Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-10-2009, 20:48   #1
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,376
Blogginnlegg: 39
MP Rating: 0% (0)
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Grisete ett åring

Nå gir jeg snart opp han grisegutten...

Mat spising er ett kapittel for seg selv. Har bare blitt værre og værre. NÅ skal han aldri spise maten jeg lager. Han skal hele tiden ha noe annet på bordet. Gjerne noe som er litt størrelse på enda han ikke har nok tenner til å tygge med. Blir bare hyling og skriking og kasting av mat i gulvet.

Så vanskelig å få i mat for tiden.

Drikking... tja... fylle munnen for så å blåse det utover. Å si nei..er bortkastet. Ender som regel med at jeg tar bort maten.

Middagen like dan..bare hyling fordi han skal ha større biter som han ikke klarer å spise.

Så skulle vi ut å prøve lekeplassen her. Han som er så ivrig på å stabbe å gå..ble bare hylinga..skulle bare på steder han ikke er kvalifisert til å gå. Så fant han noen små pytter med vann. Ja tenkte jeg..nå blir han opptatt en stund. Men nei..hva skjer...jo han hiver seg ned midt i dammen og putter hele ansiktet neddi og skal absolutt drikke....

Jeg sier nei og nei og atter nei og flytter han unna om og om igjen..men hører bare ikke etter. Er syk så har ikke all verdens tålmodighet. Derfor ble det bare 1 time ute.

Nei dårlige dager i det siste. Syns det har vært bare tull og ball. Dermed går det utover 3 åringen som ikke får den oppmerksomheten hun trenger... blir sliten av bare å tenke på det.

Noen gode tips? Eller er det bare en periode jeg må igjennom.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2009, 21:05   #2
Veteranmedlem

Bambi sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 4,346
Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.Bambi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Grisete ett åring

Om han har noen tenner å tygge md så er det jo bare å gi hanmat han vil ha.

Hva mner du med steder som han ikke er kvalifisert til å gå? jeg har aldri stoppet min gutt fra å utfordre seg selv, det har endt med noen blåmerker men hva gjør vel det.
Om de ikke vil gjøre veldig farlige ting så ser jeg ingen grunn til å stoppe han.

Hva med å vise han ting han kan gjøre ute? leke med spade og bøtte i søledammene, hoppe i søledammene og leke med han så de ikke blir så kjedelig for han
Bambi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-10-2009, 22:15   #3
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 1,376
Blogginnlegg: 39
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.

Jepp når jeg blir frisk og rask skal jeg gjøre det. Vel kvalifisert til å gå menes bratt bakke med mange store stener i...Greit å gå oppover, men nedover er værre..for han bare kjører på...

Ellers får han holde på som han vil.

Jeg jeg prøvde å vise at man skulle hoppe i dammene eller løpe gjennom dem..men nei det var ikke morsomt serru...

samtidig så har man en 3 åring som skriker etter at noen skal skubbe henne på huska...så være på 2 steder samtidig til en hver tid er ganske så håpløst... men..vi får tro det går bedre neste gang.
geysirland er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 09:41   #4
Supermedlem

tranquil sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 1,360
MP Rating: 100% (10)
tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.tranquil har et ubeskrivelig bra rykte.

Høres ut som en typisk normal 1-åring Det er nok mange i den alderen som tester søledammene ved å drikke ja. Kan du ikke ved maten gi han større biter som han kan gnage på sjøl? Evt gi han det siden av maten du mener han skal spise så kanskje han spiser litt av hvert?
Hva spiser han i barnehagen da? Om han går i der. Jeg tenker de er i en periode hvor de prøver seg litt fram og prøver å finne ut hvordan livet er, og da er det ofte lurt som Bambi sier å bare la dem prøve.

tranquil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-11-2009, 09:50   #5
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 21,663
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Enig med tranquil. Høres ut som en høyst normal ettåring. Jeg tror man sparer seg en del frustrasjon om man ikke gjør helt normal utvikling til et problem. Denne fasen tror jeg de aller, aller fleste har vært gjennom.

Og i forhold til treåringen så er det vel nettopp dette som er den store utfordringen med to tette? To barn som trenger mye oppmerksomhet, men med svært ulike behov likevel?
Reinhold Niebuhr

Sist endret av Niobe; 01-11-2009 kl 09:57.
Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-11-2009, 22:35   #6
Supermedlem

Louise73 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 1,144
Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.Louise73 er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av geysirland Vis post
samtidig så har man en 3 åring som skriker etter at noen skal skubbe henne på huska...så være på 2 steder samtidig til en hver tid er ganske så håpløst... men..vi får tro det går bedre neste gang.
hehehe...høres kjent ut. Jeg holdt på å gå fra vettet til tider. Nå når minsten er 2.5 er det blitt så mye bedre.

Råd, tja,, la han grise og spise selv, prøv å ikke mase og si nei hele tiden.
Det er bare og tørke og vaske. Vi tok nå ofte fra han mat som han bare
satt og tullet med likevel. De vokser heldigvis fra det og 3-åringen
vokser og begynner å skjønne foreldrenes frustrasjoner etter hvert
og blir ofte mer medgjørlig (i 4-5 års alderen).
Gammel 03-11-2009, 22:47   #7
Supermedlem

xtina sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,466
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.

Hørtes fryktelig kjent ut

Jeg har (hatt, han er vel over det nå) en gutt som tilogmed på lekeland klarer å finne den ene tingen som ikke er leke, og som er farlig, eller kan ødelegges Satt aldri mer enn ytterst på stolen, måtte jo reise meg hele tiden.

Ang mat og grising så er jammen det og kjent Her har vi hatt høy tåleranse for gris, latt han få prøve seg på vår mat, men selvsagt passet godt på så han ikke setter i halsen. Jammen spiser han ikke med kniv og gaffel nå :stolt: Velger å takke vår tålmodighet og at han har fått prøve seg selv tidlig.

xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:15.