Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-06-2009, 17:18   #1
Medlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 221
MP Rating: 0% (0)
dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.
bäsjer på seg

Jeg har en datter på 4 år som har värt bleiefri siden för hun var 2 år.

For snart fire mnd siden ble hun storesöster igjen og etter det har hun begynt å tisse og bäsje på seg.
Jeg er så fortvila, vet ikke hva jeg skal gjöre.
Hun sier at hun har prompa og så har det kommet bäsj. Men det kommer litt for mye til å bare väre en promp syns jeg. Og så kommer det storeskvetter av urin.

Vist kan det skje uhell. Men når det skjer så ofte som det gjör nå så kan det umulig väre uhell.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjöre for å få slutt på det her...
Noen som har noen råd?

10.05.08
dalahesten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 17:23   #2
Supermedlem

SiRi_25 sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 761
SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.SiRi_25 har mye å være stolt av.
Sv: bäsjer på seg

Jeg har hørt at det ikke er så uvanlig i forbindelse med småsøskens ankomst. De er vant til å være eneste punkt for oppmerksomhet og plutselig kommer en liten bylt som bare sover og griner og bæsjer i bleia og får masse oppmerksomhet.

Kan hun ha et snev av søskensjalusi?

SiRi_25 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 17:27   #3
Medlem

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 221
dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.dalahesten er et navn alle kjenner.

Hun er barn nr to, og det var barn nr. fire som ble födt i februar. Så hun er ikke vant til å väre alene.
Men jeg har tenkt at det kansje har noe med at hun nettopp har fått en söster til. For hun har värt ren helt til lillesöster ble födt.

Men hva skal jeg gjöre? jeg er skikkelig fortvila.....

10.05.08
dalahesten er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 18:10   #4
Supermedlem

Annba sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: på høyden!
Meldinger: 708
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.

Hva med belønningssystem?
Hun er jo stor nok til å forstå prinsippet der nå.

Keiserinna her i huset hadde også problem med at hun tisset på seg en periode.
Jeg kunne se at hun var tissetrengt, og be henne om å gå på do.
Men "neeeeiiiidaaaa", hun måtte ikke på do hun!!!
- Og minutter etterpå var "uhellet" skjedd.

Her var årsaken rett og slett at hun ikke gadd/ikke hadde tid til å gå på do...
Så vi innførte belønningssystem med klistremerker.
Et klistremerke for hver dag hun holdt seg tørr, en liten overraskelse for hver sjuende klistremerke, og større overraskelse etter 28 klistremerker.

Det holdt med en mnd, etter det har hun sluttet med "tullet".

Enkelte er i mot denslags opplegg, fordi det skal være en selvfølge at såpass store barn holder seg tørre, og ikke noe de skal belønnes for.
Jeg er i teorien enig i akkurat det, men når "ingenting" annet fungerer, så er det faktisk en mulighet å ty til den slags systemer.

Både vi og jenta fikk det i allefall mye bedre etterpå.
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-06-2009, 18:50   #5
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,108
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Poden her responderer ikke veldig bra på belønningssystemer, så det endte med at vi innførte klare dorutiner både her hjemme og i barnehagen. Han skulle jo aldri på do når vi spurte, selv om man vet det er tid for det - for så å gjøre i buksen to minutter etterpå Så da snakket vi med ham, forklarte hvorfor vi måtte gjøre det slik, og at at han da pent måtte gå på do. Kom det ikke noe, så greit, men da hadde vi prøvd Etter en relativt kort stund så ordnet det seg faktisk Han har fortsatt en fast dotur i barnehagen etter senlunchen, men her hjemme så styrer han de fleste turene selv

Lykke til - vet hvor kjipt dere har det
Suzie Q er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-06-2009, 17:06   #6
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,774
klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.klaras har et ubeskrivelig bra rykte.

La det gå seg til. Dette går helt sikkert over av seg selv. Ikke gjør så veldig mye, spør henne om hun vil ha bleie på igjen. Hun er blitt storesøster, så der er nok forklaringen.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:55.