Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-10-2009, 08:06   #1
Supermedlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,417
Blogginnlegg: 39
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
I disse svine influensa tider....

Jeg blir usikker. Men har valgt og holde ungene hjemme. Med min vante uflaks så ser det ut som jeg har fått influensa den dagen jeg tok svineinfluensa vaksina.

I dag er jeg i dårlig form og har valgt og holde ungene hjemme fra barnehagen selv om det er...ja for å si det jævlig fristende å sende dem i barnehagen slik at man får slappet av litt sjøl.

Blir en trasig dag for alle sammen når jeg er sjuk og ikke kan være med på noe med dem.

Hva gjør dere andre???

Vi kan ikke isolere oss alikevel. Fordi jeg må ha mat i huset til helga så ut må vi for å handle.

Det er det mest trasige med å ha små barn under 3 år når man blir sjuk sjøl og har null muligheter til å slappe av og prøve å bli frisk. Men istedet går det i full rulle fra kl 6 på morgen til 7 på kvelden.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-10-2009, 08:17   #2
Veteranmedlem
 
MissPhun sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 3,067
MP Rating: 0% (0)
MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: I disse svine influensa tider....

Det kan være bivirkninger av vaksina du har..

Hverken poden eller jeg har fått SI enda, heldigvis. Vi blir ikke vaksinert i denne runden, må vente til de er ferdige med de i risikogruppen.
SI har begynt i bhg til poden, så holder han hjemme. (jeg har fri i dag!)
__________________
Millian f: 220607 driter i engangsbleier, spiser sjokolade og samsover til tider

Mor: Koser seg & lever livet!
MissPhun er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-10-2009, 08:17   #3
Seniormedlem
 
Tash sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Sted: sør/vest
Meldinger: 2,623
MP Rating: 0% (0)
Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.Tash har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: I disse svine influensa tider....

Her lever vi helt normal alle sammen.
Vil antagelig vaksinere oss i barnehagen/skole/arbeidsted når det blir et tilbud i neste uke.
__________________
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


93, 96, 99 og 08
Tash er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-10-2009, 08:34   #4
Seniormedlem
 
Sølva sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,527
MP Rating: 100% (2)
Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.Sølva har en strålende fremtid.
Sv: I disse svine influensa tider....

Vanlige reaksjoner
Mange vil få influensalignende reaksjoner etter å ta tatt vaksinen. Det kan være snakk om feber i tillegg til at det blir til dels sterke smerter der man har satt sprøyten. Men dette er helt normalt og vil gå over etter noen dager.
Sølva er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-10-2009, 08:40   #5
Supermedlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,417
Blogginnlegg: 39
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: I disse svine influensa tider....

Takk for svar.
Eksen ringte isted og han også hadde vært syk i 2 dager.

Men jeg er jo så tett i nesa og sår i halsen. Tenkte at det er vel mer forkjølelse.

3 åringen er jo sjeleglad for å slippe i barnehagen da.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-10-2009, 09:57   #6
Seniormedlem
 
Frysh sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,737
MP Rating: 0% (0)
Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: I disse svine influensa tider....

Tenker også at dette kan være en reaksjon.
En venninne av meg lå hjemme i to dager med feber og generellt dårlig form etter hun tok vaksinen.

God bedring.
__________________
Snart Jul
Frysh er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2009, 11:36   #7
Supermedlem
 
geysirland sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,417
Blogginnlegg: 39
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: I disse svine influensa tider....

Hei litt oppdatering. Jeg er fortsatt syk. Ikke så ille som i går. Det var helt for jævlig dag. Kl 16 var jeg kaputt. Og da klarte jeg ikke å la være å kjefte på ungene...gud jeg var så sliten.

Men sov godt i natt og har ikke hodepine idag. Bare blir veldig fort sliten hvis jeg går opp trappa og kjenner at det sitter øverst i brystet. Men det har det gjort før og når jeg er sikkelig forkjøla.

Håper på bedre dager. Skal bli så godt å bli ferdig med dette.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2009, 14:08   #8
VIP-Medlem
 
maylen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: finnmark
Meldinger: 5,365
MP Rating: 0% (0)
maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.maylen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: I disse svine influensa tider....

Kan høres ut som bivirkninger osgå, varer gjerne 1-2 døgn.
Selv har jeg bare litt vondt i armen, og litt trøtt.
maylen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2009, 14:11   #9
Gus
Veteranmedlem
 
Gus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 3,448
MP Rating: 0% (0)
Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.Gus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: I disse svine influensa tider....

Håper det "bare" er bivirkninger på vaksinen.
Men å holde barna hjemme tror jeg ikke går- det kan jo ta opp til 3 uker før vaksinen virker, så da må en jo bure seg inne i mnd!?!

Vi lever helt normalt.
__________________
Gus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:06.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com