Sitat:
Opprinnelig postet av tranquil
Måtte du søke til NAV først? La du med legeerklæring, og hva er prisen? Fikk dere det refundert pga at han også har atopisk eksem, eller er det slik at det holder at en er allergisk mot midd? Men det er det jo så mange som er. Mange spørsmål. Storpia er allergisk mot midd, så dette ble jeg interessert i.
|
Jeg søkte ikke NAV først, men ringte direkte til Sleep Scandinavia på bakgrunn av den artiklen som jeg nevnte i F&B. Jeg visste ikke at NAV refunderte før Sleep Scandianvia opplyste om det. De inkluderte alle nødvendige papirer i pakken med produktene, slik at det bare var for meg å gå videre med dem.
Imidlertid kontaktet jeg vår hudlege etter at jeg hadde bestillt varene, og da fortalte han at han pleide å søke NAV direkte og opplyse om navnet på det produktet vi ønsket dekket. Dermed ordner han det som er nødvendig av erklæringer, og dette var noe han var vant til å søke om på vegne av pasientene sine. Jeg forstod det slik at jeg får brev om at jeg får dette redundert, og sender kvittering på betalt beløp til dem. Som tidl. nevnt så får en ikke dekket dynetrekk av NAV ( aner ikke hvorfor), men Sleep Scandinavia selger dette til 50 % i alle størrelser. De skreddersyr også etter mål uten ekstra kostnader, bare litt lengre leveringstid. Vår vare tok to dager.
Det at han har atopisk eksem i seg selv var ikke grunn for refusjon, men ettersom atopikere er mer utsatt for å utvikle allergi også mot midd fikk vi ham testet via prikktest. Han hadde utslag der, og det var nok til å stadfeste at han har middallergi. Ettersom dette kan bekreftes og han er under 16 år, refunderer NAV pute og lakentrekk fra firma som har produkter i denne genren og som er godkjent av NAAF.
Dersom dere kan dokumentere at hun har middallergi, så har dere altså krav på å få dette dekket èn gang i følge skrivet som fulgte med vår vare. På grunn av dette, valgte jeg å bestillte i voksen str.
Prisen er 1250 .- inkl. MVA pr. del, hvilket innebærer at dynetrekket altså koster 650 kr til halv pris og dette må en betale selv. Slik jeg ser det er dette en liten kostnad å betale hvis det kan hjelpe gutten vår i å minske risikoen for å utvikle luftveisgener.