Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Forebyggende helse
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-02-2007, 14:20   #1
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Vaskekluter...

Husker ærlig talt ikke hvordan vi gjorde det med førstemann, om vi hadde en farge til ansikt og en til rumpevask. Er det nødvendig?? Når man vasker de på minimum 60 grader så dør jo alle bakterier uansett?? Eller..?
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 14:24   #2
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 1,991
MP Rating: 0% (0)
Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.
Sv: Vaskekluter...

Jeg byttet ikke klut til hvert eneste stell, derfor syns jeg det er greit å ha forskjellig farge.

Etter vask spiller det sikkert ingen rolle, men jeg vil ikke vaske fjeset med kluten jeg brukte til å vaske rompa med stellet før.
__________________
~ Mamma til 3 gutter ~ 96, 02 og minsten f/d 04 ~

Alle disse dagene som kom og gikk,
ikke visste jeg at de var selve livet...
Robyn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 14:26   #3
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a
Sv: Vaskekluter...

Her brukes de om en annen. Men bruker kluten bare en gang, uansett om den blir brukt til ansiktet eller rumpa. Når de er vasket, så er de rene.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 14:41   #4
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskekluter...

Ja, hvis man ikke bytter klut ved hvert stell så MÅ man jo ha system på klutene. Men nå bytter vi hver gang.
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 15:10   #5
Medlem
 
escada sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 357
MP Rating: 0% (0)
escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.escada har mye å være stolt av.
Sv: Vaskekluter...

Jeg tror nok ikke bakteriene dør på 60 grader men heller ved 70-80 tror jeg.
Her bruker vi engangs papir kluter (tørre)fra libero som dyppes i såpevann eller bare vann.
Synes det er uhygensik å vaske "bomelibom" kluter.
Men hver sin "smak"
escada er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 15:20   #6
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskekluter...

Sitat:
Opprinnelig postet av escada
Jeg tror nok ikke bakteriene dør på 60 grader men heller ved 70-80 tror jeg.
Her bruker vi engangs papir kluter (tørre)fra libero som dyppes i såpevann eller bare vann.
Synes det er uhygensik å vaske "bomelibom" kluter.
Men hver sin "smak"
Hva gjør du med truser med uhell i ?
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 15:26   #7
VIP-Medlem
 
silkepels sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,284
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskekluter...

kjøpte en drøss med billige hvite håndklær på kid, og en drøss med enda billigere gaskluter fra princess, så de blir kokt på 95 grader alle sammen. da kan jeg bruke rompekluter og ansiktskluter og håndklær om hverandre, uten å være redd for noe

Og siden de er hvite kan jeg ta en dråpe klorin i for å bleke dem, dersom de er sterkt misfarget (noe de til nå ikke har blitt, til tross for mange uhell )
__________________
silkepels - mamma til 04.12.06 og 28.03.08 .en gang i 2009

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-02-2007, 15:29   #8
Veteranmedlem
 
Nete sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
MP Rating: 0% (0)
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vaskekluter...

Fant dette

http://forbrukerportalen.no/Artikler.../1023898879.27
__________________
Maxi ~ Feb.02
Mini ~ Feb.07
Koser oss med amming både natt og dag
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2007, 12:54   #9
Supermedlem
 
severini sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Telemark
Meldinger: 1,088
MP Rating: 0% (0)
severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.severini har en strålende fremtid.
Sv: Vaskekluter...

Takk for link Nete.

Jeg bruker klutene om hverandre, men vasker dem på 95 grader og bruker dem bare en gang før vask. Vasker kluter, håndkler og gulpekluter sammen.
Har ei venninde som er hysterisk med å skille ansikt og rompekluter, men hun vasker dem jo i samme maskinvask. Da er det vel ikke noe poeng?
__________________
severini er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-02-2007, 01:42   #10
Medlem
 
Mamma til go'guttene sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 491
MP Rating: 100% (1)
Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.Mamma til go'guttene er fantastisk mot andre.
Sv: Vaskekluter...

Signerer denneQ! gjør akkurat det samme som deg.
Truser med uhelll i vasker jeg for hånd!

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels
kjøpte en drøss med billige hvite håndklær på kid, og en drøss med enda billigere gaskluter fra princess, så de blir kokt på 95 grader alle sammen. da kan jeg bruke rompekluter og ansiktskluter og håndklær om hverandre, uten å være redd for noe

Og siden de er hvite kan jeg ta en dråpe klorin i for å bleke dem, dersom de er sterkt misfarget (noe de til nå ikke har blitt, til tross for mange uhell )
__________________
Mamma til go'guttene født november 2002 og juni
2006 . En englejente født mai 2005.
Mamma til go'guttene er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:30.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com