Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-08-2009, 09:03   #1
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,408
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Bytte barnehage etter tre år?

Storesøster går nå siste året i barnehagen, og har gått i den samme barnehagen hele tiden. Hun trives ganske godt der, men barnehagen hører ikke til hennes oppvekstområde (altså ingen barn hun kommer til å gå i klasse med neste år) og de eneste andre jentene på hennes alder er barn av de ansatte. De andre jentene er da masse sammen også på fritiden, har overnattingsbesøk osv, og da blir min jente utenfor.

Nå lurer jeg på om det rett og slett vil være best å prøve å bytte barnehage. Samtidig er det jo litt dumt å rykke henne vekk fra plassen hun kjenner etter så lang tid. Er det noen som har byttet barnehage rett før skolestart? Er det en fordel å bli kjent med noen man kommer i klasse med før man begynner på skolen, eller har det ikke så mye å si?
__________________
Lykke kommer i mange størrelser!
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 09:23   #2
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Finnskogen
Meldinger: 383
MP Rating: 0% (0)
CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

Vi bor på ett lite sted, der årets førsteklassekull er på totalt 13unger. Min førsteklassing har ikke gått i bhg her i bygda. Og kjenner vel kun en da skoleklokka ringer på mandag. Jeg har ikke sett noe problem med det, de blir jo så fort kjent uansett.
Eldste, som nå skal i 3.trinn kjente heller ingen, og det tok max 3 dager før hun lekte med ALLE i klassen!!!

Jeg valgte en barnehage utenfor bygda, da jeg ikke liker bhg som er i bygda.
__________________
Ammetbakoverventienmeitai.
Men naa er barna store

M050801
H280103
V050705
CillaBerg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 09:37   #3
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,927
MP Rating: 0% (0)
Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.Dimples har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

Herremannen min startet på skolen nå på mandag, og har ikke gått i barnehagen i nærområdet vårt. Ser ikke på det som noe stort problem. Han kjenner noen av ungene i nabolaget fra før, samt at erfaring har vist at de finner seg andre venner på skolen enn de som de gikk i barnehagen sammen med.
__________________
Dimples, Kjappfot januar '03, og Prinsessa august '05
Dimples er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-08-2009, 10:22   #4
Medlem
 
Cassandra sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Helgelandskysten
Meldinger: 483
MP Rating: 0% (0)
Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.Cassandra har en strålende fremtid.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

Av akkurat samme grunn begynte min 5-åring i ny barnehage i år. Nå er min jente ganske utadvent og hadde ikke problemer med å bytte. Hun syntest bare det var spennende å få masse nye venner. Jeg ville at hun skulle få sjansen til å bli kjent med de barna hun skulle begynne på skolen med. Den nye barnehagen ligger rett bak skolen og de bruker innimellom både gymsalen og svømmebassenget på skolen. Så da får hun sjansen til å bli litt kjent med skolen hun skal begynne på også. Jeg ser mest positive ting ved at hun byttet barnehage.
__________________
Hilsen Cassandra med Storesøster mars 2004 + Lillesøsterdesember 2006
Cassandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 09:08   #5
Veteranmedlem
 
guttem@mm@ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,294
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

Våre har gått /går i privat bhg som favner hele byen (og bygda, ikke sant cilla) Når størstebror begynte på skolen hadde han 1 kamerat fra avd hans i bhg som begynte i samme klasse men i nabolaget her er det masse unger som han kjente litt fra før så det gikk ikke mange dager før han hadde masse kompiser.

Melllombror skal få gå ferdig siste året i den bhg han er kjent i. Der har han kompisene sine så får vi heller ta skolestarten neste år dersom det viser seg at han ikke kjenner noen i klassen fra før. Det er ingen fra hans avd som begynner på samme skole som han neste år og bestevennen hans bor i ei bygd utenfor.

Jeg personlig hadde latt henne fullføre bhg med vennene sine og heller tatt det derfra. Skulle jeg ha flyttet pga skolekrets ville jeg valgt og gjort det lenge før hun kom så langt som siste året.
__________________
Guttem@mm@
27. juli 02 - 21. januar 04 og 30. august 07.
guttem@mm@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 09:24   #6
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Finnskogen
Meldinger: 383
MP Rating: 0% (0)
CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

Sitat:
Opprinnelig postet av guttem@mm@ Vis post
Våre har gått /går i privat bhg som favner hele byen (og bygda, ikke sant cilla) Når størstebror begynte på skolen hadde han 1 kamerat fra avd hans i bhg som begynte i samme klasse men i nabolaget her er det masse unger som han kjente litt fra før så det gikk ikke mange dager før han hadde masse kompiser.

Melllombror skal få gå ferdig siste året i den bhg han er kjent i. Der har han kompisene sine så får vi heller ta skolestarten neste år dersom det viser seg at han ikke kjenner noen i klassen fra før. Det er ingen fra hans avd som begynner på samme skole som han neste år og bestevennen hans bor i ei bygd utenfor.

Jeg personlig hadde latt henne fullføre bhg med vennene sine og heller tatt det derfra. Skulle jeg ha flyttet pga skolekrets ville jeg valgt og gjort det lenge før hun kom så langt som siste året.


Jepp!!! Gruppa til midtimellom, der var de 6 skolestartere, og av de var det kun 2 som skulle til samme skole.
__________________
Ammetbakoverventienmeitai.
Men naa er barna store

M050801
H280103
V050705
CillaBerg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 16:01   #7
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,493
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

I barnehagene jeg har jobbet i i Trondheim begynner barna ofte på helt forskjellige skoler. Av fjorårets skolestartere (7 stykker) tror jeg det var 4 forskjellige skoler.. Så akkurat det ville ikke bekymret meg egentlig. Jeg har også jobbet i førsteklasse, på nyåret, og jeg har heller ikke der opplevd at noen av barna ikke har venner.. Og heller ikke at de barna som gikk i barnehage sammen holder mer sammen enn barn fra forskjellige barnehager.

Når det er sagt, så er vel kanskje barnehagen et bedre sted for å stifte vennskap, så om datteren din har litt problemer med nye bekjentskaper, så ville jeg kanskje vurdert å bytte barnehage.
__________________
Min blogg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --

Sist endret av Isa; 13-08-2009 kl 16:16.
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 17:02   #8
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,408
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

Nei, hun har ikke noe problem med nye bekjentskaper. Hun blir kjent med andre barn veldig fort og er svært tilpasningsdyktig og sosial.
__________________
Lykke kommer i mange størrelser!
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 20:33   #9
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,493
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

Da tror jeg ikke jeg hadde byttet barnehage. Kanskje det er noen andre måter dere kan få kontakt med venner hun skal gå på skolen med?
__________________
Min blogg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-08-2009, 06:15   #10
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,408
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bytte barnehage etter tre år?

Ja.....? Forslag?
__________________
Lykke kommer i mange størrelser!
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:52.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com