Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-11-2008, 10:08   #1
Seniormedlem

Humlesnurr sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 2,406
MP Rating: 100% (1)
Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.Humlesnurr har en strålende fremtid.
Er det greit å bruke Natusanprodukter?

Er Natusanproduktene greie å bruke, eller er de fulle av "farlige" stoffer?
Gammel 25-11-2008, 10:29   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,523
MP Rating: 0% (0)
klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.
Sv: Er det greit å bruke Natusanprodukter?

Jeg ville aldri brukt dem. De har giftige stoffer ja. F.eks hormonforstyrrende stoffer som parabener. Nei takk.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2008, 10:36   #3
Veteranmedlem

Phoeebee sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,489
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.

Min mening er: Nei, det er ikke greit. Jeg har gitt klar beskjed til svigermor om at natusan er bannlyst på mine barn. Får håpe hun hører på meg denne gang. (Storesøster kom hjem fra svigers flere ganger, stinkende av Natusan, selv etter at jeg hadde gitt beskjed.)
Gammel 25-11-2008, 11:19   #4
Veteranmedlem

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 4,395
Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.Everio har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi bruker ikke Natursan.
Gammel 25-11-2008, 18:08   #5
Medlem

ChiChi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 449
ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.ChiChi har et ubeskrivelig bra rykte.

kan være greit å styre unna, for en vet aldri hvor sart hud ens barn kan ha.
min var (og er) meget ømfintlig, så her går det på snille produkter fra apoteket og Adermakrem

Aug, 2005

"Strength of my life" 2007

25.07.2009

ChiChi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2008, 18:16   #6
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,582
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi bruker ikke natusan.

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2008, 00:01   #7
Medlem

Patilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 144
Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.

På hvilket grunnlag sier dere at Natusan inneholder farlige og giftige stoffer?
Sjekk ut testen fra Grønn Hverdag for eksempel..
I testen har de fleste Natusanproduktene fått høyeste og nest høyeste karakter, i likhet med merker som SebaMed, Weleda, Babyline, Cosmica etc etc..i kategorien salver og kremer har Natusan fått høyeste karakter på flere av sine salver, i motsetning til SebaMed, Weleda og Cosmica som "bare" får nest høyeste...
Kriteriene for å få høyeste karakter er blant annet at produktene skal være HELT fri for giftige og farlige stoffer...

EN eneste krem fra Natusan fikk testens dårligste karakter, fordi den inneholdt et farlig og allergifremkallende stoff...

Jeg har ikke brukt Natusan på snuppa fordi jeg og har fått høre at det er "farlig" og må ikke brukes, så jeg valgte å undersøke litt...Kan si at jeg ble ganske overrasket over det jeg fant!

Synes Natusan har fått et stempel på seg, som ikke stemmer i det hele tatt, og mødre som velger å bruke Natusan på ungene sine blir skikkelig "uglesett" av andre mødre som bruker "riktige" produkter...

Patilla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2008, 00:12   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,188
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Patilla:

Nå aner jeg finte lite om produktet hvordan det er i dag, men for veldig få år (4 år siden eller så) siden ble det slaktet av både den ene og andre for å være den virkelige verstingen. Apoteket etter hvert å sluttet å selge den fordi de ikke kunne gå god for Natusan lenger, mange sykehus og føde/barselavdelinger kuttet den ut, og Natusan ble til slutt kun mulig å få solgt gjennom daglivarebutikkene som et billigprodukt.

Det ryktet de fikk for få år tilbake var i alle fall den gangen vel fortjent.

Sist endret av Berta; 26-11-2008 kl 00:15.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2008, 00:28   #9
Medlem

Patilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Meldinger: 144
Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.Patilla har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Patilla:

Nå aner jeg finte lite om produktet hvordan det er i dag, men for veldig få år (4 år siden eller så) siden ble det slaktet av både den ene og andre for å være den virkelige verstingen. Apoteket etter hvert å sluttet å selge den fordi de ikke kunne gå god for Natusan lenger, mange sykehus og føde/barselavdelinger kuttet den ut, og Natusan ble til slutt kun mulig å få solgt gjennom daglivarebutikkene som et billigprodukt.

Det ryktet de fikk for få år tilbake var i alle fall den gangen vel fortjent.
Jeg er klar over at Natusan var en del (mye) i søkelyset for noen år tilbake, pga farlige stoffer i produktene...men det gjaldt ikke ALLE Natusan sine produkter, men enkeltprodukter...tror nok at ting ble blåst litt opp, og kjørt ut av porposjoner slik media ofte gjør
Men jeg synes det er kjempebra at man ble gjort oppmerksom på det, folk flest ønsker jo ikke å bruke noe som er skadelig på barna sine!

Jeg bryr meg søtten i om folk velger å bruke det ene eller det andre, men jeg synes det er forferdelig synd at de som velger å bruke Natusan blir "uglesett" på den måten. Hver gang spørsmålet om Natusan kommer opp så kommer "alle" (les: de fleste) med kommentarer med en negativ (og tidvis nedlatende) tone, og slenger ut det samme: Natusan er farlig! Må ikke brukes!

Jeg ville bare opplyse om at kanskje det lønner seg å gjøre litt research før man bannlyser noe

Patilla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-11-2008, 06:27   #10
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sørlandet
Meldinger: 849
MP Rating: 100% (2)
Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.Smulamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg leste et sted at Natusan har fjernet parabener i sine produkter. Så at nå er det bare ryktet de svir for.
Jeg bruker Natusan i badevannet og natusan shampo. Og hvis det var så farlig så hadde de ikke hatt lov å selge det.

Stikkord
natusan

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:29.