Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Vis resultat: Har barna deres fått/skal de få alle vaksinene?
Ja, vi har fulgt/skal følge vaksinasjonsprogrammet 22 84.62%
Nei, vi har ikke tatt noen/skal ikke ta noen 1 3.85%
Vi tok de første 3, men ingen etter det.. 0 0%
Annet, (spesifiser i tråden) 3 11.54%
Velgere: 26. Du kan ikke stemme i denne spørreundersøkelsen

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-04-2008, 11:38   #1
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,473
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.
Vaksinerer dere barna deres?

Ja, det lurer jeg på.
Gammel 03-04-2008, 11:43   #2
Seniormedlem

Isse sin avatar

Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaksinerer dere barna deres?

Jeg er så usikker..vi har valgt å følge vaksinasjonsprogrammet frem til nå, og jeg var egentlig sikker på at det var det beste. Det er jo bedre enn at e blir syke...Men så hører jeg at mange mener det f.eks. er en sammenheng mellom mmr og autisme...Men ville vaksinen da vært i norge, om det var sammenheng?
Jeg tror vi kommer til å ta den, men vil iallefall sjekke her hva folk mener om dette, og hva dere gjør!
Gammel 03-04-2008, 11:47   #3
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,161
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja, vi har fulgt vaksinasjonsprogrammet frem til nå. Men jeg har valgt å utsette MMR vaksninen noen mnd. Skulle egentlig tatt den nå i mars, men har vært så fryktelig mye sykdom og vil at poden skal være frisk en god stund før han får den.

Nå leste jeg også i F&B at det faktisk var en lege der som anbefaler å vente til etter 2 år.. så er litt diskusjoner rundt dette temaet.
Faktisk så må jeg si meg litt enig i det. Det er ingen vaksiner mellom 15 mnd og 2. klasse på barneskolen.. så hvorfor ikke spre dem litt mer? Syns det er veldig mye på en gang i grunn. Jeg er absolutt for vaksiner og syns det er en fornuftig forebygging.
Gammel 03-04-2008, 11:50   #4
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 8,585
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Storebror fulgte vaksinasjonsprogrammet men MMR ble utsatt til han var ca 2 år, pga sykdom!
Lillebror har fulgt vaksinasjonsprogrammet hittill... regner med MMR blir utsatt der også av samme grunn!
Er skikkelig usikker på dette med mmr og autisme jeg også.. leser jo både det ene og det andre
Gammel 03-04-2008, 12:01   #5
Veteranmedlem

Tini 2 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 4,140
Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.Tini 2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Følger det oppsatte vaksinasjonsprogrammet på alle tre barna.

-98
Tini 2 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-04-2008, 12:45   #6
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,889
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Storebror har fulgt vaksinasjonsprogrammet og også fått HiB vaksina.
Lillebror har sålangt fulgt vaksinasjonsprogrammet, men er usikker på om vi skal utsette MMR vaksina eller ei
Gammel 03-04-2008, 13:14   #7
Seniormedlem

Rhiina sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 2,465
Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.Rhiina har en strålende fremtid.

Storebror fulte vaksinasjons programmet, vet ikke helt hvordan det blir med lillebror for han ligger litt på etter studd nå med 1 år`s vaksina. Så vet ikke helt hva jeg skal krysse av for.
Gammel 03-04-2008, 13:17   #8
Seniormedlem

Isse sin avatar

Hvor lenge før vaksina må de ha vært friske? Victor hadde feber forrige uke, det blir 2 uker før vaksinasjonen, så det går vel evt bra?
Gammel 03-04-2008, 13:17   #9
Seniormedlem

Isse sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Rhiina Vis post
Storebror fulte vaksinasjons programmet, vet ikke helt hvordan det blir med lillebror for han ligger litt på etter studd nå med 1 år`s vaksina. Så vet ikke helt hva jeg skal krysse av for.
Sålenge du har tenkt å ta den kan du krysse ja...Nei, hvis du ikke har tenkt
Gammel 03-04-2008, 13:21   #10
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,172
MP Rating: 0% (0)
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har fulgt vaksinasjons"planen" og har også planer om å følge den videre.
Klart jeg blir litt betenkt når jeg hører om autisme og om det har sammenheng med MMR vaksinen..Men så tenker jeg, tenk hvor syk hun kan bli om hun IKKE tar vaksina også

Stikkord
vaksine

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:49.