til spørsmålet ditt.. nei det er ikke det. har tatt både røntgen og bedøvelse når jeg gikk gravid men de trekker ikke noe når du er i siste trimester.
er enkelte tannleger spesielt tyske som ikke vil sette bedøvelse visst du er gravid men det er bare tull
Nei, det skal være trygt. Skal du ta røntgen så får du sånn blyforkle for å legge over magen, og skal du ha bedølse så kan du få den lokalt. Men si i fra om at du er gravid sånn at de er klar over det og kan iverksette eventuelle tiltak før behandlingen starter.
Om du er gravid får du et "forkle" som beskytter mot røntgen. Det er ingen fare. Bare si til tannlegen at du er gravid. En graviditet går hardt utover tennene så det er viktig at du går dit.
Blyforkle har jeg fått uten å være gravid også. Da jeg tok røntgen av ryggen min for ørten år siden (lenge før jeg fikk barn) fikk jeg også sånn forkle.
Jeg måtte rotfylle en tann mens jeg gikk gravid.
Fikk beskjed om at det var like "farlig" å fly med alt det tekn utstyret der som å ta røntgen hos tannlegen.Så jeg fikk både bedøvelse og røntgen men med skjerm under haken.I tillegg måtte jeg ta antibiotika for å kunne gå til tannlegen.Men alt gikk helt fint. Må mann så må mann
tannlegen jeg går til vel helst ikke ta røntgen på gravide (og jeg tror det gjelder de fleste), men hvis man må, så må man jo
men jeg tror ikke de fleste tannleger tar sånne bare for å sjekke ekstra godt røntgen bilder når man er gravid.