|
|
|
29-05-2009, 09:46
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: May 2009
Meldinger: 17
|
Til alle dere som sliter på nettene, 11 uker-urolig søvn
|
|
Nå har lillebror blitt 11 uker. Skulle tro at det gikk mot bedre tider med soving på nettene, men han sov altså bedre i de første leveukene sine enn han gjør nå ,suk .
Legging er et mareritt, han hyler som en gærning, naboer tror sikkert at vi mishandler han, vil ikke busses i horisontal stilling, bærer han oppreist en stund, pupper, opp igjen, hyling, pupp. Av og til hjelper den ene eller den andre, til slutt så sovner han ja, men i vår seng med meg liggende i den rareste stillingen noensinne. En time har gått, han vrir seg, det kommer noen promp, inn med suten, spytt spytt, inn med suten igjen. Tror han sovnet, hurra. En time seinere, har jeg sovet noe? har ikke peiling. Skal han ha mat? husker ikke når jeg har amma han sist, jeg går i surr, .
Sånn går natta, vet ikke hvor mange timer jeg får sovet med en sånn rytme, har gitt opp med tellingen.
Er det flere der ute? noen tips?
Er det meg som gjør noe feil?
Zombi - mor
Sist endret av Valja; 29-05-2009 kl 12:08.
|
|
|
29-05-2009, 10:31
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2004
Meldinger: 3,025
|
Sv: Til alle dere som sliter på nettene, 11 uker-urolig søvn
|
|
kan han ha vondt noen steder, tenker på KISS siden du sier at han ligger rart?
Men han er 11 uker, bare en bitteliten baby enda og de sover gjerne ikke natten gjennom. Sover han på dagen da?
Lykke til
Det er vel fåtallet som sover natten igjennom når de er 11 uker.
29-05-2009, 12:06
|
|
Juniormedlem
|
|
|
Det er meg som sovner i de rareste stillinger, hehe Har vært hos kiropraktoren da han var 7 uker gammel, da fikk han påvisst KISS, har hatt 4 behandlinger og har blitt mye bedre, men nettene, uff.
JA, sover på dagen heldigvis, men max 1,5 time uten å våkne.
Takk for støtte
|
|
|
29-05-2009, 12:21
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 1,179
|
|
|
Anbefaler deg Osteopat på det aller sterkeste. For oss og våre KISS-gutter har det vært fra h*** til himmelen på 1 behandling!!!
Minsten her måtte fysisk holdes fast med armer og bein inntil kroppen helt til han sovnet. Jeg var hos fysio og lege men alt var jo sååå normalt
Da han var 8mnd så tok jeg han til osteopat og etter en enkelt behandling så hadde jeg en ny unge. Jeg kunne bare legge han i senga og han sovnet av seg selv i løpet av 5min. Og han SOV HELE natta!!
|
29-05-2009, 13:12
|
|
Juniormedlem
|
|
|
Det høres vidunderlig ut! Skal undersøke litt mer om dette. Det føltes bare litt overdrevet å dra lille klumpen først til kiropraktor og nå også til osteopat. Mange sier at jeg må bare ta det med ro og ikke stresse og vente til han vokser det fra seg og at det er heeelt normalt.
|
|
|
29-05-2009, 17:59
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Telemark
Meldinger: 1,179
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Valja
Det høres vidunderlig ut! Skal undersøke litt mer om dette. Det føltes bare litt overdrevet å dra lille klumpen først til kiropraktor og nå også til osteopat. Mange sier at jeg må bare ta det med ro og ikke stresse og vente til han vokser det fra seg og at det er heeelt normalt.
|
Det var den beskjeden jeg også fikk.. Jeg gikk til legen, helsesøster og fysioterapeut med han, men alle gav meg samme beskjed: Det er heeeelt normalt. Nå var det etterhvert som han ble eldre også andre ting som gjorde at jeg fikk misstanken om KISS (motorisk urolig, spiste dårlig, puppenekt, motorisk langt etter, søvnproblemer, siklet utrolig masse og styrgulpet til han var 8mnd). Til slutt (har enda dårlig sammvittighet for at jeg ventet så lenge) tok jeg kontakt med osteopat og jeg kom til himmelen. Han trengte ikke og ta på lillebror engan før han konstaterte KISS. Han sa at det var helt tydelig på måten han bar hodet sitt på og måten han lå på. Gutten min var da 8mnd (januar i år) og han kunne ikke sitte, sette seg opp, krype/krabbe, og heller ikke snu hodet mot den ene siden. I tillegg var det søvnvanskene og spiseproblemene.
Etter en behandling fikk jeg et nytt barn. Han sovnet i sengen sin helt av seg selv (mens jeg sto gråtende av glede og så på ) Han var mye mer harmonisk og hadde det bedre med seg selv. Dagen etter rullet han fra rygg til mage fra første gang og noen dager senere også andre veien. Rett før 10mnd krøyp han og nå som han er 1år så setter han seg opp, sitter stødig, krabber på alle fire, reiser seg opp etter alt mulig og prøver seg på noen museskritt langsmed sofa og bord. Denne utviklinga skulle ha startet mye før. I steden så hørte jeg på "fagfolk" og ventet og ventet og ventet.
Han var på stedet hvil helt til han var 8mnd.
Osteopaten jeg gikk til fortalte at så mye som 60% av alle spedbarn kan ha glede av en behandling der. Tenk hvor mange babyer og foreldre som hadde hatt en bedre hverdag hvis sånne ting ble opplyst om på hs/leger osv.
Dette ble visst veldig langt Men dette er noe jeg er veldig veldig opptatt av. Uansett så skader det ikke og prøve..
Lykke til
|
31-05-2009, 12:11
|
|
Juniormedlem
|
|
|
Jeg er helt enig med deg - det skader ikke å prøve. Skulle ønske at fagfolk var mer opplysende omm sånne ting(som KISS ol) og tok klager fra foreldrene på alvor. det er nok mange som sliter der ute uten å bli hørt på !
Jeg skal bestille time hos osteopat etter Pinsen har jeg bestemt. Finner de ikke noe så er det greit, men da har jeg ihvertfall prøvd og har litt bedre samvittighet!
Det var fint at du ville dele historien din
Skal rapportere etter behandlingen hehe
|
|
|
I går, 11:01
|
|
Juniormedlem
|
|
|
Nå har jeg vært hos kiropraktor og osteopat med klumpen min.
Kiropraktor konstaterte at han var litt stiv i korsryggen og litt i nakken. Har hatt 3 behandlinger til nå. Klumpen har altså blitt mye bedre allerede første dagen, han hyler ihvertfall ikke av smerte. Takk og pris...
men nattesøvn, uff, det har ikke blitt noe bedre, han våkner ganske mye, noen netter kan det være hver eneste time.
Osteopat fant noe spenning i brystkassa og litt i magen, som han løsnet, men det hjalp ikke så veldig med nattesøvn.
Litt desperat jeg ...
Har jo så lyst at klumpen skal sove bra på nettene, ser ut at det er magen som plager han..
|
|
|
I går, 11:17
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,756
|
|
|
Kva får han å ete ? Kan han reagere på melk ?
|
|
I går, 11:49
|
|
Juniormedlem
|
|
|
Jeg ammer ham. Pluss gir litt vann av og til. HAn får tran annen hver dag.
Har tenkt på det, men lege sier at det ville vises på husen og avføring..
Verdt å prøve å kutte melkeprodukter?
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 19:20.
|