Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-03-2007, 07:26   #1
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,339
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
;) Tips til barn som har allergi/eksem

Jeg var i kontakt med vår hudlege i går på bakgrunn av en artikkel i F&B februarutgaven. Her stod det litt om et produkt som heter Miteblock, som er et trekk med glidelås som dekker hele madrassen, hele puten og hele dynen. Det puster og slipper dermed fuktighet gjennom og blir ikke klamt, men er så tett at ikke hudceller kommer gjennom. Konsekvensen blir at midden dør.

Vår lege fortalte at ettersom eldstemann har atopisk eksem og har testet positivt for hustøvmidd ( relatert til seng) kan vi få dekket madrass-og putetrekk, men ikke dynetrekk èn gang så lenge barnet er under 16 år.

Miteblock er bare en av typene på markedet, men jeg synes det hørtes bra ut. Alt kan vaskes på 95 grader, og det er i følge produsenten ikke nødvendig å vaske disse mer enn en eller to ganger i året ettersom det er under laken og vanlig sengetøy. Det er 10 års garanti mot fabrikasjonsfeil. Ettersom NAV ikke gir ref. på dynen, selger produsenten ( Sleep Scandinavia) dette til 50 % avslag. Jeg valgte derfor å bestile voksen størrelse og bare brette inn i vanlige dyne/putetrekk, da jeg ikke vet hvor lenge han er allergisk, og ettersom det er såpass dyrt å kjøpe selv. At trekkene er større enn dynen og puten eldstemann bruker nå hadde ingen betydning for produktets effektivitet.

Bare et lite tips, kan jo hende noen synes dette var noe å prøve.
__________________

Sist endret av LilleBlomst; 20-03-2007 kl 07:31.
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-03-2007, 23:18   #2
Ise
Æresmedlem
 
Ise sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2003
Sted: På bygde!
Meldinger: 22,368
MP Rating: 0% (0)
Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.Ise har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

Bra tips
__________________
Mamma til 3 gutter.
Ise er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2007, 12:03   #3
Seniormedlem
 
sjura83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: tromsø
Meldinger: 2,246
MP Rating: 0% (0)
sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.sjura83 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

Flott tips ja
__________________
Juleguri
sjura83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2007, 12:27   #4
Supermedlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Sørlandet
Meldinger: 826
MP Rating: 0% (0)
Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.Katharina har en strålende fremtid.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

Har du link til der du kjøpte fra?

Bra tips, så får vi bare håpe det virker!
__________________
Storebror 290505
Lillebror 290408
Katharina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2007, 12:59   #5
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,339
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

kom to ganger..
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-03-2007, 12:59   #6
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,339
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

Sitat:
Opprinnelig postet av Katharina
Har du link til der du kjøpte fra?

Bra tips, så får vi bare håpe det virker!
Nei, beklager. Det stod ikke link i F&B, men bare et tlf nr. Det er Sleep Scandianvia som har varene, og de har tlf 671 10 317. Jeg har nå fått varene mine, men ikke hentet dem enda. Jeg synes det var greit å få dem i oppkrav slik at jeg har varene før jeg betaler for dem. Skal bli godt å ta dem i bruk, og spennende å se effekten.
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2007, 16:55   #7
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,339
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

Da er trekkene på sengen, og de er god kvalitet! Tykt og mykt, og STORT... Doble sømmer hele veien, og alt av glidelåser er skjult bak nesten 10 cm doble bretter. Gode vaskeanvisninger, og bekreftelse fra NAAF ( godkjent i 2006) og brosjyre fra NAV hvor de bekreftet refusjonen fulgte med. Veldig bra!
__________________
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2007, 17:59   #8
Supermedlem
 
tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,113
MP Rating: 100% (9)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

Måtte du søke til NAV først? La du med legeerklæring, og hva er prisen? Fikk dere det refundert pga at han også har atopisk eksem, eller er det slik at det holder at en er allergisk mot midd? Men det er det jo så mange som er. Mange spørsmål. Storpia er allergisk mot midd, så dette ble jeg interessert i.
__________________

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2007, 18:18   #9
Seniormedlem
 
LilleBlomst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 2,339
MP Rating: 0% (0)
LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.LilleBlomst har en strålende fremtid.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

Sitat:
Opprinnelig postet av tranquil
Måtte du søke til NAV først? La du med legeerklæring, og hva er prisen? Fikk dere det refundert pga at han også har atopisk eksem, eller er det slik at det holder at en er allergisk mot midd? Men det er det jo så mange som er. Mange spørsmål. Storpia er allergisk mot midd, så dette ble jeg interessert i.
Jeg søkte ikke NAV først, men ringte direkte til Sleep Scandinavia på bakgrunn av den artiklen som jeg nevnte i F&B. Jeg visste ikke at NAV refunderte før Sleep Scandianvia opplyste om det. De inkluderte alle nødvendige papirer i pakken med produktene, slik at det bare var for meg å gå videre med dem.

Imidlertid kontaktet jeg vår hudlege etter at jeg hadde bestillt varene, og da fortalte han at han pleide å søke NAV direkte og opplyse om navnet på det produktet vi ønsket dekket. Dermed ordner han det som er nødvendig av erklæringer, og dette var noe han var vant til å søke om på vegne av pasientene sine. Jeg forstod det slik at jeg får brev om at jeg får dette redundert, og sender kvittering på betalt beløp til dem. Som tidl. nevnt så får en ikke dekket dynetrekk av NAV ( aner ikke hvorfor), men Sleep Scandinavia selger dette til 50 % i alle størrelser. De skreddersyr også etter mål uten ekstra kostnader, bare litt lengre leveringstid. Vår vare tok to dager.

Det at han har atopisk eksem i seg selv var ikke grunn for refusjon, men ettersom atopikere er mer utsatt for å utvikle allergi også mot midd fikk vi ham testet via prikktest. Han hadde utslag der, og det var nok til å stadfeste at han har middallergi. Ettersom dette kan bekreftes og han er under 16 år, refunderer NAV pute og lakentrekk fra firma som har produkter i denne genren og som er godkjent av NAAF.

Dersom dere kan dokumentere at hun har middallergi, så har dere altså krav på å få dette dekket èn gang i følge skrivet som fulgte med vår vare. På grunn av dette, valgte jeg å bestillte i voksen str.

Prisen er 1250 .- inkl. MVA pr. del, hvilket innebærer at dynetrekket altså koster 650 kr til halv pris og dette må en betale selv. Slik jeg ser det er dette en liten kostnad å betale hvis det kan hjelpe gutten vår i å minske risikoen for å utvikle luftveisgener.
__________________

Sist endret av LilleBlomst; 24-03-2007 kl 18:27.
LilleBlomst er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-03-2007, 21:30   #10
Supermedlem
 
tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,113
MP Rating: 100% (9)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Tips til barn som har allergi/eksem

Tusen takk. Flott. Skal virkelig sjekke opp dette
__________________

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com