Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Kommer dere til å ta MMR vaksine på babyene deres?
Ja 29 37.66%
Nei 24 31.17%
Vet ikke 24 31.17%
Velgere: 77. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-12-2001, 12:06   #1
Supermedlem

Me:-) sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Skedsmo
Meldinger: 559
MP Rating: 0% (0)
Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.Me:-) har mye å være stolt av.
MMR vaksine?

Kommer dere til å ta MMR vaksine på babyen deres?
Jeg må si jeg er litt usikker...
Gammel 04-12-2001, 12:13   #2
Bambine
Gjest

Meldinger: n/a

Ja, det kommer jeg til å gjøre!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-12-2001, 12:33   #3
rose
Gjest

Nei, jeg kommer ikke til å gi Eline MMR-vaksinen.
Jeg var veldig i tvil, men etter noen diskusjoner i heimen fant vi ut at vi skal forsøke å få vaksinen delt opp

rose og Eline (29.04.01)
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-12-2001, 12:54   #4
Maline
Gjest

Nei...det skal vi ikke gjøre..

Vi er nemlig i en utsatt gruppe som legen sier....
Så den skal tas mono!
Gammel 04-12-2001, 12:57   #5
Maya
Gjest

Skal få den oppdelt, tror jeg.
Er det bare til og forlange det av helsesøstera eller??
Gammel 04-12-2001, 13:03   #6
Trulte1
Gjest

Jeg har snakket med helsesøster om å få den oppdelt i monovaksiner og det går helt greit. Det er mulig vi må betale en egenandel på kr 150, men det betaler jeg gladelig!
Gammel 04-12-2001, 13:04   #7
Supermedlem

Mummimamma sin avatar

Meldinger: 708
Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.Mummimamma er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Niks, tar ikke sjansen på det. Var skeptisk til trippelvaksinen også, men valgte å ta den etter mye vurdering. Men MMR kommer ikke på tale. Kommer til å kreve oppdeling, og kun ta meslinger (som er farligst sykdom) til å begynne med. Vente til hun blir litt større, og så ta røde hunder og kusma som mono før hun begynner i barnehage. Forbereder meg på en kamp med vår firkanta helsesøster, men vil hun ikke, blir det privatklinikk, ferdig med det! Regner med at det burde gå greit siden vi bor i Oslo.

Mummimamma
Mummimamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-12-2001, 13:20   #8
Tidligere bruker
Gjest

.

Sist endret av Tidligere bruker; 05-03-2003 kl 15:10.
Gammel 04-12-2001, 15:15   #9
Supermedlem

Kelly sin avatar

Meldinger: 1,078
Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.

Vi skal også forlange å få den i mono vaksiner. Ikke noe lurt å ta sjansen på at det går bra, tenk om det ikke gjør det!

"All who would win joy, must share it: happiness was born a twin."
Kelly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-12-2001, 15:40   #10
Seniormedlem

Huldra sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 1,973
Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.Huldra har en strålende fremtid.

Etter programmet "Rikets Tilstand" ble jeg meg nervøs, og sa bastant: ingen MMR her nei.... Men det er jo akkurat det programmet ville at vi skulle føle.... de vise (ifølge meg selv) nesten bare en side av saken... Har følgt med på andre vaksinedebatter, og funnet ut at vi skal ta vaksinen.... Mulig vi deler den opp.... men vaksinen skal tas... Kan nok ikke tilgi meg selv om hun blir syk og jeg ikke har vaksinert henne!!

For å legge til, guttungen har jo gjennomgått vaksinasjonsprogrammet til nå (han er 3 år) og vi har ikke sett noen problemer på han!!

Ikke vær hysterisk og velge å ikkevaksinere på bakgrunn av bare "Rikets tilstand", men undersøk selv, hør med helsesøster etc.... delta i vaksinasjonsdebatter på andre sider enn denne også... Informasjon, informasjon, informasjon.... og ta valget etter det, for da er det så mye enklere å stå for valget dere tok....

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:54.