Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-06-2009, 17:26   #1
Medlem

Lillekos sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 252
MP Rating: 0% (0)
Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.
Feber, tenner og reise??

I går fikk Teodor feber. han var veldig utilpass og pekte på hodet, kinnet, øret og sa "au". Han hadde 39 i feber og fikk paracet i går kveld.
Idag var han hjemme fra bhg og var med meg til legen. Legen kunne se på han også og ørene så fine ut, ungen virker i ok form og crp var fin.
Oppdaget i går at han holder på å få frem de bakerste jekslene i munn. En er brutt litt frem oppe. Vet at han tidligere har fått feber og vært litt løs i magen etc hver gang han har fått tenner frem.

Saken er den at nå sover han etter å ha fått en paracet og hatt 39,2 i feber. I morgen tidlig 06:50 reiser vi til Oslo. Blir en lang dag, er ikke fremme dit vi skal før i 13-14 tiden. Men det blir ikke noe heisatur. Vi skal være hos ei venninne av meg så det blir stille og rolig.

Men er dette bare tenner? Ingen i bhg som har vært syke, og ingen av oss her hjemme er dårlig... Og når temperaturen går ned så virker han i ok form.
Gammel 18-06-2009, 18:26   #2
Supermedlem

Callie sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Huset med lite vann
Meldinger: 519
Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.Callie har en strålende fremtid.
Sv: Feber, tenner og reise??

Sitat:
Opprinnelig postet av Lillekos Vis post
I går fikk Teodor feber. han var veldig utilpass og pekte på hodet, kinnet, øret og sa "au". Han hadde 39 i feber og fikk paracet i går kveld.
Idag var han hjemme fra bhg og var med meg til legen. Legen kunne se på han også og ørene så fine ut, ungen virker i ok form og crp var fin.
Oppdaget i går at han holder på å få frem de bakerste jekslene i munn. En er brutt litt frem oppe. Vet at han tidligere har fått feber og vært litt løs i magen etc hver gang han har fått tenner frem.

Saken er den at nå sover han etter å ha fått en paracet og hatt 39,2 i feber. I morgen tidlig 06:50 reiser vi til Oslo. Blir en lang dag, er ikke fremme dit vi skal før i 13-14 tiden. Men det blir ikke noe heisatur. Vi skal være hos ei venninne av meg så det blir stille og rolig.

Men er dette bare tenner? Ingen i bhg som har vært syke, og ingen av oss her hjemme er dårlig... Og når temperaturen går ned så virker han i ok form.
Hadde mitt barn hatt feber og jeg visste at tennene var underveis, hadde jeg tenkt at det var grunnen (Mellomstegutt fikk feber før hver tann. Men ikke eldstegutt. Kanskje unger er forskjellige slik?).
Virker paraceten?
Dersom paraceten virker og han blir trøtt og sover av den så går det sikkert greit å reise så lenge man gjør det til en rolig affære der hans behov kommer først hele tiden.

Hva hadde du gjort om det var du som hadde feber?
Gammel 18-06-2009, 22:11   #3
Medlem

Lillekos sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 252
Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.Lillekos har en strålende fremtid.
Sv: Feber, tenner og reise??

Ja paraceten har god effekt. Han sover da og svetter, og har da tilnærmet normal temperatur og er seg selv når han er våken. Har herja og rast nå i kveld også.
Jeg blir sprekksjuk når jeg får feber, så sjuk at jeg ikke klarer å stå på beina omtrent så blir vel kanskje litt feil å sammenlikne. Men jeg vet mamma reiste med oss da vi var små og noen ganger når vi hadde feber. Da var det gjerne for at vi var blitt syk på turen.

Har pakket med ei god og myk dyne jeg tenkte å legge i trilla i morgen, så har vi med kosen(kosepledd), Brum (bamsen) og en million sutter på flyet. Venninnen min møter oss på flyplassen så satser på å få tak i vogna ganske med en gang, så han kan få sitte i ro og fred i den om han ønsker det. Regner jo med at det er bare tenner, men det mammahjertet vet du...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:51.