Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Generelt om det å ha barn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-10-2008, 09:10   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 39
MP Rating: 100% (1)
Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.
Søke fri barnet ca en ukes tid fra 1. klasse?

Hei

Jeg lurer på om dere vet noe om hvordan det er å søke barnet fri fra skolen en ukes tid når hun går i 1. klasse? Det er mest sannsynlig snakk om 5 eller 6 dager i slutten av november, begynnelsen av desember.

Sist endret av Njut; 08-10-2008 kl 10:07.
Njut er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 09:13   #2
Moderator

Babe sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Meldinger: 8,331
Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.Babe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Søke fri barnet ca en ukes tid fra 1. klasse?

På skolen til mine barn er det rektor som skal ha søknaden...

Som regel går dette helt fint, men de liker vel helst ikke at det blir vane av det.

Jeg hadde ikke sendt sms til klasseforstanderen i ferien, nei...
Babe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 09:38   #3
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,420
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Her fikk vi et skjema hos klasseforstander som skulle fylles ut og sendes tilbake til rektor. Han vurderer søknaden og avgjør om barnet får permisjon eller ikke. Storesøster er skoleflink og fikk uten problem innvilget en uke permisjon i vinter, men vi fikk en lekseplan med skolearbeid hun måtte gjøre mens vi var borte (noe som for meg var en selvfølge).

Du må nok vente til etter høstferien før du får gjort noe.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 09:51   #4
Juniormedlem

Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.Njut er bare skikkelig grei.

Okei da, men bruker de lang tid på å vurdere dette eller?
Njut er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 09:56   #5
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad
Meldinger: 9,420
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Det tar nok et par dager, i alle fall gjorde det det her.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 09:58   #6
Supermedlem

Ra-punzel sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 555
MP Rating: 0% (0)
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.

Da vi søkte for våre da to skolejenter, så leverte vi søknaden ene dagen og fikk svar den andre dagen.
Dette er jo en liten skole, men det skal ikke ta mange dagene.

Vet at skolen ikke er begeistret over enkelte gjør det til en vane, men det er endel foreldre som tar ut ungene 14 dager hvert år likevel.

Ungene våre også fikk en lekseplan, men jenta vår da som gikk i 1.klasse fikk da bare beskjed om å sende postkort til klassen, og at hun kunne skrive en slags feriedagbok.
Gammel 08-10-2008, 10:05   #7
Juniormedlem

Da har jeg fått svar.
Gammel 08-10-2008, 10:08   #8
Seniormedlem

Hege-Mor sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Revetal
Meldinger: 1,899
Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Pleier sjeldent og være noe problem....
Og nå ser jeg at du har fått svar....så da regner jeg med at det har ordnet seg.

God tur

Hege-Mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-10-2008, 10:32   #9
Veteranmedlem

Ritamor sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,390
MP Rating: 0% (0)
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av emin Vis post
Her fikk vi et skjema hos klasseforstander som skulle fylles ut og sendes tilbake til rektor. Han vurderer søknaden og avgjør om barnet får permisjon eller ikke. Storesøster er skoleflink og fikk uten problem innvilget en uke permisjon i vinter, men vi fikk en lekseplan med skolearbeid hun måtte gjøre mens vi var borte (noe som for meg var en selvfølge).

Du må nok vente til etter høstferien før du får gjort noe.
Jeg skriver ikke dette for å angripe deg emin, men systemet.

Jeg blir litt provosert når jeg får høre at xxx er så flink på skolen derfor får h*n fri fra skolen. Betyr det at de som ikke er skoleflinke ikke skal få fri til f.eks dra til syden? (og JA, jeg vet om unger som er i syden hvert eneste skoleår som får fri uten problemer, og jeg vet om i allefall et barn som ikke fikk fri fra skolen fordi h*n hadde vært så mye borte fra skolen allerede og dette barnet var ikke så flink på skolen.)
Gammel 08-10-2008, 11:09   #10
Seniormedlem

Hege-Mor sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Revetal
Meldinger: 1,899
Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.Hege-Mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ritamor Vis post
Jeg skriver ikke dette for å angripe deg emin, men systemet.

Jeg blir litt provosert når jeg får høre at xxx er så flink på skolen derfor får h*n fri fra skolen. Betyr det at de som ikke er skoleflinke ikke skal få fri til f.eks dra til syden? (og JA, jeg vet om unger som er i syden hvert eneste skoleår som får fri uten problemer, og jeg vet om i allefall et barn som ikke fikk fri fra skolen fordi h*n hadde vært så mye borte fra skolen allerede og dette barnet var ikke så flink på skolen.)
Reagerte også på det utsagnet der.....

Hege-Mor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:21.