Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-10-2006, 23:41   #1
Supermedlem

tupsi80 sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 1,291
MP Rating: 0% (0)
tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.tupsi80 har en strålende fremtid.
eek TV2: Hjernehinnebetennelsevaksinen kan være kjempefarlig!!

Så såvidt et klipp på nyhetene på tv2 om "hjernehinnebetennelse-vaksine, skandale, erstatning, ufør " og søkte opp på google. Mange treff bl.a. dette.. http://curezone.com/art/read.asp?ID=26&db=12&C0=735

Ble småkvalm jeg.. Er dette den vaksinen som vi var så ivrige på å få til småttisene våre? Og som er nettop blitt tatt inn i vaksineprogrammet?
tupsi80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2006, 00:07   #2
Supermedlem

Lemoen sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Skien
Meldinger: 1,377
MP Rating: 100% (2)
Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.Lemoen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: TV2: Hjernehinnebetennelsevaksinen kan være kjempefarlig!!

Denne vaksinen gis ikke i Norge.
Gammel 18-10-2006, 00:25   #3
Supermedlem

Carmella sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Hurdal
Meldinger: 1,363
Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.Carmella har mye å være stolt av.

Denne tråden må jeg følge med på.
22:01, 9.11.2006 .. Posted by Charlothee<3
Detta er den vackreste ungen NOEN sinne<3=)
Carmella er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2006, 00:31   #4
Supermedlem

Procontra sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 533
Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.Procontra har en strålende fremtid.

Vaksinen ble utprøvd i Norge, men aldri implementert i vaksinasjonsprogrammet.
Procontra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2006, 00:31   #5
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,888
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Den vaksina de snakker om her, var et forsøk sent på 80 tallet, og den gis IKKE i norge i dag.

Den ga ikke ønsket resultat i Norge, og ble dermed ikke en del av vårt vaksinasjonsprogram.
Evt nye vaksiner som gis i dag, er av en annen karakter.

Men jeg er skremt over det som skjedde i dette forsøket, og folkehelseinstituttetes holdning overfor de som meldte inn om bivirkninger av vaksinen.
Gammel 18-10-2006, 08:12   #6
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,188
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Samt at den blir gitt til over en million barn i New Zealand...
Gammel 18-10-2006, 08:16   #7
Medlem

Jannicket sin avatar

Sted: Trondheim
Meldinger: 341
Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.

Dette vaksineforsøket var jeg med på.
To, eller var det tre år, etter at forssøket startet fikk vi placebo'erne melding om at vi kun hadde fått placebo - men derimot også et tilbud om å ta vaksinen på nytt. Enn å gi det tilbudet ut, da, selv om vaksinen ikke engang var ferdig utprøvd - og ikke engang mer en maks 60% effektiv?
Skremmende!!
Gammel 18-10-2006, 08:21   #8
Veteranmedlem

cakegirl_82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,794
MP Rating: 100% (1)
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Jannicket
Dette vaksineforsøket var jeg med på.
To, eller var det tre år, etter at forssøket startet fikk vi placebo'erne melding om at vi kun hadde fått placebo - men derimot også et tilbud om å ta vaksinen på nytt. Enn å gi det tilbudet ut, da, selv om vaksinen ikke engang var ferdig utprøvd - og ikke engang mer en maks 60% effektiv?
Skremmende!!
skremmende ja!

cakegirl_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2006, 08:22   #9
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,171
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg var også med på dette prosjektet på ungdomsskolen. Jeg ble skikkelig dårlig!

Kort tid etter sprøyta ble satt, fikk jeg hodepine av en annen verden og ble stiv i nakken.
Jeg ble lagt inn på et grupperom på skolen og lå der i 5 timer før læreren min kjørte meg hjem etter skolen hadde sluttet.
(Først da fikk jeg ringt mamma og bedt henne å komme hjem.)

Så ble det noen runder hos legen og en uke som jeg ikke fikk være i annen aktivitet enn gåturene frem og tilbake til skolen.

Skummelt.

Jeg fikk bekreftet senere at jeg fikk den faktiske vaksinen.
Gammel 18-10-2006, 08:36   #10
Medlem

Jannicket sin avatar

Sted: Trondheim
Meldinger: 341
Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.Jannicket er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Stine-mor
Jeg var også med på dette prosjektet på ungdomsskolen. Jeg ble skikkelig dårlig!

Kort tid etter sprøyta ble satt, fikk jeg hodepine av en annen verden og ble stiv i nakken.
Jeg ble lagt inn på et grupperom på skolen og lå der i 5 timer før læreren min kjørte meg hjem etter skolen hadde sluttet.
(Først da fikk jeg ringt mamma og bedt henne å komme hjem.)

Så ble det noen runder hos legen og en uke som jeg ikke fikk være i annen aktivitet enn gåturene frem og tilbake til skolen.

Skummelt.

Jeg fikk bekreftet senere at jeg fikk den faktiske vaksinen.
Dette er så skummelt, syns jeg!!
Du kan jo egentlig da bare prise deg lykkelig for at du ikke fikk en varig sykdom i etterkant!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:59.