatt en omfattene studie utført i danmark også, og ikke viste noen korrelasjon mellom autisme og mmr vaksinen.
Men jeg er veldig skeptisk til denne, siden det er autisme i familien på far sin side. Onkelen har autisme, broren hans, og han er litt "off" selv.
I tilfellene med han og hans bror har det vært noe som har "trigget" det, og jeg tenker at hva hvis MMR vaksinen trigger noe som ligger latent, altså at det ikke fører til autisme, men kan gjøre det mer sannsynlig at man får det hvis man allerede har anlegg for det. Vet ikke jeg altså, helsesøster anbefalte meg å snakke med noen på norsk folkehelseinstiutt før vi eventuelt bestemmer oss.
|
|
|
09-01-2009, 10:29
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,320
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av impatient
De har visstnok hatt en omfattene studie utført i danmark også, og ikke viste noen korrelasjon mellom autisme og mmr vaksinen.
Men jeg er veldig skeptisk til denne, siden det er autisme i familien på far sin side. Onkelen har autisme, broren hans, og han er litt "off" selv.
I tilfellene med han og hans bror har det vært noe som har "trigget" det, og jeg tenker at hva hvis MMR vaksinen trigger noe som ligger latent, altså at det ikke fører til autisme, men kan gjøre det mer sannsynlig at man får det hvis man allerede har anlegg for det. Vet ikke jeg altså, helsesøster anbefalte meg å snakke med noen på norsk folkehelseinstiutt før vi eventuelt bestemmer oss.
|
Sikkert lurt. Jeg har også flere ganger hørt snakk om at man ikke vet hva som trigger autisme. At det i noentilfeller ligger latent, men ikke alltid "bryter" ut.. før da evt "rette" trigger kommer.
Vi valgte å utsette ca et halvt års tid pga mye sykdom da han egentlig skulle ta vaskinen.
09-01-2009, 12:10
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,333
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av impatient
|
Mamma fortlate hun hadde lest i aftenposten nå nylig, at det var påvist en sammenheng mellom autisme og kvikksølv, og at det er kvikksøv i en del/noen av vaksinene fortsatt. Om det gjelder MMR aner jeg ikke da.
Broren min fikk nok astma av vaksinene. Eller som du sier da, at astmaen har ligget latent, og at vaksinene har utløst det. Men det er jo ikke akkurat noe som kan bevises, men mamma er i alle fall overbevist om det
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Hybridmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:33.
|