Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-11-2009, 23:53   #1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 12
MP Rating: 0% (0)
slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.
:( Til dere som har barn som er vaksinert..

Min sønn er 6 år.Og skal mest sansynelig ta SI-vaksina i morgen.Han blir lett forkjøla og får fort feber og må bruke astma innhalator når han er dårlig osv
Pointet:Jeg gruer meg så veldig.Er så redd han skal bli alvorlig syk av vaksina...
Hvordan gamle er deres barn,hvordan reagerte de på vaksinen?Hvordan opplevde dere hele vaksineringen?(Feks:Før-kontoret-hjemme igjen-uka etter)..

Håper noen orker svare
slumreknapp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 00:06   #2
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,729
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Poden ble vaksinert på fredag. Sett bort i fra at han har vært ekstra sprudlende i helgen, så har vi ikke merket noe uvanlig på ham. Ikke er han øm i armen, ikke antydning til feber/influensasymptomer osv.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 00:12   #3
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 12
MP Rating: 0% (0)
slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Sitat:
Opprinnelig postet av Niobe Vis post
Poden ble vaksinert på fredag. Sett bort i fra at han har vært ekstra sprudlende i helgen, så har vi ikke merket noe uvanlig på ham. Ikke er han øm i armen, ikke antydning til feber/influensasymptomer osv.

Det var godt å "høre" da
Jeg er skikkelig redd jeg asså..
slumreknapp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 00:23   #4
VIP-Medlem
 
Emmami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Bergen, vel
Meldinger: 5,370
MP Rating: 0% (0)
Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.Emmami har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Storesøster er 12, og var litt øm i armene (tok vanlig influensavaksine og). Det var nok mest "åååå, jeg har så vondt i armen, jeg kan ikke gjøre lekser"-vondt, er jeg redd.

That's it!

Prøv å ikke bekymre deg for mye, sjansen for at han skal reagere på vaksinen er mikroskopisk.
__________________
+ = 1997 og 2005
Emmami er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 00:48   #5
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 12
MP Rating: 0% (0)
slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Sitat:
Opprinnelig postet av Emmami Vis post
Storesøster er 12, og var litt øm i armene (tok vanlig influensavaksine og). Det var nok mest "åååå, jeg har så vondt i armen, jeg kan ikke gjøre lekser"-vondt, er jeg redd.

That's it!

Prøv å ikke bekymre deg for mye, sjansen for at han skal reagere på vaksinen er mikroskopisk.
Får håpe det går like bra med oss også
Takk for svar!!
slumreknapp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 08:38   #6
Supermedlem
 
tori67 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 982
MP Rating: 0% (0)
tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.tori67 har en strålende fremtid.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Min vennenne sin datter på 7 år som har astma tok den forrige mandag.Snakket med moren hennes for et par dager siden. De hadde begge tatt vaksinen og de hadde ikke merket noe serlig til det. Litt øm på innstikkstedet.
__________________
Stine Sofie des 2000 og Sanne 4 mars 2006
Habituell abort både før og etter at vi fikk lillesøster
tori67 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 08:40   #7
Supermedlem
 
Ra-punzel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 1,026
MP Rating: 0% (0)
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Jeg har to som har blitt vaksinert, snart 3 år og 8 år. De har ikke hatt noen bivirkninger, bortsett fra litt vond arm etterpå. Selve stikket i vaksinen var fort gjort, og det kom bare et AU fra begge to.

Hører det er flere voksne som har mer bivikninger, mer slapp og litt uggen dagen etter, men utover det har jeg ikke hørt om noe.

Om barnet ditt har tålt andre vaksiner bra, så vil nok denne også gå fint. Den er jo basert på noe av det samme. Lykke til!
__________________
Mamma til 5 jenter -99 -01 -02 -04 -06
Ra-punzel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 09:18   #8
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,734
MP Rating: 100% (1)
Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.Billa21 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Jenta mi med astma, 4 år tok vaksina på fredag. Gikk veldig bra. Gråt heller ikke. Fikk feber på kvelden og den varte litt utover lørdagen. Men ellers i fin form. Litt øm på stikkstedet også. Det skal vist bare være positivt med bivirkning, for det viser vist at vaksina virker veldig bra.
Er veldig glad for at dattera mi har fått vaksine. Ho har vært i kjempe fin form resten av helga.
__________________
Storesøster 05
Lillebror 06

Sist endret av Billa21; 02-11-2009 kl 09:21.
Billa21 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 10:04   #9
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Meldinger: 12
MP Rating: 0% (0)
slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.slumreknapp er fantastisk mot andre.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Tusen takk for svar alle sammen! Blir litt bedre når jeg får sånne svar

Vi har vært i byen og sett hvor lang køen er.Og prøver oss på å vente litt å se om den blir mindre.Nytteløst å stå i en såååå lang kø med en 6 åring.Tenkte at det toppen kom til å bli et fullt venterom og kanskje litt til.Men den var så lang at folk sto i laaaang rekke langt ute av helsehuset .. Burde vel ha skjønt det men..
Nå fant vi ut at gubben skal stille seg i kø,og heller ringe når han har nærmet seg døra.Så jeg kommer ned med gutten da..

Når barna deres fikk feber.Ga dere dem bare febernedsettende som vanlig?Og lot de være inne?

Takker igjen for svar

Sist endret av slumreknapp; 02-11-2009 kl 10:09.
slumreknapp er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-11-2009, 12:02   #10
Seniormedlem
 
Tobbes mamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Oppegård
Meldinger: 2,845
MP Rating: 0% (0)
Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Tobbes mamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Til dere som har barn som er vaksinert..

Er dere sikre på at han får vaksine? Min datter har veldig lettirriterte luftveier og sliter veldig med pusten når hun blir forkjøla. Vi var hos legen med henne i dag pga øyekatarr og da spurte vi om vaksina. Fikk til svar at om hun ikke har astma som medisineres daglig får hun ikke vaksine i denne omgangen.

Litt kjedelig for dere å stå i kø om han ikke får vaksine....
__________________
Tobbes mamma som nå også er Idas mamma
10.09.05 + 25.04.08
På SM var jeg Tutta79
Tobbes mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:49.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com