Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel I går, 11:50   #1
Medlem

Givenchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 343
MP Rating: 0% (0)
Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.Givenchy har en strålende fremtid.
skolebuss?

Vi holder på å leite etter et nytt hus, og har funnet et som ser ganske bra ut. Det er imidlertid en ting jeg synes er litt negativt, og det er at det ligger midt i grenseland mellom to skolekretser, og barna må ta skolebuss helt fra 1. klasse. Nå vil vi nok levere og hente barna på skolen uansett de første årene, men mamma-hjertet mitt er allikevel ganske skeptisk.

Er det noen som har erfaring med å sende små barn med skolebuss?
april 2007
Givenchy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 12:01   #2
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 16,866
MP Rating: 100% (24)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: skolebuss?

Her er det sånn at hvert barn får en faddergruppe og for de som må ta skolebuss, har de fadderne som er fra faddergruppa ansvaret for å se etter 1. klassingen på skolebussen. Foreldre følger som regel til busstoppen der de bor og møter også bussen der, mens på skolen er det klasselærene som møter og følger 1. klassingene til bussen.

I tillegg har faddergruppa ansvaret for å se etter barna generelt sett på skolen også. De blir kjent før sommeren, før barnet begynner på skolen og når barnet har begynt i 1. klasse er da fadderne 6. klassinger.

En veldig bra ordning synes jeg

...og Berta er atter igjen nybakt mamma
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 12:02   #3
Urt
Seniormedlem

Urt sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,756
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.

Eg tok buss sjølv frå eg gjekk i første klasse og fram til eg var ferdig på vidaregåande

Dei første årene hadde eg vel litt følgje med eine naboen vår. Som tilfeldigvis var rektor på barneskulen. Men eg klarte meg heilt fint. Buss sjåførane kjente meg jo igjen og viste at eg skulle av.

Fotorier, min lille fotoblogg
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 12:42   #4
Medlem

*Tina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 352
*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.*Tina har en strålende fremtid.

For meg så er det naturlig å ta bussen til skulen. Tok sjølv buss fra eg var 7 år og til eg var ferdig på vidaregåande. Huskar at eg kunne sitte på med mamma når ho skulle på arbeid, men det var mykje kjekkare å ta bussen sammen med dei andre.

Meiner forøvrig at det er ein uting at foreldra skal køyre ungane på skulen så sant det ikkje er spesielle grunnar for det. Går det skulebuss og borna har rett til det så synest eg at dei bør ta den og elles så bur dei vanlegvis innanfor gåavstand. (Klart eg ser at enkelte bur innanfor gåavstand, men har ein trafikkfarlig skuleveg, men då kjem vi inn på det med spesielle grunnar...)

No er det nokre år til gutungen skal byrje på skulen, men her vi bur no så er vi innanfor gåavstan og eg tenker at han må lære seg til å gå på skulen i alle fall dei fleste dagane. (Han vil få 1-2 km skuleveg, men ikkje veg med særlig mykje trafikk).
Gammel I går, 12:46   #5
VIP-Medlem

Abritta sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,454
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.

Har selv vokst opp med skolebuss, og det var jo en trygg og fin måte å komme frem på. Kjekt å blir kjørt nesten fra dør til dør, i stedet for å gå langs trafikkerte veier.
Gammel I går, 16:10   #6
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,926
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Her tar ungene buss fra første klasse, og jeg ser ingen problemer med det. Nå er det ikke mange elevene på bussen (liten grendeskole), og alle kjenner sjåføren til og med.

Her ligger vi i grenseland for å få skyss ut over 1.klasse, men pga farlig skolevei hvor ungene må krysse 80-sone uten gangfelt, skal jeg kjempe med nebb og klør for at de får fortsette med buss inntil jeg ser det forsvarlig.
Gammel I går, 20:27   #7
Seniormedlem

Bea81 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 1,842
Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.Bea81 har en strålende fremtid.

Hvordan er trafikken der dere evt. skal bo da? Jeg ser ikke noe galt i å la 1.klassingen ta skolebuss alene, men her hvor vi bor er det en sterkt trafikkert hovedvei, og den er jeg skeptisk til.
Gammel I dag, 10:39   #8
Seniormedlem

jupiter_c sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: sørlandet
Meldinger: 1,533
jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.jupiter_c har en strålende fremtid.

når min eldste begynner på skolen vil han få skolebuss fra 1.klasse og ut til han er ferdig med skole...

vi bor ca 2 km fra e-18, og på den strekningen er det ikke gang-felt og ca 70km (men folk kjører ofte fort der til tross for at det er svingete..), så må man over e-18 for å finne gangfeltet langs e-18, så er det litt over 1km langs e-18, der er det vel 80km tror jeg... så må man igjen krysse e-18 for å komme til skolen...

så ja jeg er veldig glad for at de har skolebuss!!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:55.