Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-05-2009, 21:09   #1
Seniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,547
MP Rating: 0% (0)
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.
Bæsjebleier & amming på cafe?

BARNEVOGN - Skifter bleie på kafébordet - Nettavisen

Greit, jeg trenger ikke skifte bleie i cafeen, men amme på cafe må da virkelig fortsette å være lov

Og mens vi er inne på bleieskift på cafe.. Et stellebord kan jo forebygge at mammaer skifter bleier i selve cafeen.. Kan da ikke være så dyrt å investere i et lite vegghengt stellebord eller et eller annet enkelt skiftested?

Nei, skal vi ta frem barnevognmafiaen og gå til sak mot amme"fordommene"?

Bloggen
Modesty er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 21:18   #2
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Skedsmo
Meldinger: 821
Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.Myria har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bæsjebleier & amming på cafe?

Å forby amming er jo bare teit. Babyer må ha mat. Men å skifte bleie på cafébordet synes jeg er helt uakseptabelt, selv om det ikke er stellebord på toalettet (det står forøvrig i artikkelen du linket til at den caféen faktisk har et stellerom).

Myria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 21:21   #3
Seniormedlem

Modesty sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,547
Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.Modesty har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Myria Vis post
Å forby amming er jo bare teit. Babyer må ha mat. Men å skifte bleie på cafébordet synes jeg er helt uakseptabelt, selv om det ikke er stellebord på toalettet (det står forøvrig i artikkelen du linket til at den caféen faktisk har et stellerom).
Ja, den cafeen har det ja Men ikke vår, hehe. Uansett så skifter jeg heller på gulvet ved toalettene eller andre ting. Hadde selv reagert på bleieskift ute i cafeen. Man sitter jo å spiser der.

Men amming! Klart man kan være litt diskre, som de jentene i artikkelen sier, man trenger jo ikke å sitte å lufttørke der (selv om det er anbefalt, hehe). Utrolig lite/ingenting av brystet må vises under amming. Men babyen må jo få mat. Eller tenker man at man skal pumpe seg på forhånd og behandle den pumpete melken riktig for så å gi det?

Bloggen
Modesty er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 21:31   #4
Seniormedlem

Heidipus sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 2,090
Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.Heidipus har et ubeskrivelig bra rykte.

Altså, man skifter da ikke bæsjebleier på et kafèbord. Det er jo total mangel på normal folkeskikk (og hygiene)..

Men amming på kafè ser jeg ingen problemer med. Man behøver jo ikke flashe alt heller. Ved vanlig amming synes jo ikke annet enn babyens bakhode. Og det er da ikke noe vemmelig syn!
Heidipus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 21:33   #5
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,654
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Det er tydeligvis lov til å amme her, for de gjør det jo. En ting er på dagen, da er det så mange småbarnsmødre her, men om kvelden synes jeg de skal spørre, for da sitter jo folk å koser seg med vin og sånt. Men de pleier ikke å spørre, sier Hellmann
Amming er altså så discusting at andre blir støtt av det...? Gud bedre. da har folk virkelig et problem om de forbinder amming med noe ekkelt.

Er det denne kafeen vi skal renne ned og amme på, jenter...?

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 21:36   #6
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,034
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Småbarnsmødre og fedre kan nok ta seg litt vel mye til rette innimellom, både på café og andre steder.
Men jeg syns omverdenen er litt hårsår og da.

Jeg syns godt man kan amme, om man gjør det litt diskré.
Stort sett når jeg ser damer som ammer, så ser jeg jo ikke noe av puppen, så det burde jo ikke være så vanskelig. Og da er det jo heller ikke ekkelt å se på.

Bleieskift på cafébord derimot, syns jeg er helt uakseptabelt.
For det første er det ikke hygenisk i det hele tatt, og ekkelt er det for de andre som ser på og. Tenk deg selv om andre skulle ha skiftet bleie rett ved der du spiser.

Ja, vi spiser på café, derfor bør babyene og det, men vi går ikke på do midt i caféen, og da burde ikke bleiene skiftes der heller.
Jeg syns faktisk ikke det er ok å skifte bleie i vogna heller i spiserommet.

Men jeg ser og at stellemulighetene på do er horrible mange steder

Måtte le litt av denne da:

Sitat:
Opprinnelig postet av Artikkel
En ting er på dagen, da er det så mange småbarnsmødre her, men om kvelden synes jeg de skal spørre, for da sitter jo folk å koser seg med vin og sånt. Men de pleier ikke å spørre,
Så amminga er værre når man drikker vin enn når man drikker kaffe?
Jeg kommer uansett IKKE til å spørre om det er greit at jeg ammer babyen min på café. Babyen min trenger også mat
Og det finnes ikke noe som helst mer naturlig enn å amme.

Det jeg nesten reagerer mest på, er antall barnevogner og hvordan de er plassert inne på caféen. Der burde nok mange tenke seg om en gang til..

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 21:37   #7
Medlem

Tufso86 sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Sted: Utenfor Bergen.
Meldinger: 444
Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.Tufso86 har en strålende fremtid.

Jeg kjenner jeg blir skikkelig forbanna når folk kommer med slike uttalelser som at mødre ikke skal få lov til å amme barnet sitt på café. Det er jo helt naturlig å amme, og babyen må jo ha mat!
Og tullingen mener at man skal spørre om man får lov til å amme?!

Men å skifte på cafébordet, hadde jeg aldri gjort...da hadde jeg tatt babyen med på toalettet og skiftet på fanget mitt...
Gammel 18-05-2009, 21:38   #8
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Er det denne kafeen vi skal renne ned og amme på, jenter...?
Kanskje der man skal arrangere NM-barseltreff fremover
Ett-to i uka eller noe sånt

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-05-2009, 21:42   #9
Medlem

eplekjekk sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 365
eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.eplekjekk har en strålende fremtid.

Er det egentlig noe problem at folk skifter bleie ved cafebordet? Altså - mener ikke at det er ok, men er det noe som faktisk skjer? Jeg har vært ganske mye på café i mitt liv og aldri sett det. Damer som flasher alt de kan når de ammer kan jeg heller ikke si å ha sett mye til... Litt journalistisk sensasjonslyst?
Gammel 18-05-2009, 21:44   #10
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Jeg har forsåvidt heller aldri sett noen skifte bleie på bordet, men jeg tviler ikke ett sekund på at enklte gjør det, og det er noe for mye, og det er klart det blir lagt merke til..

-- Leif Askeland --
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:41.